XerioN Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Har tenkt til og bruke ca 6000kr på nytt hovedkort, prossesor, ram & skjermkort. har sett litt rundt og lest litt på forumet her. så har jeg kommet fram til dette oppsettet og lurte på om det var ett godt kjøp: AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED kr 2 085,00 Gigabyte GA-K8N-SLI nForce4 kr 850,00 Club3D Radeon X1600XT 256MB PCIe 16x kr 1 695,00 Kingston 2048MB 400MHz DDR PC3200 kr 1 695,00 Totalt: 6 325,00 Er litt usikker på hovedkorte siden jeg ikke vet mye om det. Og jeg har alltid vært plaget med at hovedkort vifta bråker mye (på di 3 siste hovedkortene jeg har hatt ) så lydløst var en fin løsning Har ikke tenkt til og overklokke. Håper noen av dere kan si deres mening betyr mye for hva jeg bestemmer meg for Endret 2. februar 2006 av XerioN Lenke til kommentar
koskov Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Ser ut som en "frisk" pc det der. Tror ikke du vil ha noen problemer med den. Kan jo anbefale www.microplex.no hvis du skal ha en stille pc.. vifter og andre kjøleløsninger finner du der. men du har en skikkelig pc der. Koskov Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 hmm.. et 6800GS yter litt bedre enn x1600XT i en del spill&benchmarks.. men akkurat i Half Life 2 yter x1600XT bedre x] Lenke til kommentar
GD8 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Virker som en kraftig og bra pc det der, burde holde ja Her er to hovedkort du bør vurdere: Asus A8N-SLI Premium Abit KN8-SLI Dette er to lydløse varianter, ingen vifte. Er dog dyrere i innkjøp, men er verdt de pengene de koster. Har tenkt til å kjøpe meg en av de nå snart. Har fått mange gode tilbakemeldinger på begge kortene. Det er til og med en egen tråd i dette forumet om Asus kortet, du kan lese mer om det her. Lykke til med den nye pc`n. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Virker som en kraftig og bra pc det der, burde holde ja Her er to hovedkort du bør vurdere: Asus A8N-SLI PremiumAbit KN8-SLI Dette er to lydløse varianter, ingen vifte. Er dog dyrere i innkjøp, men er verdt de pengene de koster. Har tenkt til å kjøpe meg en av de nå snart. Har fått mange gode tilbakemeldinger på begge kortene. Det er til og med en egen tråd i dette forumet om Asus kortet, du kan lese mer om det her. Lykke til med den nye pc`n. 5535102[/snapback] Har selv nettopp bygget 2 pcer, og begge hadde Abit KN8-SLI. Veldig fornøyd med dette kortet, lydløst og godt. Selv har jeg Gigabyte kort, med liten vofte som går som en flymaskin. Må bytte denne til fordel for en zalman chipkjøler, men da må jeg skjære bort litt av kjøleren, siden den kommer i konflikt med skjermkortet. Uansett, kan anbefale Abit om du skulle svinge i siste liten. Glemte nesten at Abit kortet har en IDE strøminngang det er anbefalt at du bruker. Har ikke brukt dette på ene hovedkortet, siden skjermkortet krevde 2 stk IDE, og jeg gikk tom, men andre hovedkortet har jeg gjort det. Fungerer like bra på begge så langt. Lenke til kommentar
XerioN Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Tusen takk for svarene! Tror jeg går får det Abit hovedkorte til 1000kr. er jo bare 200kr dyrere. å visst dere har god erfaring med det så må jeg bare slå til Når det kommer til skjermkortet så skal jeg se litt på priser på 6800GS Dere har vært til stor hjelp! Endret 1. februar 2006 av XerioN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå