Gail Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg er nokså grønn på pc-problemer og hvordan de kan fikses, håper derfor noen kan hjelpe meg her... jeg har en laptop som begynte å bli "syk" for en stund siden... jeg bruker både norton og adaware og kjørte søk på begge, men maskinen fant ikke noe. Nå har imidlertid systemfiler begynt å forsvinne på mystisk måte... og da jeg kjørte virussjekk igjen igår, fant den en trussel - topsearch.dll. Det gikk imidlertid ikke an å verken slette eller sette denne i karantene, fikk beskjed om at programmet ikke kunne utføre handlingen. Samtidig har jeg en musikkfil som ble slettet en gang på slutten av året i fjor, men som fortsatt er på maskinen i form av et blekt ikon med en hånd over, merkelig nok... Det går ikke an å åpne filen, men det går heller ikke an å slette den. Kan denne være ansvarlig for noe av rotet mitt? Hvordan blir jeg uansett kvitt den? Jeg driver og backer up ting for å kunne formatere - men er også nokså grønn på det området...bruker windows xp. Noen råd til alle mine spørsmål vil settes stor pris på! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Heisan Gjør maskinen først av alt en tjeneste ved å gi den en online virusscan - slik er du sikker på at du scanner med antivirus som fungerer - det kan man ikke være sikker på med egne programmer dersom skade er skjedd. Online virusscan finner du på Housecall i min sig. Er det filer onlinescanneren ikke kan slette, noter plassering og slett dem selv i Safe mode, som du kommer inn i ved å ta en omstart mens du trykker F8 noen ganger. Sikker moduse heter det på norsk. Deretter starter du på vanlig måte igjen og tømmer søppel med CCleaner (sig) og så poster du en Hijackthis-logg her (sig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå