Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Corolla 1.6 DX

xRisenx

Anbefalte innlegg

Hei...

har oppstått noen problemer med bilen i det siste..

bare parklysene som virker, det begynte med at lysene ikke virka før bilen ble varm og nå virker det aldri mere.. noen som veit åffer det er sånn?

Og så er det at når jeg kjører så hakker bilen når jeg gir full gass.. den går ikke normalt før 3000-3300 omregninger på motoren.. noen tips??

Tusen Takk for hjelpen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst kan det lønne seg å kjøre gjennom en runde eller to med forgasserrens eller Aceton, som nevnt her for å bli kvitt rykkinga om det er problemet ;)

Har hatt det på min og prøvde med Aceton, fungerte bra :)

Kan du ta ut pærene å se om det har irra mye på kontaktene til lysa, evt måle strøm til lysa?

Lenke til kommentar
Først og fremst kan det lønne seg å kjøre gjennom en runde eller to med forgasserrens eller Aceton, som nevnt her for å bli kvitt rykkinga om det er problemet ;)

Har hatt det på min og prøvde med Aceton, fungerte bra :)

Kan du ta ut pærene å se om det har irra mye på kontaktene til lysa, evt måle strøm til lysa?

5533706[/snapback]

skal prøve forgasser rens.. og det går ikke strøm til pærene.. den boksen som sitter reler at hovedlys og vifte og sånn... den er fult av noe som er hvit saltlake eller noe...

Lenke til kommentar

Tar du den siste linja en gang til?

Skjønte ikke helt hva du mente der :)

Det kan minne om irr, altså korrsjon av metallet i form av "rust" (gjør det samme, spiser opp metallet)

Kan bytte den delen og evt ha på et slags fett som gjør at det ikke skjer igjen :)

Lenke til kommentar

Hiv kondensfjerner på tanken og vær sikker på å ikke kjøre på under halv tank en liten stund.

Etter en måned med litt kondensfjerner på tanken kan du prøve en flaske med "injection Tuning" fra Shell. Funket som bare det med meg.

iogmed at motorene våre er nesten identiske så vil jeg tro det funker like bra med deg som med meg.

Lenke til kommentar

Forgasserens fåes sikkert på biltema, men ville gått for en dyrere utgave som kan kjøpes blandt annet på Norsk Bildelesenter..

Da er du sikret, og jeg kan skrive under på at det funker, har selv hatt det på arbeidsbilen et par ganger :)

Edit: Er det injection på den?

Kan evt. prøve dyserens..

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Forgasserens fåes sikkert på biltema, men ville gått for en dyrere utgave som kan kjøpes blandt annet på Norsk Bildelesenter..

Da er du sikret, og jeg kan skrive under på at det funker, har selv hatt det på arbeidsbilen et par ganger :)

Edit: Er det injection på den?

Kan evt. prøve dyserens..

5533906[/snapback]

Injection Tuning og Injection Cleaner fra shell har jeg lykkes med på samme type motor. Er igrunn bare å prøve.

Lenke til kommentar

Jeg har lest i en annen tråd på forumet at du har en forsterker i bilen som trekker ca 500 Ampere fra det elektriske anlegget, og at dynamoen din kun er på 45A.

Hvis dette stemmer er det vel ikke unaturlig at du har en del problemer med både elektrisk anlegg og tenning. Har du målt spenningen over batteriet? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...