Gå til innhold

Har vi glemt gothic 3


Anbefalte innlegg

Det er så mye prat om Oblivion fortiden og ingen nevner Gothic 3

Gleder meg til å få klørne i dette spillet! :w00t:

 

Nå har jeg ikke spilt Gothic eller Gothic 2. Lurer på om jeg skal "varme opp" med Gothic 2 før jeg går løs på nummer 3.

 

Ting jeg lurer på:

Hvordan er friheten i forhold til morrowind?

Er det mere likt som Fable? Usynlige vegger? Kan du gå akkurat hvor du vil?

Hvordan er Historien til Gothic 2?

Kommer Gothic 3 til xbox 360?

 

Slenger med noen bilder

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel verdt å ta med seg Gothic 1 og 2 før Gothic 3 kommer.

 

Friheten er stor, men verdenen er en del mindre. Men Atmosfæren og story'en i disse spillene er i en egen klasse. Du lever deg vanvittig inn i spillet og stemningen er helt enorm. Jeg er en av de som koste meg mye mer med Gothic spillene enn Morrowind.

 

Morrowind også er sinnsykt bra, men likte Gothic bedre pga stemningen i spillet. :yes:

Lenke til kommentar
Vel verdt å ta med seg Gothic 1 og 2 før Gothic 3 kommer.

 

Friheten er stor, men verdenen er en del mindre. Men Atmosfæren og story'en i disse spillene er i en egen klasse. Du lever deg vanvittig inn i spillet og stemningen er helt enorm. Jeg er en av de som koste meg mye mer med Gothic spillene enn Morrowind.

 

Morrowind også er sinnsykt bra, men likte Gothic bedre pga stemningen i spillet.   :yes:

5533696[/snapback]

 

Har ringt ebgames og spaceworld i Oslo. Ingen hadde gothic 2 inne. Får bare lete videre

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Synst personlig at gotic 2 sitt kamp system var noke av det dårligste eg har prøvd ,men ellers et jævlig bra spill, du finner det til 69,00kr på  gamezone.no

5533821[/snapback]

 

kampsystemet til gothic 2 er noe av det beste som har skjedd RPG-sjangeren de siste åra spør du meg.

 

Litt uvant de første 5 minuttene, deretter er det en fryd å bruke, samtidig som du får en følelelse av at du mestrer noe.

Endret av dga01
Lenke til kommentar

Gleder meg vilt til dette spillet. Ville bygget meg ny pc kun for dette spillet om nødvendig. Gothic 2 er det beste spillet jeg har spilt (dessverre ikke fått tak i 1). Gruser Morrowind fullstendig! Når det gjelder kontrollene, er det som en skrev før her. Litt vanskelig i starten, men når du mestrer det skjønner du at det er det beste kontroll/kampsystemet som har skjedd rpg-sjangeren :yes: .

Lenke til kommentar
[kilipp]

Lurer på om jeg skal "varme opp" med Gothic 2 før jeg går løs på nummer 3.

 

Ting jeg lurer på:

Hvordan er friheten i forhold til morrowind?

Er det mere likt som Fable? Usynlige vegger? Kan du gå akkurat hvor du vil?

Hvordan er Historien til Gothic 2?

Kommer Gothic 3 til xbox 360?

 

Slenger med noen bilder

5533547[/snapback]

Hvorfor må teksturene i Gothic se så stygge ut?

Bare folka og verandaen som ser nogenlunde decent ut.

Satser Gothic 3 på å være et "prev gen" i stedet for "next gen", spill? ;)

 

Jeg synes det også er litt betegnende at gothic fansen aldri svarer på slike spørsmål som du her stiller. Eneste vi får høre er atmosfære og combat. I og for seg vitkige ting. Men frihet, story, mangfold, factions, alignment, advancement etc. som også er key features i crpg, blir som oftest stående ubesvart.

 

-maanemann, lojalist og høy beskytter av TES :)

Lenke til kommentar

Gleder meg veldig jeg også, har brukt masse tid på Gothic 1 og 2, fikk tak i begge i Østerrike, så jeg spilte de en stund før de i det hele tatt kom til Norge. Bla utvidelsespakken.

Gleder meg nesten mer til Gothic 3 enn Oblivion, virker som Gothic blir litt mer "hard-core", kan virke som om oblivion blir litt mer mainstream etter diverse rykter som har gått i det siste, får håpe det ikke stemmer

Vil også si at Gothic spillene har stor frihet, ikke på samme nivå som morrowind dog, og en veldig god fremdrift i historien.

Men uansett blir det nok et stort år for oss som liker RPG :w00t:

Endret av krist2
Lenke til kommentar
Åssen er kampsystemet, er det slik som i Star Wars The Old Republic spillene der man må trykek inne kombinasjoner for deretter at de blir utført, eller er det i santid altså at du trykk og utfører slagene selv? Er litt ny når det gjelder rollespill sjangeren jeg. :whistle:

5535752[/snapback]

 

kamp foregår i sanntid, med ett litt uvant kampsystem. Mange sier at dette er en av de store svakhetene med Gothic serien, men jeg mener at da har de ikke prøvd nok for å mestre den. Når du slåss må du trykke ned CTRL knappen, og du utfører slag med piltastene, du kan også bruke mus til slag, men har jeg som oftest ikke gjort.

Lenke til kommentar
Håper grafikken blir forbedret en del fra de bildene der. Den er ufattelig flat og kontrastløs, omtrent umulig å se hvor nærme/langt fra ting er.

5535914[/snapback]

Ja veldig godt observert! Grafikken blir veldig 2D-aktig. Eneste de gjør for å vise at ting er lengere borte er å gjøre objektene mer blasse og grå.

Lenke til kommentar

Gothic 2 kan man kjøpe for en billig penge på ebay.co.uk.

 

Jeg fant forøvrig en annonse for Gothic 1 også.

 

Personlig likte jeg ikke Gothic 2 noe særlig (har testet demoen), men det kan jo kanskje hende det blir bedre etterhvert som man venner seg til det eller noe sånt? Førsteinntrykket var i allefall ikke bra i mitt tilfelle.

 

Edit: Har ikke testet Gothic 1, bare for å ha nevnt det.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Jeg synes det også er litt betegnende at gothic fansen aldri svarer på slike spørsmål som du her stiller.  Eneste vi får høre er atmosfære og combat.  I og for seg vitkige ting.  Men frihet, story, mangfold, factions, alignment, advancement etc. som også er key features i crpg, blir som oftest stående ubesvart.

 

-maanemann, lojalist og høy beskytter av TES :)

5535731[/snapback]

 

Friheten i Gothic er upåklagelig. Står ikke tilbake for Morrowind på noen måter der. Man gjør det man vil, når man vil. Factions har det tradisjonelt vært 3 av i gothic-spillene, men i G3 har mange muligheter for å joine forskjellige factions, og det virker som det vil ha stor innvirkning på spillet hvordan faction man velger.

 

Det eneste som er mer avansert med Morrowind, er character creation delen. I gothic begynner man på null, og deler ut poeng etterhvert som man levler i de tingene man vil spesialisere seg i. Magi, one hander, two hander, crossbow, bow, pluss endel andre ferdigheter.

 

Noe mer du lurte på? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...