Mozy Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Jeg har Gainward Ti4200 64MB og bruker di siste signerte driverene. Når jeg kjører Direct3D testen i DXdiag så går det fint når den kjører DirectX-7 grensesnitt, men når jeg skal teste DirectX-8 grensesnitt får jeg denne meldingen: Direct3D test results: Feil ved trinn 5 (GetDeviceCaps): HRESULT = 0x8876086a (3D er ikke tilgjengelig) Her er litt mere info hvis det er noen som skjønner noe av dette i det hele tatt: DirectX Version: DirectX 8.1 (4.08.01.0810) DX Setup Parameters: Not found Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Dette tror jeg fikser problemet ditt: http://www.driverforum.com/graphics4/156.html Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Det funka det. Takker og bukker Spaz! Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Gleden blei kortvarig. Det funka bare med en gang etterpå. Når jeg lukker DXdiag etter den vellykkede testen og starter igjen etterpå så kommer samme feilmeldinga opp igjen. Men like etter jeg har deaktivert og aktivert Direct3D så går det bra i testen, men den holder seg ikke sånn :sad: Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 15. september 2002 Del Skrevet 15. september 2002 Hvis du har installert ExpertTool så kan det være problemet...kanskje? Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 15. september 2002 Forfatter Del Skrevet 15. september 2002 Ja jeg har innstallert expert tool, men nå virker det som om Direct3D funker som det skal plutselig, for nå går testen i DXdiag bra hver gang og XP skjermbeskytteren som jeg lasta ned fra microsoft funker bra, og den krever DirectX 8.1. Jeg bruker aldri skjermbeskytter men lasta den ned for å teste Direct3D og den er faktisk litt rå! :smile: Men over til problemet igjen. Før jeg fikk DX 8.1 til å funke prøvde jeg å spille GTA3, men da ville ikke spillet starte i det hele tatt, ingenting skjedde. Men nå starter ihvertfall introen og alt virker tilsynelatende greit helt til introen er ferdig og det kommer et stillbilde av noen skumle mafiafolk :smile: Her kommer jeg ikke videre. Bildet står der med en bred gul strek over seg og det eneste jeg kan gjøre er å trykke Esc for å gå ut i windows. Hva kan det være? Jeg har ikke prøvd å reinstallere spillet ennå bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå