jhg Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hei. Jeg prøver å koble sammen to asus routere trådløst, men får ikke kontakt. Den ene er koblet på bredbånd. For testen sin skyld har jeg dem rett ved hverandre, men poenget er at jeg skal ha bredbånd på en annen pc i et annet hus. Jeg har satt dem i bridge funksjon med mulighet for å koble klienter på begge routerne (hybrid). Jeg har forbindelse til nettet på den routeren som har kabelen fra bredbåndet. Jeg får si som Øystein Sunde "Jeg kommer ikke på nettet, for faen". Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Omnious Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Hei! jeg hadde det samme problemet.. jeg skjønte ikke hvorfor de ikke fant hverandre.. Jeg hadde det samme ssid navnet og passord. Routern som var koblet til Adsl modemet hadde jeg satt som 192.168.1.1 statisk og den andre routern som 192.168.1.50 og prøvde og route de til hverandre, men fikk det fortsatt ikke til og funke. Så fikk jeg et sånn eureka øyeblikk da jeg sparket routern i veggen og den landet med baksiden opp. :!: Der sto det selvfølgelig en Mac Adresse, så jeg la bare mac adressene til begge routerne inn i hverandre og da funket det helt flotters. det har også kommet en god del firmware til asus routerne, så hvis du ikke har det fra før av så anbefaler jeg deg å laste det ned. Det er en del nye funksjoner i de oppgraderingene. Edit: Jeg kommer ikke på nettet, for faen. jeg kommer ikke på nettet. Jeg har ringt til supporten ,men de driver meg fra vettet. De sier jeg må ha ny driver og den må jeg hente på nettet ,men jeg kommer ikke på nettet, for faen jeg kommer ikke på nettet. osv.. best song ever Endret 1. februar 2006 av Omnious Lenke til kommentar
jhg Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Takk for hjelpa. Det var jo egentlig ganske lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå