Theo343 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Så et 7800GTX-512, X1800XT-512 eller X1900XT-512 vil være mer enn bra nok 12-18 måneder fremover? Endret 2. februar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det tror jeg ja.. Mitt X800 holder fortsatt mål i mange spill enda det er over 1 år gammelt.. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Så et 7800GTX-512, X1800XT-512 eller X1900XT-512 vil være mer enn bra nok 12-18 måneder fremover? 5538506[/snapback] Mer enn bra nok vil nok være å strekke det. Det skal nå sies at dette er nokså induviduellt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Jeg får et Connect3D X1900XT-512 til 3650.- NKR i utlandet et sted jeg skal reise. Lurte på å benytte muligheten til å ta med ett hjem. Får også en Opteron 165 til 2250,- der også. (in stock) Endret 2. februar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Som jeg har sagt før har ikke spill utviklerene for vane å bruke masse tid og penger på innhold som kun en liten brukerbase vil ha glede av. I likhet med at man fint kunne hoppet over første generasjon av DX9 kort uten å ha gått glipp av spesielt mye så ser jeg ikke noe grunn det vil bli særlig anderledes denne gangen. Dette er noe som tar tid. 5538488[/snapback] Spillutvilkere er vel ute etter å lage det beste spillet, noen prioriterer innhold, andre det grafiske. DX10 åpner for endel nye muligheter samt forenkler endel gamle metoder. Utfra hva jeg har lest så har MS 'endelig' begynt å spesifisere DX litt etter hva spillutviklere etterspør. Jeg vil tro vi ser DX10 spill fra dag1 etter DX10 blir lansert. Ingen seriøse spillutviklere vil sitte på gjerdet å se andre lage ting bedre enn de klarer selv. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg ser ikke bortifra et 1:5 forhold med R6xx, ihvertfall når det kommer til ROP:ALU (slik som er tilfelle med Xbox360). 1:2 med både ROP:ALU og TEX:ALU med G80 som disse ryktene påstår ville vært veldig ineffektivt bruk av transistor budskjettet. 5538316[/snapback] Så lenge en ikke vet egenskapene til hver ALU, TU og ROP blir det uansett tomme spekulasjoner. F.eks. kunne teksturenhetene bruke 2 sykler på en bilinear operasjon. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Spillutvilkere er vel ute etter å lage det beste spillet, noen prioriterer innhold, andre det grafiske. Med innhold så tenker jeg på det grafiske. Grafisk innhold hadde kanskje vært bedre å si. Dette er noe som ofte blir avgjordt med henhold til hvor markedet befinner seg, eller rettere sagt vil befinne seg. Kostnad (og tid) mot utbytte er en viktig faktor her. Hvis det er en liten brukerbase med DX10 kort (noe det vil være en god tid fremover etter lanseringen) er det lite kostnad effektivt å implentere en masse DX10 effekter. Utfra hva jeg har lest så har MS 'endelig' begynt å spesifisere DX litt etter hva spillutviklere etterspør. Det har vel alltid vært tilfelle, det er jo dem som skal bruke dette. Jeg vil tro vi ser DX10 spill fra dag1 etter DX10 blir lansert. Ingen seriøse spillutviklere vil sitte på gjerdet å se andre lage ting bedre enn de klarer selv. Det er godt mulig ”DX10 spill” vil være tidlig ute, men jeg tviler derimot på at det vil være snakk om store forskjeller i starten. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Så lenge en ikke vet egenskapene til hver ALU, TU og ROP blir det uansett tomme spekulasjoner. F.eks. kunne teksturenhetene bruke 2 sykler på en bilinear operasjon. 5539334[/snapback] Sant nok. Men jeg har likevel liten tro på disse G80 ryktene, jeg kan ikke tenke meg at egenskapene vil bli nedgradert. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Så lenge en ikke vet egenskapene til hver ALU, TU og ROP blir det uansett tomme spekulasjoner. F.eks. kunne teksturenhetene bruke 2 sykler på en bilinear operasjon. 5539334[/snapback] Sant nok. Men jeg har likevel liten tro på disse G80 ryktene, jeg kan ikke tenke meg at egenskapene vil bli nedgradert. 5539399[/snapback] Hvorfor ikke? Mange små enheter kan vise seg billigere enn færre kraftige, det kommer an på bruksmønsteret. Det kan også tenkes at G80 i virkeligheten har 16 "super" ROP og TU som i noen tilfeller effektivt blir 32. Men sjansen for at dette er oppspinn er vel ganske stor. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Vet ikke om dette har blitt tatt med, men litt info om r600 ATI R600 GPU is expected to be released in Q4. The R600 is the successor to the R580 core and is expected to be built on a 65nm process and will be fully DirectX 10 compliant, utilising a Unified Shader Model architecture. Current rumours suggest that R600 will feature 64 Shader pipelines (processing both vertices and pixels) with 32 TMUs and 32 ROPs running at a clock speed of around 800Mhz. R600 is expected to interface to 512MB of 1.8Ghz GDDR4 Memory over a 256-bit interface. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Jeg vet jeg har skrevet dette før i denne tråden men har ikke fått noen svar Siden R600 vil kjøre 65nm teknologi, vil de da klokke lengre? Jeg har en følelse at det allerede er slik at ATI kort klokker lengre uansett Men uansett så vurderer jeg å vente til R600 på grunn av 65nm, for da blir jo det både billigere for oss og den har lavere effektforbruk... Og hva er det der med devidere som dere prater om? Om at ATI og Nvidia bruker forskjellige devidere? Endret 4. februar 2006 av Zuckron Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg vet jeg har skrevet dette før i denne tråden men har ikke fått noen svar Siden R600 vil kjøre 65nm teknologi, vil de da klokke lengre? Jeg har en følelse at det allerede er slik at ATI kort klokker lengre uansett Men uansett så vurderer jeg å vente til R600 på grunn av 65nm, for da blir jo det både billigere for oss og den har lavere effektforbruk... Og hva er det der med devidere som dere prater om? Om at ATI og Nvidia bruker forskjellige devidere? 5545568[/snapback] Vel, som jeg sa så tror jeg ikke det har noe å si på hvor mye man kan klokke det, du ser jo eks forsjellen på AMD på 110nm prossesorene å 90nm'ene, de klokker ikke noe bedre? Hadde du kunne fått mer ut av å bruke 90 nm så hadde de nok hatt en høyere stock. Det at R600 blir billigere er nok ikke helt sant, men det er ikke brikken som er dyr i et grafikkkort, det at de får 10-15% mer kjerner pr wafer er bare noe bedriften tjener på, et grafikkkort består av mange flere deler enn bare kjernen som vi må betale får. Derfor innen grafikkkort så er det ikke mye å spare konta når det gjelder en CPU, der kjernen er så å si hele prosesoren. Devidere ja? er litt usikker selv på dette... Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Så da vil det egentlig ikke lønne seg å vente på R600 i og med at den kommer såpass mange måneder etter? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Så da vil det egentlig ikke lønne seg å vente på R600 i og med at den kommer såpass mange måneder etter? 5550574[/snapback] Ikke gå å vent på noe som ikke skal komme før sent på høsten hvis du trenger/ønsker deg nytt skjermkort nå! Kommer alltid noe nytt og raskere! Du burde kjøpe noe som er raskere enn det du har NÅ. For meg som har 7800GTX, så gir ATI sin X1900XT for lite ytelse til å forsvare bruk av 5000 kroner nå. Mens G80 eller R620 vil gi meg merkbart ytelesbedring. Så kommer an på hva man har nå, og hva man trenger NÅ. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jepp Men nå til sommeren så blir vel spillene så gode at jeg ikke kan spille med allt på high med x800 kortet mitt så det vil være passelig tid Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Lurte bare på om noen av dere vet hvordan G80 specs er i forhold til RSX kortet som skal være i PS3? er G80 bedre eller er RSX enda et stykke foran..eller er det umulig å si enda? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg tror vi kan si at xbox 360 er parkert, men ps3 er jeg litt mere usikker på... (tenk deg g80 i sli med to kort som har 2 gpu'er på hver!! quadro sli) Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg tror vi kan si at xbox 360 er parkert, men ps3 er jeg litt mere usikker på... (tenk deg g80 i sli med to kort som har 2 gpu'er på hver!! quadro sli) 5551424[/snapback] Du snakker i store ord Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Åhh jeg tror nok G80 og R620 blir en god del raskere enn det som sitter i både PS3 og 360 ja.... Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Åhh jeg tror nok G80 og R620 blir en god del raskere enn det som sitter i både PS3 og 360 ja.... 5553178[/snapback] Ble ikke det litt feil? G80 og R620.... R600 har jo omtrendt samme specs som G80 (en ting som er litt forbedret, du finner det lenger bak i tråden) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå