Gå til innhold

Nvidia G80-spekulasjoner


Anbefalte innlegg

Detter er min PC nå:

 

Hovedkort: Abit nForce2 NF7-S v.2 (sokket A, 333MHz), med standard kjøling

Minne: 2x Standard Corsair 512MB CL 2.5 DDR-DIMM (PC3200), uten kjøling

Prosessor: AMD Athlon XP 2400+ 2.0GHz, med standard vifte

Skjermkort: MSI GeForce 4 Ti4800SE 128MB AGP, med standard kjøling

Lydkort: CREATIVE SoundBlaster Audigy 2 ZS

Kabinett: Et stygt et, med 320Watts strømfor. uten noen kabinett vifter

 

Detter er det jeg vil anskaffe (Per dags dato, kan jo endre seg etter vært)

 

Hovedkort: DFi LanParty AM2 kort + Bedre vifte

Minne: 2x 1024MB DDR2 RAM, med kjøling

Prosessor: AMD Athlon (vet ikke helt hvilkene som kommer til AM2), med Zalman vifte

Skjermkort: nVidia GeForce G80

Kabinett: Et nytt et med 650Watts strømfo. og 4kab vifter

Og kanskje noe mer...

 

 

Jeg ville ha kjøpt meg et x850XT PE kort, da ville du kunne spille det meste iallefall i et halvt år til før du oppgradere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Detter er min PC nå:

 

Hovedkort: Abit nForce2 NF7-S v.2 (sokket A, 333MHz), med standard kjøling

Minne: 2x Standard Corsair 512MB CL 2.5 DDR-DIMM (PC3200), uten kjøling

Prosessor: AMD Athlon XP 2400+ 2.0GHz, med standard vifte

Skjermkort: MSI GeForce 4 Ti4800SE 128MB AGP, med standard kjøling

Lydkort: CREATIVE SoundBlaster Audigy 2 ZS

Kabinett: Et stygt et, med 320Watts strømfor. uten noen kabinett vifter

 

Detter er det jeg vil anskaffe (Per dags dato, kan jo endre seg etter vært)

 

Hovedkort: DFi LanParty AM2 kort + Bedre vifte

Minne: 2x 1024MB DDR2 RAM, med kjøling

Prosessor: AMD Athlon (vet ikke helt hvilkene som kommer til AM2), med Zalman vifte

Skjermkort: nVidia GeForce G80

Kabinett: Et nytt et med 650Watts strømfo. og 4kab vifter

Og kanskje noe mer...

 

 

Jeg ville ha kjøpt meg et x850XT PE kort, da ville du kunne spille det meste iallefall i et halvt år til før du oppgradere!

5535786[/snapback]

 

 

Det blir jo sløsing av penger da... Da anbefaler jeg heller sterkt ett x800GTO som kan kjøre allt og koster 1000kr mindre? Men det er jo ikke nødvendig med noe visst det bare er ett halvt år til vidunderet G80 kommer! :love:

Lenke til kommentar
får håpe den ikke slår X1900XTX for vi ATI fans skyld

5533669[/snapback]

 

Tror det at vi kan si at G80 vil nok knuse 1900XTX.. :)

 

Juni/Juli? Hm, kanskje det blir oppgradering på meg da .. Conroe XE og G80 :love:

5533711[/snapback]

 

 

Conroe XE? hk?

 

Edit: Åja, de nye varmeovnene ifra Intel :) Presler

5534020[/snapback]

 

 

:roll:

 

tenkte du på noen måte over hva du skrev der? ... du har tydligvis ikke fulgt med !

 

Ang G80, så håper jeg kortene blir mindre enn 7800 og x1800/x1900 kortene.. Som folk sier, så er de store ! :)

5535101[/snapback]

 

 

Er det ikke størrelsen som teller da?

Lenke til kommentar

Får håpe ikke ATI drøyer med denne da:

ATI R600 GPU is expected to be released in Q4 (possibly Q3). The R600 is targeted at the high end market with full support for 'DirectX 10' WGF 2.0, targeting Vista

 

Hvis dette er tilfelle så er jo konkurenten til G80 litt sen og da føler jeg ATI går i fella som de gjorde med R520 serien

Lenke til kommentar
Har hørt mye snakk før om at G80 ikke har "full" støtte for dx10. Er dette sannt? Hvist dette er tifelle vil det være verdt å vente på r600...

5535964[/snapback]

Er vel ingen som kan si dette for sikkert, ta alt du hører og ser med en klype salt.

 

Til han som lurte på forskjellen på effekten fra 65nm til noe annet:

Se for deg to nesten identiske brikker, det eneste som skiller de er antall nm mellom hver transistor, 65nm og 90nm. 90nm vil ha et større areal å tyte ut varme fra, men vil også kreve mer spenning. Visa versa for 65nm. Argumentet for å gå ned er hvertfall for produsentenes del, flere kjerner per wafer. Ergo blir det billigere å produsere, og derfor holdes kostnadene nede til fordel for oss(kunder) eller deres(produsenter) lommebok.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Detter er min PC nå:

 

Hovedkort: Abit nForce2 NF7-S v.2 (sokket A, 333MHz), med standard kjøling

Minne: 2x Standard Corsair 512MB CL 2.5 DDR-DIMM (PC3200), uten kjøling

Prosessor: AMD Athlon XP 2400+ 2.0GHz, med standard vifte

Skjermkort: MSI GeForce 4 Ti4800SE 128MB AGP, med standard kjøling

Lydkort: CREATIVE SoundBlaster Audigy 2 ZS

Kabinett: Et stygt et, med 320Watts strømfor. uten noen kabinett vifter

 

Detter er det jeg vil anskaffe (Per dags dato, kan jo endre seg etter vært)

 

Hovedkort: DFi LanParty AM2 kort + Bedre vifte

Minne: 2x 1024MB DDR2 RAM, med kjøling

Prosessor: AMD Athlon (vet ikke helt hvilkene som kommer til AM2), med Zalman vifte

Skjermkort: nVidia GeForce G80

Kabinett: Et nytt et med 650Watts strømfo. og 4kab vifter

Og kanskje noe mer...

 

 

Jeg ville ha kjøpt meg et x850XT PE kort, da ville du kunne spille det meste iallefall i et halvt år til før du oppgradere!

5535786[/snapback]

 

 

Det blir jo sløsing av penger da... Da anbefaler jeg heller sterkt ett x800GTO som kan kjøre allt og koster 1000kr mindre? Men det er jo ikke nødvendig med noe visst det bare er ett halvt år til vidunderet G80 kommer! :love:

5535823[/snapback]

Latterlig. X800GTO er low end! (nå kan den vell kalles det)

X850XT PE er nok ikke noe godt alternativ det heller, mye bedre med et dårlig high-end kort (7800GT). Og det at det kan gjøre alt, så vil man jo også kunne kjøre alt med en rimelig oppløsning og faktisk ha på noen spesialeffekter eller grafikk. :roll:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Som jeg fryktet, mine (snart) to 7800 GT'er i SLI kommer vell ikke til og klare og hamle opp med det dær ville jeg tro. Men, hva skal man med det når alle spill kjører glatt på et 7800 GT i 1280 x 1024.

 

Eg e enig, forsjellen vil ikke være så stor. Eneste er at dagens AMD dual CPU'er

må dele på båndbredden som DDR gir, å siden DDR ikke har så stor så kan det virke som en liden flaskehals der.

5535551[/snapback]

 

Nå er det ikke noen spessiel flaskehals med DDR (1) på duralcore A64 da, de liker bedre lave tilgangstider på rammen.

Lenke til kommentar
Detter er min PC nå:

 

Hovedkort: Abit nForce2 NF7-S v.2 (sokket A, 333MHz), med standard kjøling

Minne: 2x Standard Corsair 512MB CL 2.5 DDR-DIMM (PC3200), uten kjøling

Prosessor: AMD Athlon XP 2400+ 2.0GHz, med standard vifte

Skjermkort: MSI GeForce 4 Ti4800SE 128MB AGP, med standard kjøling

Lydkort: CREATIVE SoundBlaster Audigy 2 ZS

Kabinett: Et stygt et, med 320Watts strømfor. uten noen kabinett vifter

 

Detter er det jeg vil anskaffe (Per dags dato, kan jo endre seg etter vært)

 

Hovedkort: DFi LanParty AM2 kort + Bedre vifte

Minne: 2x 1024MB DDR2 RAM, med kjøling

Prosessor: AMD Athlon (vet ikke helt hvilkene som kommer til AM2), med Zalman vifte

Skjermkort: nVidia GeForce G80

Kabinett: Et nytt et med 650Watts strømfo. og 4kab vifter

Og kanskje noe mer...

 

 

Jeg ville ha kjøpt meg et x850XT PE kort, da ville du kunne spille det meste iallefall i et halvt år til før du oppgradere!

5535786[/snapback]

 

 

Det blir jo sløsing av penger da... Da anbefaler jeg heller sterkt ett x800GTO som kan kjøre allt og koster 1000kr mindre? Men det er jo ikke nødvendig med noe visst det bare er ett halvt år til vidunderet G80 kommer! :love:

5535823[/snapback]

Latterlig. X800GTO er low end! (nå kan den vell kalles det)

X850XT PE er nok ikke noe godt alternativ det heller, mye bedre med et dårlig high-end kort (7800GT). Og det at det kan gjøre alt, så vil man jo også kunne kjøre alt med en rimelig oppløsning og faktisk ha på noen spesialeffekter eller grafikk. :roll:

5536342[/snapback]

 

mente som et forslag til å blåse liv i systemet hans i et halvt år fram i tid da!

Lenke til kommentar
Detter er min PC nå:

 

Hovedkort: Abit nForce2 NF7-S v.2 (sokket A, 333MHz), med standard kjøling

Minne: 2x Standard Corsair 512MB CL 2.5 DDR-DIMM (PC3200), uten kjøling

Prosessor: AMD Athlon XP 2400+ 2.0GHz, med standard vifte

Skjermkort: MSI GeForce 4 Ti4800SE 128MB AGP, med standard kjøling

Lydkort: CREATIVE SoundBlaster Audigy 2 ZS

Kabinett: Et stygt et, med 320Watts strømfor. uten noen kabinett vifter

 

Detter er det jeg vil anskaffe (Per dags dato, kan jo endre seg etter vært)

 

Hovedkort: DFi LanParty AM2 kort + Bedre vifte

Minne: 2x 1024MB DDR2 RAM, med kjøling

Prosessor: AMD Athlon (vet ikke helt hvilkene som kommer til AM2), med Zalman vifte

Skjermkort: nVidia GeForce G80

Kabinett: Et nytt et med 650Watts strømfo. og 4kab vifter

Og kanskje noe mer...

 

 

Jeg ville ha kjøpt meg et x850XT PE kort, da ville du kunne spille det meste iallefall i et halvt år til før du oppgradere!

5535786[/snapback]

 

 

Det blir jo sløsing av penger da... Da anbefaler jeg heller sterkt ett x800GTO som kan kjøre allt og koster 1000kr mindre? Men det er jo ikke nødvendig med noe visst det bare er ett halvt år til vidunderet G80 kommer! :love:

5535823[/snapback]

Latterlig. X800GTO er low end! (nå kan den vell kalles det)

X850XT PE er nok ikke noe godt alternativ det heller, mye bedre med et dårlig high-end kort (7800GT). Og det at det kan gjøre alt, så vil man jo også kunne kjøre alt med en rimelig oppløsning og faktisk ha på noen spesialeffekter eller grafikk. :roll:

5536342[/snapback]

 

mente som et forslag til å blåse liv i systemet hans i et halvt år fram i tid da!

5536427[/snapback]

 

 

JA!! Man bruker ikke masse penger for å kunne spille litt til G80 kommer!! Da bruker man heller litt for å få noe som FUNKER til alle spillene :tease:

 

Men tilbake til 65 og 80nm teknologier. Hvist Nvidia lager G80 på 80nm og ATI lager r600 på 65 så vil jo ATI sitt kort være bedre? Resten av specene er ca. likt utenom at R600 har 128 Shader Operations per Cycle i stedet for 64 som G80 har. Så da vil jo ATI sitt kort både klokke lenger og være billigere? :love:

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar
Jeg skal på klassetur til polen til høsten og da skal vi besøke en by som ting er så billig i.. ( 6000 kr der = 1500norske kroner ;))  Og det er jo en fin mulighet til å kjøpe med seg ett par :thumbup:

5534766[/snapback]

Nå er det ikke slik at alt i Polen lar seg omregne etter din faktor. Norge har ikke så forferdelig dyre datakomponenter sammenlignet med andre varer. Hadde jeg funnet et skjermkort til 1500,- i polen som kosta 6000,- i norge hadde jeg ikke kjøpt det helt uten videre. Med mindre man selvsagt liker å kjøpe varer som er stjålet ;)

Lenke til kommentar

Selv mener jeg , at det om det er lurt å vente på noe eller ikke, er totalt individuelt.

 

Jeg KAN vente med å kjøpe ny pc til Vista og G80, samt AM2 kommer ut. Men, jeg vil nyte Oblivion om noen måneder, og det er DA jeg trenger ny pc. Så, det kommer alltid an på når og hva man trenger bra harware til :)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke bortifra et 1:5 forhold med R6xx, ihvertfall når det kommer til ROP:ALU (slik som er tilfelle med Xbox360).

 

1:2 med både ROP:ALU og TEX:ALU med G80 som disse ryktene påstår ville vært veldig ineffektivt bruk av transistor budskjettet.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

2 poeng:

 

1. Det er spill under utvikling til DX10, noe det har vært lenge. Spill som til dømes (note the slogan) Vanguard som utvikles av Microsoft blir laget for DX10 helt fra begynnelsen. Det samme gjelder en haug med spill som ikke beregnes å lanseres før DX10 er på banen. Mircosoft støtter ofte disse produsentene med kunnskap om kommende teknologi, slik at de er trygge på at folk vil kjøre spillene i Windows. I tillegg kommer det gjerne en liten prislapp da...

 

2. Om man er interessert i klare "generasjoner" er det jo bare å drite i 90% av kortene. La oss si du har 9800xt og ikke vil oppgradere før du har det beste i neste generasjon, ja da venter du til 6800 ultra eller x850xt, før du igjen venter på 7800gtx eller x1800xt.

 

At det kommer småkort i mellomtida kan da ikke være noe problem, bare en måte å tyne penger ut av dem som vil ha det "aller" beste til enhver tid.

 

For menigman, samt dem som har interesse for spilling etc er det bare å vente til spill hakker, da kjøper man nytt kort (da har det garantert kommet en ny generasjonstopp)

;)

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før har ikke spill utviklerene for vane å bruke masse tid og penger på innhold som kun en liten brukerbase vil ha glede av. I likhet med at man fint kunne hoppet over første generasjon av DX9 kort uten å ha gått glipp av spesielt mye så ser jeg ikke noe grunn det vil bli særlig anderledes denne gangen. Dette er noe som tar tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...