Gå til innhold

Spørsmål ang trådløst nettverk!

Anbefalte innlegg

for morroskyld..hvordan gjør jeg det?

Har jo egentlig ikke noe behov for å snylte da jeg har mitt eget nettverk..og betaler for det.....men bare lurer..litt rart at man får andres nettverkskoblinger opp...kan man sjekke om noen feks benytter seg av mitt område?(hvis jeg hadde hatt trådløst..)

5535054[/snapback]

Hmm...aner vi konturene av en nyfødt hacker her? ;)

Usikrede nettverk er som nevnt helt uproblematisk å koble seg til. Og for "morroskyld" kan jeg nevne at det er det også å koble til sikrede nettverk. Men det er nok best å la være i begge tilfeller ja.

Kom til å tenke på noe. Et lite "diagnostisk" forsøk bare. Skjønner jeg det slik at du også har en stasjonær som er på nett? Hvis så; ta ut kabelen som går inn i denne fra routeren (la den enden som står i routeren stø slik den allerede står) og prøv å stikk denne inn i den bærbare. Kommer du deg på nett med den bærbare nå?

Olav

PS Husk på å legg merke til hvor kabelen er koblet inn i den stasjonære før du tar den ut, dersom du ikke har gjort dette før. Så slipper du å lure/plages når du skal ha den inn igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har prøvd det..og det funker fint..er nok DELL sin kabelsak det er noe galt med..skal ringe personlig imorgen og kjefte!  :D

hilsen den nyfødte

hackeren :tease:

Mange rare "nettverks"navn.."beer" "Juniorgunnis", "Spitz" hehe..

5536981[/snapback]

Ok. Da vet vi det ikke er noe feil med PC'en i alle fall.

Neste trinn. På routeren din er det vel antakelig flere utganger. I en av dem står kabelen som går til den stasjonære. Da blir spørsmålet: Har du prøvd å bruke denne utgangen (den som er koblet til den stasjonære) med Dell-kabelen/maskinen og likevel ikke kommet deg på nett?

Dette er bare for å forsøke å stadfeste at det faktisk er kabelen det er noe galt med før man ringer Dell og kjefter.

Dersom du kommer deg på nett med den bærbare + Dell-kabelen på dette viset, så er det ingenting galt med kabelen. Da er det kanskje noe galt med routeren, eller med den utgangen du har prøvd fra routeren til den bærbare. Da kan du kanskje forsøke en annen utgang, du har vel fire eller noe slkt?

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...