Gå til innhold

Spørsmål ang trådløst nettverk!

Anbefalte innlegg

Kom meg fint på nettet igår..koblet bare til kabelen og gjorde etter eller annet...(satte opp en ny tilkobling eller noe). Idag kommer jeg meg ikke på nettet og skjønner ingenting???

Også lurer jeg på; har ikke et trådløst modem hjemme...men vanlig bredbånd..også tror jeg at jeg også har sånn router sak..(ikke trådløst)..ip tlf? uansett...så skjønner jeg ikke hvorfor jeg får opp på den bærbare et lite vindu hvor det står:

"velg et trådløst nettverk", også er det listet opp tre alt. feks "Beer", hvor det deretter står tilkoblet? hva betyr dette? Er veldig forvirret jeg....

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom meg fint på nettet igår..koblet bare til kabelen og gjorde etter eller annet...(satte opp en ny tilkobling eller noe). Idag kommer jeg meg ikke på nettet og skjønner ingenting?

Også lurer jeg på; har ikke et trådløst modem hjemme...men vanlig bredbånd..også tror jeg at jeg også har sånn router sak..(ikke trådløst)..ip tlf? uansett...så skjønner jeg ikke hvorfor jeg får opp på den bærbare et lite vindu hvor det står:

"velg et trådløst nettverk", også er det listet opp tre alt. feks "Beer", hvor det deretter står tilkoblet? hva betyr dette? Er veldig forvirret jeg....

:no:

5532994[/snapback]

Hehe. Du er vel i ferd med å prøve å koble deg til en av naboenes nettverk. Jaja...

Deaktiver det trådløse kortet ditt ved å holde inne Fn-knappen (nede til venstre) mens du trykker F2. Er du en plass senere med et trådløst nettver du ønsker å koble deg til skrur du det bare på på samme måte.

Regner med at hvis du kobler til kabelen nå, så vil alt fungere. Hvis ikke har du kanskje deaktivert nettverkskortet og da får du heller si i fra så får vi ta det derifra.

Olav

Endret av olav1974
Lenke til kommentar
ok, nå er det gjort..står at at jeg ikke er koblet til noe trådløst..men kommer meg fortsatt ikke på nettet!!  :no:

5533071[/snapback]

Ok

Gå til: Start ("knappen" nede til venstre i skjermen) - Koble til - Vis alle tilkoblinger

Du får opp et vindu. Et ikon heter Lokal tilkobling. Jeg "håper" det står at det er deaktivert. Dersom det er det, så klikker du på ikonet med høyre musknapp og velger aktiver. Prøv på nytt med kabelen. Dersom dette ikke virker så begynner jeg å slippe opp for ideer :)

Olav

Lenke til kommentar
ok, nå er det gjort..står at at jeg ikke er koblet til noe trådløst..men kommer meg fortsatt ikke på nettet!!  :no:

5533071[/snapback]

Ok

Gå til: Start ("knappen" nede til venstre i skjermen) - Koble til - Vis alle tilkoblinger

Du får opp et vindu. Et ikon heter Lokal tilkobling. Jeg "håper" det står at det er deaktivert. Dersom det er det, så klikker du på ikonet med høyre musknapp og velger aktiver. Prøv på nytt med kabelen. Dersom dette ikke virker så begynner jeg å slippe opp for ideer :)

Olav

5533134[/snapback]

det er noe som ikke stemmer...den var nemlig ikke deaktivert....men det står at kabelen er koblet ifra...noe som ikke stemmer..tror jeg ringer Dell!! :dontgetit: Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

5533071[/snapback]

Ok

Olav

5533134[/snapback]

det er noe som ikke stemmer...den var nemlig ikke deaktivert....men det står at kabelen er koblet ifra...noe som ikke stemmer..tror jeg ringer Dell!! :dontgetit: Takk for hjelpen.

5533173[/snapback]

Hmm. Det mest nærliggende er da å tro at kabelen virkelig er koblet fra :) Dobbelsjekk kabelen mellom pc'en og routeren. Både inn i maskinen din (pass på at den "klikker på plass") og det samme inn i routeren. Hvis ikke får du ringe Dell ja :) og høre om de har noen råd. Men ville tro at det er noe teknisk _utenfor_ maskinen din, og ikke noe med selve maskinen, som er problemet.

Olav

Lenke til kommentar

Fikk ringt DELL, men han fyren baare la på når klokken ble 17.00?De stengte visst..er helt sikker på at han bare la på og ville hjem...veninnen min ringte, og hun hadde tlf på høytaleren da jeg var opptatt med noe greier på kjøkkenet...plutselig hørte vi et "klikk"...piip piip!! Han ville vel hjem! :D

Men men..alt tyder på at det er noe galt med kabelen..må ringe igjen imorgen...

Lenke til kommentar

for morroskyld..hvordan gjør jeg det?

Har jo egentlig ikke noe behov for å snylte da jeg har mitt eget nettverk..og betaler for det.....men bare lurer..litt rart at man får andres nettverkskoblinger opp...kan man sjekke om noen feks benytter seg av mitt område?(hvis jeg hadde hatt trådløst..)

Lenke til kommentar
for morroskyld..hvordan gjør jeg det?

Har jo egentlig ikke noe behov for å snylte da jeg har mitt eget nettverk..og betaler for det.....men bare lurer..litt rart at man får andres nettverkskoblinger opp...kan man sjekke om noen feks benytter seg av mitt område?(hvis jeg hadde hatt trådløst..)

5535054[/snapback]

Du bare velger koble til når du får opp nettverksnavnet, er nettverket ukryptert så blir du koblet til automatisk.

Du kan sjekke om andre bruker det trådløse nettverket ditt vist du går inn på den trådløse routern og sjekker dhcp loggen.

Folk som ikke krypterer nettverket sitt kommer nok aldri til og finne ut om du kobler deg til.

Lenke til kommentar
Ja du kan sjekke om det er noen som benytter seg av nettverket ditt. Men du har ikke trådløs? Da har du ingenting å frykte.

5535065[/snapback]

Man kan sjekke det opp ja..tror jeg holder meg unna...naboen er en skummel transe!! :cry: uff..han er egentlig ganske søt..og snill sikkert...tenk om jeg er på netteverket hans ubevisst? må JEG passe på å ha alle tilkoblingene av?(altså fn+f2 som Olav lærte meg..?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...