Gå til innhold

GNOME vs KDE

DJViking

Anbefalte innlegg

Jeg strever med valget mellom å bruke KDE og GNOME. Å ha begge installert er en unødig bruk av plass, og heller ikke veldig produktivt med tanke på at du måtte switche mellom de to hele tiden.

Noen som kan komme med noen gode diskusjoner hvorfor man skulle velge det ene forran det andre

(KDE eller GNOME/QT eller GTK). Det bør være gode begrunnelser, ytelse, stabilitet, valg av programmer.

Hvis man leser denne artikkelen har KDE en god framtid:

http://www.linuxworld.com/site-stories/200...kde.future.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel helt an på personlig preferanse. Hva liker DU best? Gnome kan jo kjøre KDE programmer, og KDE kan jo kjøre Gnome programmer, så det er jo ikke noe problem. Det er opp til deg å bestemme, ikke andre :smile: Litt av friheten med Linux. Frihet til å velge (dette er dog ikke alltid like lett) :smile:

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan komme på som i det minste er relevant for meg er at KDE kan være lettere å bruke for de som kan Windows fra før. Så vis man prøver å frelse litt forsiktige Windowsbrukere er KDE best. På den annen side hvis du prøer å frelse en kar som er drittlei Windows og øsnker å prøve noe nytt så er kanskje Gnome best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...