Hans Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hei! Jeg har en hjemmeside laget med 3 frames (top,left og right). Har finni ut at frames egentlig ikke er noe særlig, så tenkte å lage en side bygget med div. Det jeg lurte på da er hvordan man får en html-side til å loade i èn div uten php? Sånn at jeg slipper å forandre koden på ALLE sidene, hvis jeg for eksempel forandrer noe i top-diven. Og hvordan får jeg noe fra menyen (i left-diven) til å åpne i right-diven? (på samme måte som man bruker "target=rightFrame" når man bruker frames) Noen som vet om noen gode tutorials på sånt? Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Div funker nok ikke helt på den måten du tror. For å få til det du vil gjøre må du nok enten bruke php eller frames (php er klart best). Det er raskt og enkelt å sette det opp i php, kan legge ut et enkelt script her hvis du vil. Lenke til kommentar
Hans Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Div funker nok ikke helt på den måten du tror. For å få til det du vil gjøre må du nok enten bruke php eller frames (php er klart best). Det er raskt og enkelt å sette det opp i php, kan legge ut et enkelt script her hvis du vil. 5538830[/snapback] Takk for svar Fant ut hvordan jeg skal gjøre det med php nå tror jeg.. Sender PM hvis jeg trenger script Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Du kan bruke XMLHTTPRequest-objektet i DOM (JavaScript) også. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 ...men det er vel strengt tatt ingen god løsning, så lenge du har mulighet til å bruke et serversidespråk som PHP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå