Gå til innhold

PCKjøp

Pug

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg PC. Første gangen, og når jeg ser "super" tilbudene på internett med samme spec, kjenner jeg at jeg angrer litt på å ha kjøpt da. Eller, jeg kjenner at det vrir seg i magen, og har det ikke så supert da. Jeg er jo kjempefornøyd med PC'en, så det er ikke problemet. Noen flere som har hatt det slikt? At du angrer litt, men er kjempefornøyd med kjøpet likevel? Det er ingen god følelse. :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nytter ikke å tenke slik når man kjøper pc eller pc-utstyr. Bare tenk på hvor lite det du har kjøpt er verdt om ett år.

Men, ja, jeg skjønner veldig godt hva du mener. Det gikk ikke lang tid før jeg angret bittert på at jeg hadde kjøpt min første pc for egne, surt oppsparte, penger. Men det er lenge siden (cdbrenneren jeg kjøpte kostet 2500kr, CPUen kostet like mye).

Lenke til kommentar
Quote:

LarsC skrev (2002-09-15 14:42):

Det nytter ikke å tenke slik når man kjøper pc eller pc-utstyr. Bare tenk på hvor lite det du har kjøpt er verdt om ett år.

Men, ja, jeg skjønner veldig godt hva du mener. Det gikk ikke lang tid før jeg angret bittert på at jeg hadde kjøpt min første pc for egne, surt oppsparte, penger. Men det er lenge siden (cdbrenneren jeg kjøpte kostet 2500kr, CPUen kostet like mye).

Ja eg husker nå eg kjøpte min brenner og cpu. Er helt andre priser idag på brennerene. Den første pc eg kjøpte var en ibm aptiva 133mhz/16mb ram og 1.6gb hd den betalte eg 18000kr for. Og i dag kommer du veldig langt med 18000, Pc nr2 eg kjøpte var en eg satte sammene selv. Prisen på min første brenner var ca 3000 var en plextor 4x scsi
Lenke til kommentar

Quote:

durabit skrev (2002-09-15 16:52):

Husker godt da jeg kjøpte min 486 166Mhz med 8MB minne, 250 MB harddisk og 14" skjerm for 16 store. Det kostet utrolige 1500 kroner for 8MB ekstra. Jeg har også kjøpt en dyr SCSI-brenner kombinasjon fra Plextor - for ca. 4500,-. Det gode er at Plextoren fungerer ennå.

Vi gremmes alle over våre tidligere pc-kjøp...

Jeg betalte 20.000 for en 486dx66, 15" skjerm (som var kongen på haugen den gangen!) 8 ram osv osv... skjønner ikke at det er mulig... men vi kommer sikkert til å gremmes like mye om 10 år av kjøpene vi gjør idag... :razz:

Lenke til kommentar

At prisene raser etter at du har kjøpt datautstyr, er ikke til å unngå. I tillegg vil det hele tiden komme noe nytt og bedre rett etter at du har fått utstyret ditt. husker min første PC, det var rett og slett en helt maskin, jeg fikk den billig fordi bedriften der moren min jobbet bestilte masse maskiner:

-Pentium 133 (konge på haugen)

-16MB EDO RAM (kr 3000)

-1.2GB Quantum Fireball HD (Var litt stort å måle harddisken i GB)

-4X CDROM

osv...

Butikkpris: 36.000 :lol:

gikk ikke lang tid før verdien var redusert ganske betraktelig nei....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...