tmlunde Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Tidligere eide jeg en Siemens C45 med Netcom-nett. Denne hadde følgende problemer (som jeg la merke til): Når SE T630 skulle sende sms til meg fikk avsender beskjed om at beskjed måtte sendes via alternativ gate-way. Dette gjaldt fire uavhengige telefoner. Når jeg ringte eller sendte sms til SE k700i fikk mottaker beskjed om at det var ukjent avsender, altså klarte ikke telefonboken å koble mitt nr mot telefonboken (hvor jeg var lagret). Problemene gjaldt kun disse to telefonene. Noen av telefoneierne har Netcom-nett mens andre benytter seg av Telenors. Da jeg for en mnd siden gikk til innkjøp av Siemens ME75 (da jeg i motsetning til andre på forumet var svært fornøyd med min gamle Siemens) fortsatte problemene. Det må sies at problemene åpenbart ligger i SE-telefonene(?). Min telefonoperatør, Combitel, har vært svært behjelpelig og har sjekket med Netcom om det er problemer i nettverket. Netcom hevder dette ikke er tilfelle. Forslag til forklaringer mottas med takk. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Har du hatt samme SIM-kort fra Combitel hele tiden? -Noen ganger kan slike feil (særlig med levering av SMS samt problemer med linkingen mellom tlf-nr og navn) være knyttet til feil på SIM-kortet. Løsningen er da å bytte kortet. -snubbel Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg tror også dette har med SIM-kort eller nett å gjøre. Telefonene bruker standard kommunikasjonsprotokoller, slik at alt er likt på alle telefoner. Derfor tror jeg det er utelukket at det er tilfellet. Men, har du testet med flere enn en SE-telefon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå