JKJK Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Har installert ubuntu 5.10 på pcn min og hadde store planer om å få meldt den opp i domene (windows 2000 server). Har installert samba & SWAT (via apt-get). Når jeg starter swat (skrive swat &) så får jeg opp "[1] 5300" .. betyr ikke dette at prosessen dør umiddelbart? får i alle fall ikke noe kontakt med localhost:901 Kan noen hjelpe meg med dette? Har ikke så veldig mye .nix-erfaring. -J- Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 root@svg-pc-kv13f-05:/# ps aux | grep swat root 6355 0.0 0.2 30580 2184 pts/0 T 08:54 0:00 swat Det virker jo som SWAT kjører? Men f\r ikke kontakt med webgrensesnittet. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg trodde ikke det var mulig å kjøre SWAT direkte, men at den måtte kjøres gjennom inetd eller liknende. Men nå er det en stund siden jeg brukte SWAT sist. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 har lagt til følgende i inetd.conf: swat stream tcp nowait.400 root /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/swat Etter reboot finner jeg ingenting når jeg kjører ps aux | grep swat. Hva har jeg gjort galt? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 har lagt til følgende i inetd.conf:swat stream tcp nowait.400 root /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/swat Etter reboot finner jeg ingenting når jeg kjører ps aux | grep swat. Hva har jeg gjort galt? 5533931[/snapback] Det skal ikke dukke opp noe i prosesslista. Det er hele poenget med inetd, at den fungerer som en superserver som lytter etter innkommende connections på flere ulike porter/protkoller, og deretter starter de nødvendige daemons on-the-fly. Resultatet er at færre prosesser kjører konstant på maskinen. Ulempen er vel at det bla. tar litt lengre tid å starte en tjeneste på denne måte. Men SWAT er altså laget slik. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Ok. Fulgte bare how-to'en som sto her jeg. Men jeg blir fortsatt ikke noe klokere på hvorfor det ikke fungerer. Når jeg prøver å nå localhost:901 så får jeg beskjed om at "connection was refused" ... Endret 2. februar 2006 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå