Zatôitchi Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Etter litt tenkning har jeg kommet fram til at jeg godt kunne tenkt meg å teste ut vannkjøling. I mitt nåværende kabinett, Lian Li PC6077B, har jeg montert stillegående mistvifter, en 500Watt Mist PSU og Zalman CPU Vifte 7700-CU på CPU. Et relativt stillegående system, som jeg godt kunne tenkt å få enda stillere. Når jeg samtidig liker å klokke blir jo vannkjøling å slå to fluer i en smekk. Jeg har sett på noen byggesett: Zalman Vannkjølingsett Reserator1 Plus WaterChill CPU/VGA/Chip Power Kit MIST Tsunami vannkjølingssett Jeg er jo inneforstått med at som nybegynner er dette ok å starte med. Men hvordan er ytelsen til disse VS om jeg får noen av dere pro-vannkjølings-karer til å sette opp et egetplukket sett? Hvordan er vanskelighetsgraden å sette opp et eget-plukket sett framfor å bygge et ferdiglaget? I og med at jeg er helt færsk dette lurte jeg på om noen ville satt opp et par forslag til oppsett. Budsjett på 2000-3000, vannavkjøle GPU, CPU og NB (harddisk?). Jeg trenger altså en oversikt over ALLE komponenter fra slanger til nipler og jeg vet ikke hva alt heter engang ^^ Jeg vurderer også å gå over fra midi til fulltower slik at jeg får god plass. Om noen kan hjelpe meg så blir jeg meget glad Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Jeg har også gått over til vannkjøling, og kan anbefale det på det varmeste(kjøligste?). Var en utrolig forskjell i støy og temperaturer . Nå er det bare harddiskene som høres. Og jeg som trodde mine Seagate disker var helt stille Er litt arbeid å montere, men det var bare gøy. Da jeg er ganske fersk på dette området, skal jeg ikke anbefale deg noe. Men jeg kjøpte et "et eget-plukket" sett. Endret 1. februar 2006 av Cola-boks Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Kjøp et Waterchill sett. Veldig bra for nybegynner god kvalitet, og du får med alt du trenger. Overklokking.no har testet waterchill[ Du kan også justere pumpe og viftehastighet (Slik at du kan velge mellom max ytelse eller lydløs) Jeg vil kjøp det settet på bilde LINK Da får du en god pumpe (1020l i timen), Radiator med to stk 120 x 120mm vifter. Anbefaler på det sterkeste Endret 1. februar 2006 av 2 Fast 4 Biltema Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Hvor mye støyer viften? Jeg har noen 15DB mist-vifter og jeg kan ikke annet en klage å si at de høres ^^ Jeg kan uansett skifte radiator-viftene med noen SilentX-vifter om det blir ille. Så vi har altså noen ferdig-sett som kan anbefales. Jeg prøver å tenke litt i forhold til ferdig-pc og monter-pc-selv, uten at jeg vet om det egentlig er helt rett. Jeg ser for meg at jeg kan få bedre kvalitet for mindre eller tilsvarende penger om jeg selv plukker ut anbefalte vannkjølingskomponenter? Kan noen avkrefte eller bekrefte dette? Samt komme opp med et godt selvplukkings-sett ette eget hode, dersom vedkommede skulle kjøpt inn til seg selv f.eks? Takk for respons Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Siden ingen har kunnet komme opp med noe gjør jeg det selv, i håp om at noen kan rettlede meg ut fra det. Etter hva jeg forstår trenger jeg: Radiator Black Ice Xtreme 2 Radiator, Dual 240x120mm Vannpumpe AlphaCool, Vannpumpe, AP1500 Swiftech MCP655 vannsirkulasjonspumpe Eheim 1250 Vannblokk: GPU Swiftech GPU-vannblokk CPU AlphaCool, Kjøleblokk, NexXxos XP, AMD64 Swiftech CPU-vannblokk Chipset AlphaCool, Nordbro kjøler, NexXxoS NBX-N Tank AlphaCool, Vanntank, 5 1/4" Slot inn AC vanntank, "aquatube", Titan Angående slanger og nipler er det vel her jeg trenger mest hjelp til ikke å velge feil. Hvor mange slanger, hvor lange og hvilken type? Nippler - hvilke ANNET?? Dersom jeg velger de dyreste alternativene her og regner med slanger og nippler blir vel prisen noe bortimot 3500+. Hvordan vil ytelsen og kvaliteten av disse komponentene være mot ferdige sett, f.eks de som jeg har nevnt i første post?Håper noen har tid å svare på dette. Ser at det er endel poster her i vannkjølings-forumet som bare dør ut med spørsmål hengende i luften Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Du er interessert i et stillegående system og klager på 15dB vifter, da kan jeg ikke annet enn å advare deg mot de pumpene der! Har ikke personligerfaring med noen av pumpene, men tror de bråker for mye for en som er så kresen på lyden som deg. Ville gått for 3/8"ID - 1/2"OD slangedimensjon, helst i silikon men det er vanskelig å finne. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Hehe, har du forslag til noen godt ytende stillegående pumper da? Ja jeg er litt kresen når det gjelder lyd, men ja jeg er også litt henfallen til å kjøpe god kvalitet og god ytende komponenter. Et krysningspunkt ville kanskje være det beste her ^^ Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Eneste pumpe som jeg vet er stille nok for dine krav er Cooltek sin pumpe med vanntank, men om denne er kraftig nok? HAH, si det du! Endret 3. februar 2006 av Peterkj Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Eneste pumpe som jeg vet er stille nok for dine krav er Cooltek sin pumpe med vanntank, men om denne er kraftig nok? HAH, si det du! 5543826[/snapback] Nånå, rett skal være rett - jeg har aldri stilt noe absolutt krav. Dog jeg ville prøvd å orientere meg mot et stillere system (per nå 19DB av Mist 120MM) Men siden jeg rett og slett nå bare søker informasjon om ulike komponenter kan det hende at jeg går for en justerbar, kraftigere pumpe som kanskje vil gi mer lyd men og mer bang for the bucks. Endret 3. februar 2006 av Zatôitchi Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hva med et støydempet kabinett eller støydempingsmatter? Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Jepp det er jo en mulighet, men jeg har alltid lurt litt på den reelle effekten av slik demping. Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Et godt spørsmål, kan ikke si at mitt støydempet kabinett hjelper så veldig. Har Lian Li PC6070B Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 ikke ta alphacool sin ihvertfall den bråker så det holder. Lenke til kommentar
Damination Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 der må jeg si meg uenig ! kan knapt høre at pumpa mi går noen ganger må jeg åpne kabinettet for å konstantere at pumpa fortsatt går ! synsykt fornøyd ! tempsene er heller ikke til å klage på ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå