KvaqK Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hei har en kompis som skal kjøpe nytt skjermkort: Point Of View GeFORCE 6800GS 256MB AGP Retail Og han har 350w powersupply vil dette holde? Eller bør han skaffe ny powersupply, hvis så, hvilken vil dere anbefale? Takk på forhånd Lenke til kommentar
unwill Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Det kommer an på hva ellers han har på maskinen, og jeg vil tro at 350w er på grensen til hva som er bra dersom han har litt hardware. Jeg har lagt merke til at Hiper ( https://prisguiden.no/product.php?product_id=33435 ) har sunket litt i pris. Var faktisk enda billigere forrige uke (30 kr) , men 750-800 kr er jo fortsatt en kjempegod pris for en slik PSU. Verdt å ta en titt. Lenke til kommentar
KvaqK Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 580w er kanskje litt overkill? tenkte mere på 400-450 ville holde i såfall, og prisen er litt bedre, noen forslag? Eller den PSU virkelig verdt det? Glemte å nevne at den skal være litt stillegående.. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) ok, 350 skulle holde greit til det skjemkortet du linka til, men dersom det er overklokking med i bildet, og kanskje litt over normalen mye andre deler (mange disker og sånt) så kan det bli litt mye å dra. men dersom det er en bra psu, så skulle det gå fint uten problemer. kjøpt skjermkortet først å test er mitt forslag. skulle det bli behov for noe kraftigere noe, så er hiperen som er foreslått et bra valg. ps: jeg har et par northq 4001BX 400wattere til salgs nå, så ta gjerne kontakt om det skulle bli aktuellt. Endret 1. februar 2006 av Spirre Lenke til kommentar
KvaqK Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Hva er i så fall det verste som kan skje hvis det ikke skulle gå så bra da? Kan noen deler i pcen slutte å virke eller noe bli ødelagt? Greit å vite slike ting:) Takk for hurtig svar! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 det mest vanlige er ustabilt system. har opplevd det selv og det er ikkno farlig. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hva er vitsen med å bruke penger til ny PSU med "oppgradering" 350 - 400 watt . Total watt betyr egentlig ingenting . 350-400 oppgradering kan faktisk ende opp med en 'svakere' PSU enn den han har idag. Man må se på amperestyrken på +12 , at den innehar en vesentlig økning sammenliknet med det man allerede har. Oppgrader til noe han slipper å oppgradere igjen om 6 måneder e.l da han har kjøpt/oppgradert til enda noe nytt. Da er isåfall denne oppgraderingen bortkastede penger . Tagan/Hiper er bra PSUer hvor man får mye for pengene . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå