Gå til innhold

Ny MOD nå snart! Brainstorming. Nye bilder ;)

Anbefalte innlegg

Har kommet på en ide som kan bli bedre... kanskje. Men vil jeg klare å bøye en lang plexibit rundt hele veien? Uten knekk eller værre ujevnheter? For da kan kabinettet være slik bare eller det kan mattes ned :) eller det kan mattes og males/lakkes i svart! :D

Hvis du lager deg en skikkelig mal som du kan forme plexien rundt tror jeg det skulle gå bra. Varm opp sakte og jevnt nedover plata. Hvis den i tillegg skal mattes gjør det jo ingenting om det blir litt ujevnheter i glasset når du varmer det.

Har sett en fyr som brukte noe veldig tynn lexan, og bøyde det rundt uten å varme det. Men det spørs om det blir sterkt nok til fronten i ditt prosjekt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan du ikke begynne å produsere disse kabinettene da, så skal jeg kjøpe ett...

angående dvd, så ser jeg du har funnet en fin (den beste) løsningen, men finnes vel dvd-spillere med lokk på toppen, slik discman-lignende... finnes i hvertfall til PS2 vet jeg... (fant ikke noe bilde av denne...)

Lenke til kommentar

Oi. :dontgetit: Discman-ideen var jo konge! :thumbup: Men.... jeg har ikke sett slike overhodet jeg heller.... Det kan bli kjempebra! :)

;) Og den er sikkert til salgs hvis du vil... bare jeg får for HW+materialer+... noe som sikkert kan diskuteres...? jeg gjør det mest for kicks, trenger ikke flere pcer egentlig.... lurer nesten på om jeg skal starte en "custom pc"-sjappe. Det kunne vært verdens beste jobb? :D Bortsett fra at jeg bruker det meste av tida må på kjæresten min og studier... :p

Lenke til kommentar
Oi. :dontgetit: Discman-ideen var jo konge! :thumbup: Men.... jeg har ikke sett slike overhodet jeg heller.... Det kan bli kjempebra! :)

Bortsett fra at jeg bruker det meste av tida må på kjæresten min og studier... :p

5616103[/snapback]

nesten sikker på at jeg har sett dette assa... men jeg husker ikke helt 100% når og i forbindelse med hva, men mener det var PS2...

litt vanskelig å finne ser det ut som, vet jo liksom ikke hva jeg skal søke på heller...

dama og jobb tar tiden her også... har mange prosjekter, i hue... :p og noen uferdige slengt utover gulvet på rommet...

Lenke til kommentar

haha... dumme meg... den spilleren, som man legger plate nedpå, og lukker lokket over er jo selvfølgelig fra den "nye" PS2 (som standard) den slimline PS2'en..

bilde følger... kanskje du finner en gammal ødelagt PS2 slimline på qxl eller noe, eller stick til den gamle ideen med slot-in spiller i fronten, syntes den ideen var bra jeg..

link til bilde av PS" slimline med lokket oppe: HER, HER OG HER

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har dillet masse med modellen og fundert på ulike løsninger. Tror det blir nok luft og kjøling sånn som dette.

ComArc01.jpg

ComArc02.jpg

Hull bak til venstre for å trekke inn luft og et til høyre for å få ut luft.

ComArc03.jpg

ComArc04.jpg

ComArc05.jpg

ComArc06.jpg

Her ser dere måten jeg klarer å unngå viftehull på på forsiden eller "utsiden". :)

Det burde bli godt nok kjølt..

ComArc07.jpg

ComArc08.jpg

Det er nok ikke såå lett å se, men det er masse luft her. :) Så det kan gjøres enda mindre enn jeg planla.. Må bare ha HK først så jeg kan se hvor mye kjøleribbene ruver. Tror jeg skal custommake en ribbe til cpuen ;) .

ComArc09.jpg

Det som mangler inni er PSU og en kortleser. Evt kan jeg smelle i en HD til OG lage den litt mindre faktisk!

ComArc10.jpg

ComArc11.jpg

Bare for å vise mitt forrige prosjekt som egentlig var LITE!!

aluMini som worklog

aluMini på hjemmesida mi

ComArc12.jpg

ComArc13.jpg

Dette til tross for at det nye prosjektet skal ha DVD, trådløst nettverk og kortleser i tillegg! :)

Skal starte så snart jeg får noen dager på verkstedet i Mandal. Vil ikke starte en worklog uten at jeg har gjort noe :p

edit: BTW: Noen tanker? Bare kom med innspill ;) og hjelp :)

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar

Ræva i gir... joda. ;) Vil så gjerne, men på en 12m^2 hybel så funker det ikke med 1000W vinkelsliper og en 6m^2 arbeidsbenk.... Det tar for mye plass og er for mye bråk... selv om jeg ser på muligheten for det :) (bare litt dumt for nå jeg lager mye maskinlyd så hører ca 10 andre det.... VELDIG godt )

Men når jeg bare får grovkuttet noe, kan jeg delvis fortsette på hybelen... i den grad kjæresten min går med på :p , hun pleier være forståelig da :).

Ja kjøleløsningen er det jeg lurer mest på hvordan blir og skal lages. Men utfordringer er noe jeg liker!

:D

Lenke til kommentar

hehe... 12kvadrat? bor du på det? jisses...

du får gjøre som meg, kaste mor og bror ut av eneboligen, så du får den for deg selv... hehe...

men en radialvifte da? da kan du glemme den fan-ducken din... (hm, når jeg tenker meg om går radialviftene feil vei, så bare glem det...)

men jeg er enig med de andre her, få rævva i gir da... kanskje jeg lager en kopi til stue-pc...

Lenke til kommentar

det er egentlig en 28m^2 dublett/leilighet... men det ene er soverom... etter det så er det ikke plass til noe annet... og det er et ... 4 m^2 kjøkken og et 3m^2 bad+dusj(!) og når sofa, pult og spiesbord er plassert så blir _litt_ rot det samme som et HELE "stua" (hah, kalle ca 12m^2 for en stue....) rotete... uten unntak.

Men litt rot skal jeg nok ofre! Bare vent. Venter forresten på litt sponsorsvar også da... det tar dessverre litt tid også... og så langt så ser det dårlig ut....

Lenke til kommentar

Rot? det er da det siste man tenker på da.. men når vi snakker plass mangel så har ikke jeg noe jeg sku ha sagt for fattern har 250kvadrat verksted :thumbup:

-Skulle være nok til casemod?

Endret av techs
Lenke til kommentar

techs: størrelsen på verkstedet hjemme på Sodeland ( der jeg kommer fra) er det ikke noe å si på. liker meg best der. natur ut vinduene og MASSE god plass og gulv, vegger, tak og benker som TÅLER herjing! :D Sånne steder er det kønge å jobbe på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...