Gå til innhold

Ny MOD nå snart! Brainstorming. Nye bilder ;)

Anbefalte innlegg

Jepp, B16ONE, jeg har sett den kula. Og masse andre av ideene mine :p. Den siste ideen er nok den beste.

Så forresten en som hadde bygd en pc me tilhørende UPS-batteri, som glatt kjørte fire timer på batteriet. Og jeg har en 8.5" Nextbase bærbar dvd-spiller som ha 3,5 timers batteritid.... hmm. Kunne blitt spennende! Da har jeg en "bærbar pc" da jo!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, likte looken på den siste. Har du tenkt på hva slags material du skal lage den i? Hadde blitt smooth med en bøyd metallplate rundt fronten, kanskje litt vanskelig å få til det med tre?

Jeg stemmer for at det ikke skal være noen synlige skruer i fronten, det hadde gjort seg!

Vil heller kalt det slepbar enn bærbar hvis du skal ha UPS-batteri som skal holde i fire timer :D Hadde vært genialt på lan though, hvis strømmen går er det nok en del andre som ville bli en smule misunnelige ;)

Lenke til kommentar

Det hadde blitt en "ryggsekkbærbar" ja. Og ikke er den desktopkiller heller med nevnte HW :p

Vil tro det er enkelt å få tak i en plastbøtte. Eller mye finere: et malingspann i rett diameter! Har en del hjemme i garasjen, litt sånn halvfulle greier, som sikkert lar seg skylle ut av med litt besins/diesel/rødsprit/aceton + noe av alt det andre som er på garasjen! Den kan jo uansett kobles til sigarettuttak i bil :D sammen med dvd-spilleren min. Det kan jo bli en flott kombo, surfe litt når man kommer til bensinstasjonene og sånn :p

Men altså: stål/alu eller noe annet som kan bli fin som matt eller blankt er jo å foretrekke ja.

Lenke til kommentar

Hva mener du med grafikk/bilde? Den skal være sort lakkert eller børstet stål/alu :)

Men fundere mye på HW nå.

Tror jeg holder meg til 1GHz versjonen om ingen tror det blir varmt eller for lite kraft.

Og jeg har funnet en ca 60W psu fra carputer som var relativt billig. Kommer det til å holde hvis jeg bygger ut med en slim-slot-in dvd og en liten HD?

Og er det noen som kan noe med CF;

Hvor raskt må det være?

Hvor mye/stort trenger jeg 1GB eller 2GB?

Kan jeg strippe XP og få en mindre install?

Kan CF brukes "evig" nå for tiden?

Er det noe mer jeg ikke vet?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Børstet alu hadde vært drittfett da :dribble:

Det der med CF har jeg ikke peil på, men du skal kunne finne strippa XP versjoner på nettet en plass. Er ikke sikker på om det kan kjøpes originalt eller om du finner det på nettet. Skal gi deg et navn hvis jeg kommer på det ;)

Lenke til kommentar

1Ghz skulle funke mer enn fint nok til mediapc. Vet ikke hvordan lydkortene er på disse via kortene though.

1gb hørtes litt lite ut til xp, hadde gått fint med 2k. Men hva er vitsen med en mediaserver uten lagringsplass? ;) Har du bestemt deg for å bare la den lese fra nettverket? (Missa en post jeg kanskje?) I så tilfelle kan du jo nettverksboote den, da slipper du problemet med begrenset antall overskrivinger av CF kort (som jeg tror det fortsatt er).

Du kan jo fyre inn en linux media distro av et slag også. Eller denne, som ikke fyller så veldig mye akkurat ;)

Lenke til kommentar
Og se her, kom på den når jeg skulle slå av pcen:

post-43252-1139180926_thumb.jpg

Kanskje enda finere. MEN det er vanskelig å sette inn en cdrom... kanskje det ikke er umulig med en slot-in for Bender har jo det i kjeften, selv med en bue foran...

Høy WAF. Egentlig ganske pen om jeg må få si det selv :p

Bare kom med tips og forslag; klør i fingrene etter å begynne å bygge :)

5558963[/snapback]

Den var søren digg form på aeinstein!

Synes du skulle gå for den, hvis du henger HD opp i gummebolter e.l, så lager de ikke en lyd ;)

Gleder meg til du begynner med dette, fikk lyst å lage noe lignende selv :)

Petter

Lenke til kommentar

Boot på nettverk er ikke vits hvis jeg vil bruke den uavhengig av en annen pc bare til surfing.... Men den har jo ikke mange bruksområder akkurat i det tilfellet. Men det er også det eneste jeg ville brukt den til... Evt streame divx over nettverket. Som jeg sa i første posten så skal jeg bygge en pc til fordi jeg vil bygge en pc til. Ja, jeg har egentlig ikke noen god grunn til å lage den... men jeg er så glad i å modde at da får det heller bare være med de pengene som "forsvinner" på HW i den retningen...

Så altså jeg har ikke 100% bestemt meg om hva eller hvordan enda, hvorav jeg roter litt i Casemods framfor å begynne en Worklog. Men jeg regner også med at det er mye færre folk her så... :\

Jeg har begynt å fundere på å mekke inn en HD også, men da er CF-kortet meningsløst og da er mye av _lydløs_tingen borte... Men det er uansett billigere med en 40GB 2,5'' HD + converter enn CF-kort + converter! Jeg har allerede tenkt å lage plass til en framtidig HD og optisk drev, og jeg har allerede klart for meg hvordan det skal gjøres i praksis.

Tror jeg lander på et Via M10000 C3: 1GHz og ikke 1.2 GHz for da blir det vel bare mere varme... og den vil vi ikke ha noe av :p

Fant en fullstendig strømforsyning(PSU + adapter ++) til 3-400 kr på 60W som jeg tror holder... kortet krever jo bare maks 11 W eller noe... :):D

Men er det tips om støysvake 2,5'' da? For den må være _stille_ :p

Lenke til kommentar

:( Jeg regnet med at jeg måtte beregne MASSE ekstra plass til DVD og HD....

Sjekk dette sier jeg da!

post-43252-1139350837_thumb.jpg

:dribble::whistle::D

EDIT: Oi, ble litt lav oppløsning, men det står 55mm = 5.5 cm = LITE! MEd HK, HD og DVD i høyden inkl litt luft mellom! :D

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
men jeg er så glad i å modde at da får det heller bare være med de pengene som "forsvinner" på HW i den retningen...

Så altså jeg har ikke 100% bestemt meg om hva eller hvordan enda, hvorav jeg roter litt i Casemods framfor å begynne en Worklog. Men jeg regner også med at det er mye færre folk her så... :\

Men er det tips om støysvake 2,5'' da? For den må være _stille_ :p

5569639[/snapback]

Modding - It's a curse :) Har utallige planer om forskjellige kabinett jeg skal lage også, må bare skaffe meg litt skikkelig verktøy først. (Overfres, båndsliper, kapp/gjæringssag o.l.).

Tja, jeg trives godt blant Casemods fremfor Worklogs. Syntes det e litt vel mye "oi det der ble pent, det skal jeg følge med på". Istedenfor skikkelige tilbakemeldinger. Men nå har ikke jeg vært her så lenge da ;)

Jeg har 3.5" spinpoint i maskina mi nå, er veldig fornøyd med lydnivået. Den fins også i 2.5" her. Du kan jo henge den opp i gummiringer i tillegg, da blir den sikkert lite hørbar. Ser at den har fått bra tilbakemeldinger også.

Hvis du lydisolerer kassa i tillegg, burde det vel bli bra lite lydnivå?

Lenke til kommentar

Tegnet litt:

post-43252-1139520361_thumb.jpg

post-43252-1139520375_thumb.jpg

post-43252-1139520389_thumb.jpg

post-43252-1139520400_thumb.jpg

post-43252-1139520408_thumb.jpg

post-43252-1139520416_thumb.jpg

post-43252-1139520441_thumb.jpg

250mm i diameter

214mm dyp

67 mm høy (med 10 mm plexibunn som kanskje skal byttes med noe 2mm alu)

Nå må jeg snart få lønna til å bruke på HW :D

edit: det er altså HK, HD og DVD spiller i nå.

og den kan bli mindre men da forsvinner de fine sirklene ;)

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
Power consumption

The C3's a low power processor, electrically speaking; Via quote about 10 watt power consumption for it. Computers have a lot more in them than a processor, though, and reducing the power consumption of the CPU won't necessarily make a big difference to the overall power consumed.

To see how much juice the M10000 drew, I plugged in my Scary Deadly Power Cable Of Doom with in-line RMS ammeter, and put the box through its paces. I only measured the current going to the system box, not to the monitor.

During startup, the M10000 system drew from 0.35 to 0.39 amps, which from a nominal 220 volt supply is about 77 to 86 watts. With Windows loaded and nothing going on, it drew about 0.3 amps - 66 watts - when there was something in its CD/DVD drive, or about 0.26A - 57 watts - with that drive empty. The most I could make it draw by running an OpenGL game was 0.4A; 88 watts. That's also what it drew when playing a DVD.

Interestingly, the difference between the power draw when the M10000 was running the distributed.net cracker but nothing else of consequence, and its draw after I quit out of the cracker, was about 0.09A. That's about a 20 watt difference, and it's pretty much all got to be down to the CPU; distributed.net doesn't hit RAM very hard, and its disk usage approaches zero. So much for that ten watt CPU power figure.

Now, I've previously established that a 400MHz Celeron system drew a peak current of about 8.5 DC amps from a 12 volt battery (fewer volts means more amps for the same power), when it's running from an old inverter that probably dreams of having 90% efficiency. That machine's quiescent doing-nothing current, with its hard drive still spinning, is less than 6A from 12V.

That means something in the order of 110 to 120 watts peak, and around 80 or 85 watts quiescent.

Given that the 400MHz Celeron is roughly equal with the M10000 machine for performance, there wouldn't appear to be much of an advantage to the C3 box, power-wise. Compared with a current P4 or Athlon, it'd be a big winner; those things are sucking the thick end of a hundred watts just for the CPU, and you can add several tens of watts more if you're running a fancy 3D card, before you even start looking at the power consumption of the other components in the system.

But if you're under the impression that an EPIA system kitted out with normal drives and doing normal tasks is an amazing 20 watt wonder - sorry, but it isn't.

Fant dette i et review. :(

Trodde VIA HK brukte 12 W jeg... men det er tydeligvis bare CPUen...

Lenke til kommentar

Ser massevis av folk som bruker 60-70W PSUer i slike system med DVD og HD så jeg tror dette skal funke bra!

Har kommet på en ide som kan bli bedre... kanskje. Men vil jeg klare å bøye en lang plexibit rundt hele veien? Uten knekk eller værre ujevnheter? For da kan kabinettet være slik bare eller det kan mattes ned :) eller det kan mattes og males/lakkes i svart! :D

Er det flere innspill eller folk her med ITX-erfaring så bare si fra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...