g@bb@ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Ble du opplyst om angrerett når du kjøpte kortet? Ifølge Angreretts loven virkeområde har du rett til å gå fra kjøpet. Mulig jeg tar feil, men tror dette stemmer. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Nei, halvt år etter på begge deler. MPX er har også bedre system syntes jeg. 5531838[/snapback] Merkelig. Har ikke vaert borti en butikk som bare gir bort penger slik. Da var du nok heldig. 5531845[/snapback] Ligger nok helt andre ting bak. Feks. dersom butikken ikke kan erstatte produktet med et tilsvarende produkt får man som regel pengene tilbake. Leverte en gang ett ødelagt produkt til Komplett.no, ca. ett år gammelt, og fikk pengene tilbake da produktet ikke ble ført lenger. Lenke til kommentar
breathe Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Ble du opplyst om angrerett når du kjøpte kortet?Ifølge Angreretts loven virkeområde har du rett til å gå fra kjøpet. Mulig jeg tar feil, men tror dette stemmer. 5532501[/snapback] Komplett har ganske gode rutiner på å sende ut dette skjemaet på mail... så jeg tipper "ja". Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hvis dette skjemaet ble mottat, har du 14 dager på deg til å annulere kjøpet. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Edit: Fjernet siden trådstarter endret emnetittel Endret 1. februar 2006 av cremaster Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Men burde de ikke ha opplyst om dette da han leverte den første klagen? At de ikke lever pengene tilbake? Men han kan jo annulere kjøpet innen et år, vis han IKKE fikk angreretts skjema. Edit: rettet på utsagnet. Takk Christian86 Endret 1. februar 2006 av g@bb@ Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Men burde de ikke ha opplyst om dette da han leverte den første klagen?At de ikke lever pengene tilbake? Men han kan jo annulere kjøpet, vis han IKKE fikk angreretts skjema 5532550[/snapback] hvor har du det fra ? Kommer det ikke informasjon om angrett så utvides tiden. det er ingen automatisk hevingsrett da. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Tenker du skal være glad du fikk noe nytt kort fra dem i det hele tatt, send det andre du bestilte i retur heller. Går ut ifra at de sende deg et erstatningskort pga levrandør garanti(som egentlig skal gå gjennom Abit). Det at du faktisk vil bytte dette kortet også, grenser nesten til frekt, og du bør forandre topic, for det har ingenting med svindel og gjøre. Endret 1. februar 2006 av guttorm Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg vet at når det gjelder fjernkjøp, så er angreretten 14 dager hvis du fikk skjema, 1 måned hvis det ble nevnt, men ikke fikk skjema. Og 1 år hvis det ikke ble nevnt i det hele tatt. Går Salg og Service nå, holder på endel med lover og slikt. Men det er mulig jeg tar feil, siden det er over Internett.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg vet at når det gjelder fjernkjøp, så er angreretten 14 dager hvis du fikk skjema, 1 måned hvis det ble nevnt, men ikke fikk skjema. Og 1 år hvis det ikke ble nevnt i det hele tatt. Går Salg og Service nå, holder på endel med lover og slikt. Men det er mulig jeg tar feil, siden det er over Internett.. 5532572[/snapback] det du sier der er riktig, MEN det er til sterk kontrast fra det du hevdet "hvis du ikke har fått det, så kan du annullere kjøpet" Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hvis du leverer det tilbake en gang til, pga samme feilen så første gang, så har du rett til å få pengene tilbake. Det er jeg ganske sikker på. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hvis du leverer det tilbake en gang til, pga samme feilen så første gang, så har du rett til å få pengene tilbake. Det er jeg ganske sikker på. 5532601[/snapback] 2. feil (samme feil), og så en undersøkelsesrett for å påse at det ikke er din feil. Det du sier er feil Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Sønn: Mamma mamma! Jeg har blitt svindlet! Mamma: Hva? Gutten min? Hva har skjedd? Sønn: Jeg har TO/2 hovedkort! Mamma: Men du skulle jo bare ha ett/1. Sønn: Ja, jeg svindlet til meg ett/1 kort! Mamma: Fy, Komplett.no er noen svin! Sønn: Ja, jeg skal aaaaldri handle mer hos dem. Mamma: Så rett du gjør. Svindel meg her, og svindel meg der! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Man kan bruke angreretten selv om man har fått en defekt vare, men man må bruke den innen to uker fra kjøpsdatoen. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Fjærnet... Litt sein kommentar Endret 1. februar 2006 av Drunken_Master Lenke til kommentar
danandre Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Fælt da så mye forvirring det var rundt angreretten Den gjelder jo ikke uansett her fordi han mest sannsynlig fikk dokumentasjon på angreretten. Hvis dette er en reklamasjonssak (ja, det er det) så har Komplett lov til å fikse varen din 2 ganger før du har rett til å heve kjøpet. Å heve et kjøp er som regel siste utvei, og skal ikke uten grunn være en enkel affære. Les litt mer om rettighetene dine her http://www.lovdata.no/all/nl-20020621-034.html edit: tasta feil tall Endret 1. februar 2006 av danandre Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Fælt da så mye forvirring det var rundt angreretten Den gjelder jo ikke uansett her fordi han mest sannsynlig fikk dokumentasjon på angreretten. Hvis dette er en reklamasjonssak (ja, det er det) så har Komplett lov til å fikse varen din 3 ganger før du har rett til å heve kjøpet. Å heve et kjøp er som regel siste utvei, og skal ikke uten grunn være en enkel affære. 5532925[/snapback] loven gir adgang til 2 (TO) forsøk på avhjelp. 3. gang er det ikke adgang til annet enn å sikre at kunde ikke er skyld i problemet. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Komplett har nok rett i hva di sier, men vil bare si en ting, jeg får ikke samme type Hovekort nå som jeg kjøpte av det som gikk istykker. Har jeg egentlig krav på pengene siden di ikke har det hovedkortet jeg egentlig kjøpte? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Merk at det bare glelder ved samme feil, har man forskjellige feil hver gang kan man ikke nødvendigvis, etter loven, få hevet kjøpet. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Nei, halvt år etter på begge deler. MPX er har også bedre system syntes jeg. 5531838[/snapback] Merkelig. Har ikke vaert borti en butikk som bare gir bort penger slik. Da var du nok heldig. 5531845[/snapback] Ligger nok helt andre ting bak. Feks. dersom butikken ikke kan erstatte produktet med et tilsvarende produkt får man som regel pengene tilbake. Leverte en gang ett ødelagt produkt til Komplett.no, ca. ett år gammelt, og fikk pengene tilbake da produktet ikke ble ført lenger. 5532513[/snapback] De hadde hadde ikke produktet jeg hadde kjøpt og ville ikke ta inn igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå