Gå til innhold

Har jeg ingen Returrett på erstattningvare?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i sommer et Abit VT7 Hovedkort. Så røk det etter ei stund, leverte inn for ikke lenge siden, så spørte jeg også om det gikk ann å få nytt i erstatning istedenfor pengene, da spurte jeg. Regnet da med å få svar på dette, eller hvartfall kunne velge. Jeg er ikke den som tar imot alt av Hardware. Før jeg fikk noe svar fant jeg bra tilbud på ett annet Hovedkort, så jeg bestilte med en gang. Å nå vil jeg ikke ha erstattningskort, men pengene. Men de har uten vidre bare sendt meg ett kort, å sier jeg ikke har returrett på dette. Så hvis jeg henter det kortet jeg selv bestilte imorgen så sitter jeg med 2 Hovedkort til slutt... Det er jeg ikke intressert i.

 

Til saken, har jeg virkelig ikke returrett på erstatningskort? Jeg har ikke engang sagt ja til at jeg vil ha det. Er dette lov?

 

Takk for all hjelp, sitter nå å ikke helt vet hva jeg skal gjøre....

Endret av Drunken_Master
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bekreftelse:

 

Du har ingen krav paa aa faa pengene igjen bare fordi hovedkortet sluttet aa fungerer. Butikken har rett til aa ordne opp ved aa bytte/reparere varen. Etter to forsoek (dvs. at du sitter med kortet for 3.gang med samme problem) har du rett til aa heve kjoepet.

 

Du kan heller ikke kreve aa returnere et nytt kort som er sendt som erstatningsvare da angreretten gaar ut basert paa 'kjoepsdato' paa opprinnelige varen.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

En bekreftelse til:

 

Jeg spurte en gang Komplett om jeg kunne få returnere et defekt grafikkort (de godkjente returen) og få legge mellom et beløp for å få et bedre ett i retur. Fikk blankt avslag. Synes Komplett er unødvendig vanskelig mht returer, men i dette tilfellet har de alt sitt på det tørre, rent juridisk.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare selge det kortet du får fra komplett? Er jo så å si nytt, og du får sikkert en god pris på det? ...når det gjelder mitt forhold til MPX må jeg si meg missfornøyd... Kjøpte en defekt vare, og 2 mnd etter jeg fikk en fungerende fikk jeg inkassokrav på den nye... Ordna seg etter hvert...

Lenke til kommentar
Bekreftelse:

 

Du har ingen krav paa aa faa pengene igjen bare fordi hovedkortet sluttet aa fungerer. Butikken har rett til aa ordne opp ved aa bytte/reparere varen. Etter to forsoek (dvs. at du sitter med kortet for 3.gang med samme problem) har du rett til aa heve kjoepet.

 

Du kan heller ikke kreve aa returnere et nytt kort som er sendt som erstatningsvare da angreretten gaar ut basert paa 'kjoepsdato' paa opprinnelige varen.

5531770[/snapback]

 

Vel, ma nkan også heve selv om det ikke har hatt samme symptomer 3 ganger og blitt avhjulpet to ganger. Denne reglen er ikke noe erstatter som mange dessverre tror fra den hevingsregelen som står i kjøpslovene og det som har utviklet seg i rettspraksis. Dette er også slått fast i Ot.prpen.

 

 

Hadde du ikke sendt den mailen for å spørre om du kunne fått et annet kort tilsendt istedenfor penger så har du ikke krav på noe med mindre dette kortet er dårligere enn det du sendte inn. Hvis du ikke hadde gjort dette så hadde ikke Komplett hatt sitt på det tørre.

 

Men hvis du hadde snakket med de så kanskje de hadde godtatt å motta det erstatningskortet? WEebshopper pleier å være litt smidige. Men hvis de ikke er det, så vet du jo hvor du ikke skal handle neste gang :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har sendt en haug med mailer til di, men får ikke noe bra ut av det egentlig. Men kan prøve å selge kortet da. Noen som er intressert i ett da?

5532417[/snapback]

 

Bruktmarkedet er antagelig bedre egnet enn foumet til slikt...? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...