Drunken_Master Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Jeg kjøpte i sommer et Abit VT7 Hovedkort. Så røk det etter ei stund, leverte inn for ikke lenge siden, så spørte jeg også om det gikk ann å få nytt i erstatning istedenfor pengene, da spurte jeg. Regnet da med å få svar på dette, eller hvartfall kunne velge. Jeg er ikke den som tar imot alt av Hardware. Før jeg fikk noe svar fant jeg bra tilbud på ett annet Hovedkort, så jeg bestilte med en gang. Å nå vil jeg ikke ha erstattningskort, men pengene. Men de har uten vidre bare sendt meg ett kort, å sier jeg ikke har returrett på dette. Så hvis jeg henter det kortet jeg selv bestilte imorgen så sitter jeg med 2 Hovedkort til slutt... Det er jeg ikke intressert i. Til saken, har jeg virkelig ikke returrett på erstatningskort? Jeg har ikke engang sagt ja til at jeg vil ha det. Er dette lov? Takk for all hjelp, sitter nå å ikke helt vet hva jeg skal gjøre.... Endret 1. februar 2006 av Drunken_Master Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Det er bare 2 uker angrefrist på kjøp på nett. og du har ingen angrefrist på returkort. Leverandør har sin fulle rett til å lever et tilsvarende produkt. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Takk skal du ja, faen for noe dritt. Må levere tilbake det beste kortet da Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Neste gang får du tenke deg litt bedre om da vettu og forresten så har du vel aldri hatt noe valg om å få igjen penger for hovedkortet du sendte inn? Endret 31. januar 2006 av Jurgis Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Jeg tenker ikke.... Nei jeg fikk ikke noe valg. Endret 31. januar 2006 av Drunken_Master Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Neste gang får du tenke deg litt bedre om da vettu 5531705[/snapback] Tenke seg bedre om på hva? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Tenke seg bedre om før man kjøper nytt hovedkort. For eksempel finne ut om angreretten og hvilke rettigheter man har Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Men jeg er enda ikke helt overtalt, noen flere som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Tenke seg bedre om før man kjøper nytt hovedkort. For eksempel finne ut om angreretten og hvilke rettigheter man har 5531722[/snapback] Hvis du leser først post skjønner du at det ikke er det det dreier seg om. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Bekreftelse: Du har ingen krav paa aa faa pengene igjen bare fordi hovedkortet sluttet aa fungerer. Butikken har rett til aa ordne opp ved aa bytte/reparere varen. Etter to forsoek (dvs. at du sitter med kortet for 3.gang med samme problem) har du rett til aa heve kjoepet. Du kan heller ikke kreve aa returnere et nytt kort som er sendt som erstatningsvare da angreretten gaar ut basert paa 'kjoepsdato' paa opprinnelige varen. Endret 31. januar 2006 av joebush Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Mpx er mye greiere, levert inn 2 varer der, fikk penga rett inn på konto med en gang begge gangene. Lenge leve MPX! Lenke til kommentar
joebush Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Mpx er mye greiere, levert inn 2 varer der, fikk penga rett inn på konto med en gang begge gangene. Lenge leve MPX! 5531812[/snapback] Leverte du inn innen 14 dager? Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Nei, halvt år etter på begge deler. MPX er har også bedre system syntes jeg. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Nei, halvt år etter på begge deler. MPX er har også bedre system syntes jeg. 5531838[/snapback] Merkelig. Har ikke vaert borti en butikk som bare gir bort penger slik. Da var du nok heldig. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Gir bort penger å gir bort penger, de er veldig flinke med behandling der hvertfall. Så går tilbake til mpx om jeg skal kjøpe noe seinere (det er en selvfølge) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 En bekreftelse til: Jeg spurte en gang Komplett om jeg kunne få returnere et defekt grafikkort (de godkjente returen) og få legge mellom et beløp for å få et bedre ett i retur. Fikk blankt avslag. Synes Komplett er unødvendig vanskelig mht returer, men i dette tilfellet har de alt sitt på det tørre, rent juridisk. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Kan du ikke bare selge det kortet du får fra komplett? Er jo så å si nytt, og du får sikkert en god pris på det? ...når det gjelder mitt forhold til MPX må jeg si meg missfornøyd... Kjøpte en defekt vare, og 2 mnd etter jeg fikk en fungerende fikk jeg inkassokrav på den nye... Ordna seg etter hvert... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Bekreftelse: Du har ingen krav paa aa faa pengene igjen bare fordi hovedkortet sluttet aa fungerer. Butikken har rett til aa ordne opp ved aa bytte/reparere varen. Etter to forsoek (dvs. at du sitter med kortet for 3.gang med samme problem) har du rett til aa heve kjoepet. Du kan heller ikke kreve aa returnere et nytt kort som er sendt som erstatningsvare da angreretten gaar ut basert paa 'kjoepsdato' paa opprinnelige varen. 5531770[/snapback] Vel, ma nkan også heve selv om det ikke har hatt samme symptomer 3 ganger og blitt avhjulpet to ganger. Denne reglen er ikke noe erstatter som mange dessverre tror fra den hevingsregelen som står i kjøpslovene og det som har utviklet seg i rettspraksis. Dette er også slått fast i Ot.prpen. Hadde du ikke sendt den mailen for å spørre om du kunne fått et annet kort tilsendt istedenfor penger så har du ikke krav på noe med mindre dette kortet er dårligere enn det du sendte inn. Hvis du ikke hadde gjort dette så hadde ikke Komplett hatt sitt på det tørre. Men hvis du hadde snakket med de så kanskje de hadde godtatt å motta det erstatningskortet? WEebshopper pleier å være litt smidige. Men hvis de ikke er det, så vet du jo hvor du ikke skal handle neste gang Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg har sendt en haug med mailer til di, men får ikke noe bra ut av det egentlig. Men kan prøve å selge kortet da. Noen som er intressert i ett da? Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg har sendt en haug med mailer til di, men får ikke noe bra ut av det egentlig. Men kan prøve å selge kortet da. Noen som er intressert i ett da? 5532417[/snapback] Bruktmarkedet er antagelig bedre egnet enn foumet til slikt...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå