oysteinw Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Et par eksperimentelle bilder av mine norske Patos-høyttalere, lett modifiserte (bildene altså!). Patos er forøvrig gresk og betyr "lidenskap"...for de som måtte lure på det. Hvad tycks? Endret 1. februar 2006 av oysteinw Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Det nederst hadde vært spennende uten forstyrrelsen i venstre bildekant. Desverre måtte du fjernet den, fordi det er samspillet mellom høyttaler, vegg og tak som gjør bildet stilig. Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 På det første bildet kunne fokus gjerne vært et annet sted enn på skruene. Feks diskantelementet som du har fargelagd. Hadde kanskje vært fint og fjernet støv hvis man skal ha et "rent" bilde. Er høytalerne gode? Tror ikke jeg har hørt noen av dette merket før. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Den domen ser nok slik ut i virkeligheten også, hvis jeg ikke tar helt feil. Høytalerene låter ganske bra, tror jeg. Det som jeg har hørt av merket låter moderne engelsk. Ikke for tørt, ikke for volumiøst. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Er høytalerne gode? Tror ikke jeg har hørt noen av dette merket før. 5531628[/snapback] Patos er jo konge! Er det lyric serien? Elsker dem! Når det gjelder bildene likte jeg det øverste venstre best, bortsett fra støvkornene. Men dette var musikk i ørene til oss vinylelskere! bmp Lenke til kommentar
riktig Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg likte bilde nr 2 best. Bilde 1 hadde vunnet om du hadde fått fokus skikkelig på diskanten. Spennende farger og kontraster Lenke til kommentar
oysteinw Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Patos er jo konge! Er det lyric serien? Elsker dem! Når det gjelder bildene likte jeg det øverste venstre best, bortsett fra støvkornene. Men dette var musikk i ørene til oss inylelskere! 5531805[/snapback] Du har helt rett, det er Lyric 401! De begynner å bli noen år gamle nå, kjøpte dem vel i 1996 for ca. kr. 8.500,- hos Rolf's i Oslo. De har blitt erstattet av den nye versjonen 402...mer info om Patos-høyttalerne kan leses her. Har alltid vært, og er fremdeles meget fornøyd med disse høyttalerne...har overhodet ingen planer om å bytte dem ut! Dersom noe skal byttes ut i mitt anlegg, blir det elektronikken (har lyst på ny forsterker og cd-spiller). Har hørt Patos i skjønn forening med både Elektrocompaniet og danske Beat...og det låter knallbra! Endret 1. februar 2006 av oysteinw Lenke til kommentar
oysteinw Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Den domen ser nok slik ut i virkeligheten også, hvis jeg ikke tar helt feil. Høytalerene låter ganske bra, tror jeg. Det som jeg har hørt av merket låter moderne engelsk. Ikke for tørt, ikke for volumiøst.5531708[/snapback] Ganske så riktig beskrevet...men de krever et forholdsvis stort lytterom med god avstand til bakveggen. De ivrige 8-tommerne flytter relativt bra med luft i denne konstruksjonen og hvis bassportene bak på høyttalerne kommer for nærme veggen (eller noe annet som kan reflektere lyden), kan de låte litt volumiøst og bassen sluker da litt av mellomtonen. Men: med litt eksperimentering med plassering og vinkling, kan disse "gamle traverne" låte skikkelig bra (ihvertfall i mine Qtip-preparerte ører)! Endret 1. februar 2006 av oysteinw Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Herved omdøpt til den store hi fi-tråden Lenke til kommentar
oysteinw Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Herved omdøpt til den store hi fi-tråden 5532827[/snapback] Hehe...sorry, lot meg rive litt med her. Lenke til kommentar
oysteinw Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Det nederst hadde vært spennende uten forstyrrelsen i venstre bildekant. Desverre måtte du fjernet den, fordi det er samspillet mellom høyttaler, vegg og tak som gjør bildet stilig.5531569[/snapback] Har forsøkt å fjerne den...men er ingen kløpper i Photoshop, så resultatet ble ikke overveldende imponerende (se vedlagt fil). Endret 1. februar 2006 av oysteinw Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Bedre. Selv om det frister synes jeg ikke du skal rette på den uperfekte wb. Den er med på å skape den kunstneriske effekten i bildet (men jeg er ikke helt sikker på det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå