Gå til innhold

Bærbar til ca. 6000

daniello

Anbefalte innlegg

Hei!

En kamerat skal reise til utlandet om en uke og skal i den forbindelse kjøpe seg bærbar. Får igjen momsen på flyplassen da..:) Tenkte å ta turen innom elkjøp og expert for å se om en kunne finne noe der. Har noen gode råd hvilken maskin som kan gi mest for pengene til denne prisen..?

Pc'en vil bli mest brukt til musikk, internett og kikke litt på video/film.. Blir ikke noe spill pc.

Kanskje noen forslag fra en nettbutikk, som jeg kan ringe og si det haster..

Takk!

daniello

Endret av daniello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell 630m er et greit valg. Du får den til rundt 6000,-.

5532199[/snapback]

Det virket som et greit valg ja. Bestiller nok denne i dag, men har noen spørsmål som noen kanskje kan svare på:

Bør jeg oppgradere den trådløse forbindelsen?

Er det stor tyngdeforskjell og varighet på 6 og 9 celle batteri?

Ser pentium 740 processor har samme pris som 735A, er denne bedre?

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

5532199[/snapback]

Det virket som et greit valg ja. Bestiller nok denne i dag, men har noen spørsmål som noen kanskje kan svare på:

Takk for hjelp!

5532762[/snapback]

Bør jeg oppgradere den trådløse forbindelsen? Tror ikke du har behov får å kunne bruke a-standarden, da den ikke er så vanlig og brukes normalt i bedriftsammenhenger. Jeg lot være å oppgradere og beholdt b og trådløs da det er disse standardene som er vanligst i konsumentmarkedet og g er vanligst i dag og b er greid å ha med anke på bakoverkompatibilitet.

Er det stor tyngdeforskjell og varighet på 6 og 9 celle batteri? 200 g og det stikker ca. 2 cm ut bak etter det jeg har hørt. De fleste her har valgt 9 cellers. Er det viktigst for deg å ha maskinen 200 g lettere enn med lenger batteritid+et batteri som stigger litt ut bak?

Ser pentium 740 processor har samme pris som 735A, er denne bedre? Her anbefaler jeg at du oppgradere. Du for en cpu med noen få hz mer. Men ellers tror jeg cpu'ene er like gode da de sikkert er i samme serie og har like mange FSB og like mye i Cache. Men du får jo en dyrere cpu med mer hz hvis du velger 1.73 ghz fremfor 1.70 ghz uten å betale noe i tillegg. Så de fleste oppgradere her og anbefaler at du og gjør det.

Fremfor å oppgradere fra bg til abg trådløsnettverkkort ville jeg heller vurdert bluetooth da det kan være greit med tanke på trådløs mus som benytter seg av blåtann, slik at man slipper å koble til dne medfølgende senderen og kan være kjekt hvis man vil synkronisere og overføre informasjon man har på en blåtannmobil.

Mange velger 512 mb ram*1 for ca. 200 kr ektra fremfor 256 mb ram*2 da en enkelt kan bestile en 512 mb modul fra en nettsho i ettertid. Dell er kjent for å ta seg godt betalt for ram som ikke er i standardkonfogurasjonen.

Mange har også oppgradrt fra 40 gb til 60 da det er snakk om noen få hundrelapper.

Oppgradere du til 80 gb blir det mindre gb pr. krone vil jeg tro.

Lenke til kommentar

5532199[/snapback]

Takk for hjelp!

5532762[/snapback]

Bør jeg oppgradere den trådløse forbindelsen? Tror ikke du har behov får å kunne bruke a-standarden, da den ikke er så vanlig og brukes normalt i bedriftsammenhenger. Jeg lot være å oppgradere og beholdt b og trådløs da det er disse standardene som er vanligst i konsumentmarkedet og g er vanligst i dag og b er greid å ha med anke på bakoverkompatibilitet.

Er det stor tyngdeforskjell og varighet på 6 og 9 celle batteri? 200 g og det stikker ca. 2 cm ut bak etter det jeg har hørt. De fleste her har valgt 9 cellers. Er det viktigst for deg å ha maskinen 200 g lettere enn med lenger batteritid+et batteri som stigger litt ut bak?

Ser pentium 740 processor har samme pris som 735A, er denne bedre? Her anbefaler jeg at du oppgradere. Du for en cpu med noen få hz mer. Men ellers tror jeg cpu'ene er like gode da de sikkert er i samme serie og har like mange FSB og like mye i Cache. Men du får jo en dyrere cpu med mer hz hvis du velger 1.73 ghz fremfor 1.70 ghz uten å betale noe i tillegg. Så de fleste oppgradere her og anbefaler at du og gjør det.

Fremfor å oppgradere fra bg til abg trådløsnettverkkort ville jeg heller vurdert bluetooth da det kan være greit med tanke på trådløs mus som benytter seg av blåtann, slik at man slipper å koble til dne medfølgende senderen og kan være kjekt hvis man vil synkronisere og overføre informasjon man har på en blåtannmobil.

Mange velger 512 mb ram*1 for ca. 200 kr ektra fremfor 256 mb ram*2 da en enkelt kan bestile en 512 mb modul fra en nettsho i ettertid. Dell er kjent for å ta seg godt betalt for ram som ikke er i standardkonfogurasjonen.

Mange har også oppgradrt fra 40 gb til 60 da det er snakk om noen få hundrelapper.

Oppgradere du til 80 gb blir det mindre gb pr. krone vil jeg tro.

5532798[/snapback]

Tusen hjertelig takk for utsøkt hjelp. Fulgte rådene, og tok kontakt med dell. Dessverre kunne de ikke levere maskinen innen en uke, da det var godt mulig den ikke kom til rett tid.. Det var surt, da jeg endelig hadde funnet en grei maskin.

Da må det nok bli en tur innom elkjøp, expert eller ardata og se om en kan prate seg til en god avtale på noe der..

Om noen har en anbefaling på noen av de plassene, hadde det vært kjempeflott.

Pris fra 6-7ooo

Takk igjen!

Endret av daniello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...