Gå til innhold

Ser alle sitt H:\

Anbefalte innlegg

Det er noen av mine brukere som opplever at de ser alle mappene til de andre brukerne når de går inn på sitt hjemmeområde (H:\)

H:\ skal være \\server\user$\brukernavn

men noen brukere får H:\ til å være \\server\user$

Da får de lista opp alle mappene. Selvfølgelig har de ikke tilgang til å gå inn på de andre mappene.

Dette skaper frustrasjon da noen applikasjoner søker etter en fil på H:\hei.doc mens banen pga feilen blir H:\brukernavn\hei.doc

Eventvwr og rsop viser ingen antydning til feil.

Brukerne får sitt hjemmeområde når brukern opprettes i AD

H:\ = \\server\user$\%USERNAME%

For noen brukere gjelder problemet hver gang, andre brukerer får det annenhver gang de logger inn, mens noen får det kun av og til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, dersom du har satt hjemmeområde til: \\servernavn\user$\brukernavn så skal det funke!

Istedenfor å bruke %username%, prøv å skrive brukernavnet! Pleier noen ganger å hjelpe!

5531491[/snapback]

Vi har prøvd begge deler. Hjelper ikke. På brukeren min har feilen oppstått 2 ganger på 2 år, men andre brukere får den daglig.

Alle konsulenter vi har kontaktet sier at de ikke kan hjelpe oss med dette problemet.

Endret av navyboy
Lenke til kommentar
Vel, dersom du har satt hjemmeområde til: \\servernavn\user$\brukernavn så skal det funke!

Istedenfor å bruke %username%, prøv å skrive brukernavnet! Pleier noen ganger å hjelpe!

5531491[/snapback]

er det noen andre steder enn eventvwr jeg kan se for å feilsøke? fordi det er noen brukere som ikke får mappet opp riktig, og de har heller ikke no feil i eventvwr

Lenke til kommentar

Hvilke rettigheter og sharename har du på de forskjellige?

\\servernavn\user$\eksempel skulle fungere det, selvsagt betinget av at AD, shares/rights og brukerne er konfigurert riktig ellers.

Personlig har jeg veldig dårlig erfaring med å glemme "allow inheritance" under rettighetene til mappene.

Lenke til kommentar
Prøv å share hjemmekatalogen, slik at du setter home folder i AD til:

\\servernavn\brukernavn

5570783[/snapback]

Ja, jeg bruker jo ad til det. Brukerne får riktig rettigheter. De kommer kun sin på sine egne mapper. Problemet er bare at de ser alle andre sine mapper når de klikker på H:\ istede for at de kommer rett inn i sin egen mappe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...