Plast Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hei Irriterer meg over at vindusviskerne mine "gneller" når de er i bruk. Kjøpte meg nye Trico vindusviskere med teflonbelegg på Thorshov som skulle være så bra for en stund siden... Bare synd at de lager like mye u-lyd som de gamle Prøvde å polere front ruta med turtlewax sist jeg vasket bilen men, det hjalp ikke så veldig mye det heller. Har og hørt at det finnes en spesiell glass polish som skall gjøre vinduene "glattere" noen som har vert borti noe sånt ? Og hjelper det på å få vekk u-lyden fra viskerne når de er i bruk ? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Du bør kanskje sjekke at viskergummien ligger riktig mot ruta. Kan justeres ved å bende litt forsiktig på viskerarmen. Skal vel ligge mer eller mindre i 90 graders vinkel mot glasset. Har ellers hørt om teflonviskere som bråker en god stund i starten før de "går seg til" T'Weed Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Bråker de på "opptur" eller på "nedtur"? Trolig er det bare som Tumbleweed sier, at viskerne ikke har rett vinkel mot ruta. Vri viskerarmen slik at viskerbladet mer "sleper gummien etter seg" den veien det nå bråker. Vipp opp armen og vri viskerbladet 90 grader, da fungerer det fint som et håndtak for å vri selve armen slik at bladet får riktig vinkel mot ruta. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Har også problemer med at det er litt ulyder i viskerene etter jeg bytta. Når de er på vei nedover bråker de, og småhopper gjerne litt på vei ned. Dette er vel bare det at de er feil justert? Får prøve å justere litt på de. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Da justerer du dem slik at toppen på viskerbladet vender mer nedover. Skraping oppstår når gummileppa "skyves" langs glasset istedet for å bli dratt. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Da justerer du dem slik at toppen på viskerbladet vender mer nedover. Skraping oppstår når gummileppa "skyves" langs glasset istedet for å bli dratt. 5535268[/snapback] Hvordan gjør man det? Mine vindusviskere piper også noe sinnsykt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Kan være viskerleddet som lager lyd. Ein enkel måte å finne det ut på er å løfta opp viskaren og skru på. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Hos meg er det mer sånn skrapelyd mot ruta, litt pipelyd også. Lyden kom etter jeg byttet viskerblad, så regner med de måm justeres litt i forhold til den gamle typen som satt der. Prøver det! Endret 1. februar 2006 av trondbue Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Min piper bare på høyre side. Har bytta viskere to ganger på en uke nå, og ingenting hjalp. Skal kjøre Trondheim - Jessheim i morra, det blir fint med de bråkete viskerne. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 På min var det ein høgfrekvent pipelyd på det samme punktet ved kvar "visk". Har du prøvd å dra opp viskarane og sjå om lyden framleis er der walter_melon? Kan som sagt være noko anna enn sjølve bladet. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Ja jeg har prøvd det... Det kommer kun lyd når viskeren på passasjersiden har kontakt med frontruta. Jeg syns nå det var rart at det skulle være sånn med tre forskjellige viskerblad, men.. Kan det være noe med viskerarmen når den ligger i normalposisjon kanskje? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Ikke alltid de mest fancy og dyreste viskerne er de beste. Denso-viskerne til ca. 80,- pr. stk. var lydløse og effektive i 2,5år før is tok livet av dem i vinter. ...2 makne kom raskt på plass. Bosch sine viskere til 300,- elns varte i 2 uker før dem startet å gnelle. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Ja jeg har brukt snart 1000 kroner på viskere på litt over en uke nå. Hadde vært fint å fått noen lydløse snart... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Da justerer du dem slik at toppen på viskerbladet vender mer nedover. Skraping oppstår når gummileppa "skyves" langs glasset istedet for å bli dratt. 5535268[/snapback] Hvordan gjør man det? Mine vindusviskere piper også noe sinnsykt. 5535286[/snapback] Justeringen gjøres med rå makt. Du må bøye/vri viskerarmen slik at viskerbladet endrer vinkel i forhold til vinduet. Se for deg att dette er viskerbladet mot vinduet: Feil: / Feil: \ Riktig: I Vipp opp viskerarmen og vipp viskerbladet 90 grader slik at det utgjør et håndtak som du kan vri viskerarmen med. Skraper viskeren på opptur vrir du armenmot klokka, motsatt om det bråker på nedtur. Dette for at gummileppa skal slepes over vinduet og ikke skyves og hoppe. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Men for å gjøre det ekstra vanskelig...min visker bråker både på opp- og nedtur.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Da er det neppe vinkelen som er problemet. Hva er det som bråker? Sett på viskerne og gå ut og hør. Det kan godt være mekanismen, det hører du nok om du åpner panseret. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Det kommer en pipelyd fra ruta, kun fra viskeren på passasjersiden. Det piper når viskeren er i kontakt med vinduet, men ikke når jeg har tatt den opp hvis du skjønner hva jeg mener. Det er omtrent den samme lyden som kommer når man bruker viskerne når ruta er helt tørr, bare langt kraftigere. Klarer ikke overdøve det med anlegget, og folk på gata snur seg etter meg som om jeg kjørte rundt i Il Tempo Gigante. Skal for moro skyld sjekke om det piper når jeg setter viskeren på førersida over på passasjersida når det blir lyst igjen. Den piper nemlig ikke. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Prøve det, hvis ikke kan du prøve å bare løfte bladet klar av ruta, ikke helt opp Fjæra i armen kan du prøve å smøre da:) Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Sjekk også om gjennomføringen for viskerarmen er OK. Jeg har en MB Sprinter som jeg trodde viskergummien lagde ulyd. Men etter nærmere kontroll, fant jeg ut at gjennomføringene var slitt. Det er noen plastforinger på denne... Endret 3. februar 2006 av Autofil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå