NightWolfie Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hei, lurer på om det går an å få tak i Army Rock/Metal..? I så fall, hvem lager slik musikk? Vil gjerne vite om det. Hvis denne sjangeren ikke finnes vil jeg gjerne vite om noe som er "i nærheten" av dette! Takker på forhånd! Nightwolfie Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) hvis sjangeren ikke finnes, hvordan i det sorteste rike skal vi da vite hvilke sjangere som ligner? edot; jeg har foresten aldri hørt om noe "army metal" Endret 31. januar 2006 av headcleaver Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Det høres ut som en sjanger jeg ikke ønsker å stifte nærmere bekjentskap til. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 RA2 soundtracket. 5531536[/snapback] Hihi, det er fett. Eneste jeg kan komme på som passer til "sjangeren" dere nevner må være Rammstein. Føler mange av sangene deres har en litt sånn autoritær og militær feel. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 RA2 soundtracket. 5531536[/snapback] Hihi, det er fett. Eneste jeg kan komme på som passer til "sjangeren" dere nevner må være Rammstein. Føler mange av sangene deres har en litt sånn autoritær og militær feel. 5531766[/snapback] Ja noe som RA2 soundtracket er veldig bra! Nesten slik jeg mener! Rammstein blir for nær artist igjen, og RA2 blir kanskje litt for "gamete", men det er uten tvil nærmest Håper på flere svar/forslag Nightwolfie Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Captain Jack ftw! Men metal? må tenke litt Edit: Emm.. prøv: Fear Factory, Violent Work Of Art, Lamb Of God.. Nermeste jeg kan komme når jeg sitter på jobb uten winamp'en min Endret 1. februar 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Immortal - Damned In Black? Lenke til kommentar
Toa Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Er det det samme som Battle Metal? Lenke til kommentar
LarzZzZz Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Status Qou - Your In The Army Now , men det er i hvertfall ikke metall Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Er det det samme som Battle Metal? 5533057[/snapback] Battle Metal: Blind Guardian - Another Holy War Army Metal: Rammstein - Links 2-3-4 Ville jeg tro. I mine øyne så eksisterer ingen av sjangerne. Det er kun teite navn enkelte band markedsfører seg med for å virke unik. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Denne fyren hører helt sikkert på army metal. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Nååh.. søt han da :!: Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Ehh, Satanic Warmaster? (Blir vel omtalt som war-black metal.) Jeg tenkte faktsik på Rammstein med en gang jeg så denne tråden jeg også. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Anth : Det er faren min Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Battle Metal: Blind Guardian - Another Holy WarArmy Metal: Rammstein - Links 2-3-4 Ville jeg tro. I mine øyne så eksisterer ingen av sjangerne. Det er kun teite navn enkelte band markedsfører seg med for å virke unik. 5533550[/snapback] rammstein har da aldri markedsført seg som army metal.. Links 2, 3, 4 er uansett en ironisk sang som betyr stikkmotsatt av de de synger.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 rammstein har da aldri markedsført seg som army metal.. Links 2, 3, 4 er uansett en ironisk sang som betyr stikkmotsatt av de de synger.. 5533973[/snapback] Nei, de er ikke army metal, INGENTING er "army metal". Jeg nevnte den sangen da det er sånn ca det nærmeste man kommer. Jeg vet godt hva teksten omhandler. Man har da ikke 5 i Tysk B for ingenting. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Sånn som jeg selv tolker ordet "army metal", vil jeg trekke paraleller til "nazi metal". En geng kloner som marsjerer med våpen, mens det spilles heftig propaganda-metall i bakgrunnen. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Vel, rammstein er industriell metal. Men her kom det mange forslag gitt! Takker og venter spent på flere Nightwolfie Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Nei, de er ikke army metal, INGENTING er "army metal". Jeg nevnte den sangen da det er sånn ca det nærmeste man kommer. Jeg vet godt hva teksten omhandler. Man har da ikke 5 i Tysk B for ingenting. 5534035[/snapback] [smålig fanboy-gnåling] det eneste "army" med links 2, 3, 4 er "marsjering" på starten av sangen. den handler ikke om annet enn å henge ut høyre-ekstreme, noe som strengt takk ikke har noe med teite inteteksisterende army-metal sjangere å gjøre [/smålig fanboy-gnåling] Sånn som jeg selv tolker ordet "army metal", vil jeg trekke paraleller til "nazi metal". En geng kloner som marsjerer med våpen, mens det spilles heftig propaganda-metall i bakgrunnen mhm, det er det jeg gjør også.. greit at rammstein er et tyskt band, men det betyr ikke det samme som at de har nazistiske motiver med musikken sin edit: rammstein er industriell metal. Endret 1. februar 2006 av headcleaver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå