Gå til innhold

Army metall musikk. Fins det?

NightWolfie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RA2 soundtracket.

5531536[/snapback]

Hihi, det er fett. :green:

Eneste jeg kan komme på som passer til "sjangeren" dere nevner må være Rammstein. Føler mange av sangene deres har en litt sånn autoritær og militær feel.

5531766[/snapback]

Ja noe som RA2 soundtracket er veldig bra! Nesten slik jeg mener! :)

Rammstein blir for nær artist igjen, og RA2 blir kanskje litt for "gamete", men det er uten tvil nærmest ;)

Håper på flere svar/forslag

Nightwolfie

Lenke til kommentar
Er det det samme som Battle Metal?

5533057[/snapback]

Battle Metal: Blind Guardian - Another Holy War

Army Metal: Rammstein - Links 2-3-4

Ville jeg tro. I mine øyne så eksisterer ingen av sjangerne. Det er kun teite navn enkelte band markedsfører seg med for å virke unik. ;)

Lenke til kommentar
Battle Metal: Blind Guardian - Another Holy War

Army Metal: Rammstein - Links 2-3-4

Ville jeg tro. I mine øyne så eksisterer ingen av sjangerne. Det er kun teite navn enkelte band markedsfører seg med for å virke unik. ;)

5533550[/snapback]

rammstein har da aldri markedsført seg som army metal..

Links 2, 3, 4 er uansett en ironisk sang som betyr stikkmotsatt av de de synger..

Lenke til kommentar
rammstein har da aldri markedsført seg som army metal..

Links 2, 3, 4 er uansett en ironisk sang som betyr stikkmotsatt av de de synger..

5533973[/snapback]

Nei, de er ikke army metal, INGENTING er "army metal". Jeg nevnte den sangen da det er sånn ca det nærmeste man kommer.

Jeg vet godt hva teksten omhandler. Man har da ikke 5 i Tysk B for ingenting. :p

Lenke til kommentar
Nei, de er ikke army metal, INGENTING er "army metal". Jeg nevnte den sangen da det er sånn ca det nærmeste man kommer.

Jeg vet godt hva teksten omhandler. Man har da ikke 5 i Tysk B for ingenting.  :p

5534035[/snapback]

[smålig fanboy-gnåling]

det eneste "army" med links 2, 3, 4 er "marsjering" på starten av sangen. den handler ikke om annet enn å henge ut høyre-ekstreme, noe som strengt takk ikke har noe med teite inteteksisterende army-metal sjangere å gjøre :hrm:

[/smålig fanboy-gnåling]

Sånn som jeg selv tolker ordet "army metal", vil jeg trekke paraleller til "nazi metal". En geng kloner som marsjerer med våpen, mens det spilles heftig propaganda-metall i bakgrunnen

mhm, det er det jeg gjør også.. greit at rammstein er et tyskt band, men det betyr ikke det samme som at de har nazistiske motiver med musikken sin

edit:

rammstein er industriell metal.

:yes:

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...