Dødskalkunen Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hei... For noen dager siden da jeg var på lan skulle jeg installere et spill fra en cd, men da merket jeg at CD og DVD rommet på pcen ikke var på "Min datamaskin" lenger. Jeg sjekket om alt sto i og det gjor det. Jeg gikk inn på "Kontrollpanel" og "legg til maskinvare". Da jeg kom der man legger til maskinvarer sto det at de var installert, og det kom opp dette: Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registeret) er ufullstendig eller skadet. (Kode 19). Dette kom opp på både DVD og CD rommet. Deamon Tools funker heller ikke lenger. Noe som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Her er en løsning fra Microsoft- Symptom Når du enten har fjernet programvare for CD-innspilling eller annen programvare fra datamaskinen, kan datamaskinen få disse symptomene: Min datamaskin har ingen tilgang til dine CD-ROMer. I Enhetsbehandling vises følgende feilmelding i forbindelse med alle CD-ROM-enheter som inngår i datamaskinsystemet: Enheten fungerer ikke som den skal fordi Windows ikke kan laste driverne som kreves for denne enheten (kode 31). Enhetsbehandling viser følgende feilmelding: En driver for denne enheten var ikke påkrevd og er deaktivert (kode 32 eller kode 31). Du kan også motta en feilkode 39-melding som angir at driveren er ødelagt. Du kan også motta en feilkode 39-melding som angir at driveren er ødelagt. Enhetsbehandling viser følgende feilkode 19-melding, som innebærer at registret returnerte et ukjent resultat: Registret kan være skadet. (Kode 19) Du kan også motta en feilkode 39-melding som angir at driveren er ødelagt. Du kan også få følgende feilmelding: Enhetsdriveren for maskinvaren er lastet inn, men finner ikke maskinvareenheten. (Kode 41) Løsning Advarsel! Hvis du bruker Registerredigering på feil måte, kan dette skape alvorlige problemer som gjør at du må installere operativsystemet på nytt. Microsoft garanterer ikke at problemer som er forårsaket av feil bruk av Registerredigering, kan løses. Bruk Registerredigering på eget ansvar. Hvis du vil ha informasjon om hvordan du redigerer registret, kan du lese hjelpeemnet "Endre nøkler og verdier" i Registerredigering (Regedit.exe), eller hjelpeemnene "Legge til og slette informasjon i registret" og "Redigere registerdata" i Regedt32.exe. Vær oppmerksom på at du bør sikkerhetskopiere registret før du redigerer det. Hvis du kjører Windows NT eller Windows 2000, bør du også oppdatere nødreparasjonsdisketten. Hvis du vil løse dette problemet, følger du fremgangsmåten nedenfor: Start Registerredigering (Start- Kjør- skriv: regedit). Finn verdien for UpperFilters under følgende nøkkel i registret: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Velg Slett på Rediger-menyen, og klikk deretter OK. Finn verdien for LowerFilters under den samme nøkkelen i registret: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Velg Slett på Rediger-menyen, og klikk deretter OK. Avslutt Registerredigering.Obs! Hvis du etter at du har fjernet Upperfilters-verdien og Lowerfilters-verdien, mister funksjonalitet i et bestemt program, for eksempel programvare for CD-brenning, må du kanskje installere den programvaren på nytt. Hvis problemet oppstår på nytt, spør programvareleverandøren om hjelp. Hvis du etter at du har fjernet Start datamaskinen på nytt. Status Dette er et kjent problem som kan oppstå når du fjerner Easy CD Creator versjon 5.01 eller tidligere eller DirectCD versjon 3.01c eller tidligere. Dette problemet kan også oppstå med Easy CD Creator versjon 5.01 og med DirectCD 3.01d eller senere. Mer Informasjon Det kan også finnes andre programvareprodukter fra tredjeparter som viser lignende virkemåte. Noen eller alle fremgangsmåtene for feilsøking i denne artikkelen kan bli aktuelle hvis et slikt produkt også legger til oppføringer under UpperFilters- eller LowerFilters-verdien i registret, enten ved å legge til sine egne filterdrivere eller ved å fjerne registernøklene og verdiene som ble angitt i denne artikkelen, og som begynner med: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} Advarsel! Kontroller at du sikkerhetskopierer registret før du gjør noen endringer. Tredjepartsproduktene som er omtalt i denne artikkelen, produseres av leverandører som er uavhengige av Microsoft. Det gis ingen garantier, stilltiende eller andre typer garantier, med hensyn til disse produktenes ytelse eller pålitelighet. (annen bruker på et forum som har hatt samme problem, funka fint til han SE: http://www.win-xp.no/modules.php?name=Foru...ewtopic&p=57804 Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Er det noen andre måter og gjøre det på enn registerredigering? Endret 24. februar 2006 av Alfen92 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Høyreklikk på enheten i enhetsbehandling, velg avinstaller, klikk Ok for å bekrefte og start maskinen på nytt. Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Det har jeg gjort, men funker ikke det. Tar registerredigering da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå