knuti@ Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg har et problem med min bærbare pc (HP Pavilion ze4400) og Linksys WPC54G PCMCIA-kort. Jeg la inn et innlegg i et annen tråd hvor det var akkurat det samme problemstillingen, men ingen respons der, håper at det blir bedre i en egen tråd. Jeg mister veldig mye av signalet/forbindelsen med routeren min (Linksys WRT54G) bare jeg tar med meg bærbar`n utenfor rommet som routeren står i. Går jeg opp trappa til 2.etg så mister jeg forbindelsen helt. Veldig irriterende og frustrerende Har hatt besøk av et par kompisa med sine bærbare, og dem har ikke noe problemer med signalet fra routeren uansett hvor de er i huset. Det kan vel utelukke at det er noe galt med routeren. De får også opp andre nettverk til mine naboer, noe som jeg ikke har mulighet til i det hele tatt. Noen har kommentert at dette kan skyldes strømforsyningen til PCMCIA-slotten. Kan dette være grunnen? Hvis dette er tilfellet, er det noe som jeg kan gjøres for å bedre signalmottaket? Jeg har ikke prøvd andre PCMCIA-kort, men har avinstallert og reinstallert kortet opptil flere ganger, samt prøvd med både driverversjonene 3 og 5. Ingen av dem beholder signalet lengre enn noen få meter fra routeren. Håper på tips og råd. Mvh Knut Lenke til kommentar
knuti@ Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Ingen som har noen gode tips til hva årsaken kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå