kimzor Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Startet med at jeg kjøpte meg en ny vifte til mitt nVIDA 6600GT. Det var DENNE Vifta. etter montering lå temprtaturen på 43 Grader. Den lå på 55 før. Etter en stund gikk jeg til innkjøp av 3 av DISSE Viftene. Og en SLIK Nå ligger tempraturen på Skjermkortet på 50 grader. Dette synes jeg er rart. Kan det være pga den ikke får nokk strøm? Har en strøforsyning på 350W. Endret 31. januar 2006 av kimzor Lenke til kommentar
kimzor Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Bump! Ingen som vet? :/ Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 50 grader er litt høyt, men det overlever det, folk som har hatt disse oppi 100 celsius, lever forsatt., hvordan er det under load da? Lenke til kommentar
kimzor Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Spilla NFSMW i 10 min nå. Etter det lå det på 60. Faen skjer! Har jo mer vifter i maskin nå, enn når det lå på 40! Men tror du kanskje det er det at det ikke vifta ikke får nokk strøm? Lenke til kommentar
aMo Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Skjermkortet mitt (x1800XT) idler på 60 grader.. slutt å ha noia for ingenting Det gamle skjermkortet mitt (X800Pro moddet til XT PE) gikk helt til 115 grader under load før jeg fikk artifacts.. Så bare slapp helt av.. Og uansett så er 350W psu litt i minste laget per dags dato.. Men jeg vet ikke om det er grunnen til at skjermkortet ditt er noen grader varmere..Kan ha noe med luftflyten i kabinettet.. Hvordan er viftene satt opp? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Spilla NFSMW i 10 min nå. Etter det lå det på 60. Faen skjer! Har jo mer vifter i maskin nå, enn når det lå på 40! Men tror du kanskje det er det at det ikke vifta ikke får nokk strøm? 5531469[/snapback] Sjekk hvordan du har montert de ekstra viftene i kabinettet (hvilket kabinett forøvrig?). Det er fullt mulig å montere vifter som sørger for at Zalman'en din på skjermkortet nå resirkulerer varmluft isf. å få tilført kald luft. Samme gjelder for CPU.. Har du prøvd å kjøre systemet med sidedør av? Gjør det og rapporter hva temp på skjermkortet blir da... Endret 1. februar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 vært over 100 i lengere perider, bare å slappe av.. x800xl Lenke til kommentar
kimzor Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Har 1 vifte bak som blåser ut, en forran som blåser ut, og en i sidedør som blåser inn. Nå har jeg tatt av sidedøren og snudd den slik at viftn blåser på kabinette. Nå ligger det på ca 43 grader. Har DETTE Kabinette, Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Prøv å sette den framme og den på siden til å blåse inn, og den bak til å blåse ut.. Som du har luftstrøm nå vil du få lite luftflyt og det er ikke rart du får økt temperatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå