Spirre Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 det oppsettet der ser veldig bra ut. håper du blir fornøyd btw, jeg digger den kassa du valgte Lenke til kommentar
Nopileo Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Håper også jeg blir fornøyd. Kan ikke skjønne om jeg ikke skulle bli det... Angående kabinettet så kikket jeg på hjemmesiden. Det ser jo veldig elegant ut, og så var det fokusert på støydemping, noe jeg i utgangspunktet var ute etter. Dessuten var det plass til 120mm vifter foran og bak, så jeg vurderer å kjøpe et par sånne også. Stemmer det ikke at større vifter generelt bråker mindre og kjøler bedre? Nå får jeg kose meg med dette en stund, og så oppgradere harddisker, lydkort, minne og ekstra skjermkort etterhvert... Gleder meg som en unge til pakkene kommer! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 kabinettet er et vanlig pc6070 som microplex har fått jobbe med. dvs støre og mer stillegående vifter (som følger med) vibrasjonsdempa føtter og mye annet rart. støymatter, dog ikke håp for mye av disse, har selv litt erfaring med matter og de i lian li kassa er veldig tynne og dekker så vidt jeg så kun sideveggene. den er også veldig pen å se på. Lenke til kommentar
Nopileo Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Jeg leste ikke beskrivelsen godt nok, ser jeg. Trodde det var plass til to vifter som ikke fulgte med etter å ha lest dette på Netshop: plass til 120mm vifte i front og bak plate Så ser jeg på Lian Li's sider: 8 cm bearing fans x 3; 12 cm blower fan x 1, Air Duct for CPU x 1, Air Duct for PSU fan x 1 Dette betyr at det er fire vifter? Jeg har bestilt og betalt to 120mm vifter nå. Kan jeg erstatte to av 80mm viftene med disse, og bør jeg kjøpe en til slik at det blir fire 120mm vifter? Eller er det disse 'air duct'-ene som er beregnet for ekstra vifter? Jeg kjøpte to slike: NorthQ Silent Tornado 120mm Fan Kjøpte også en ny vifte til prosessoren som jeg håper passer: Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler. Satser på at jeg kan overklokke litt med denne. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Du har kjøpt SCAND versjonen håper jeg, der er det 2x12cm vifter, 1 i front og en bak. Har kabinettet selv, helt konge! Lenke til kommentar
Nopileo Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Ja, det var SCAND versjonen jeg kjøpte. Så dette kommer allerede med 2x12cm vifter? Typisk... Jaja, jeg får bruke de to andre til dekorasjon. De var jo ganske kule... Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Fine vifter det ja, men de som følger med er så godt som lydløse. Du kan bruke de to andre til å bedre luftsirkulasjonen rundt hovedkortet og harddiskene, evt. prosessoren Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) cpu kjøleren er veldig bra. det scand (scandinavia) kabinettet har plass til en 12cm foran og en bak. og de har 2 stk adda vifter ferdig montert. men det er jo ingenting i veien for å bytte de ut med om du synes de bråker eller at northq viftene bare ser mer kule ut. det er "ikkescand" versjonen som har 3x 8cm vifter. sjekk miicroplex.no, de har masse lian li kasser og er så vidt jeg har sett veldig oppdaterte på specsa Endret 5. mars 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Nopileo Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Glimrende, takk igjen folkens! Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Jeg fikk nettopp mitt Lian-Li PC6070BSCAND og Hiper Type-R 580W Sort fra Netshop. Kvalitetsfølelsen er enorm. Jeg tror vi har gjort gode valg her. Kan bekrefte at kabinettet leveres med 2 stk. 120 mm vifter ferdig montert. Lydnivå er oppgitt til 16 dB. Jeg antar alle Lian-Li kabinetter importeres av Mikroplex ettersom emballasjen som jeg fikk fra Netshop hadde Mikroplex klistremerke på utsiden. Lykke til med fin ny PC. Edit: Mikroplex heter det, ikke Miksiplex. Endret 5. mars 2006 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) hehe, faktisk så heter det Microplex med C edit: hold oss oppdatert på ytelsen og erfaringer med maskina da, spesielt med raptor disken, vil ha btw, tror ikke det er noen forskjell på vanlig 150gb raptor of raptor X bortsett fra vinduet, så det er rimelig stor prisforskjell på det stakkars vinduet som egentlig kunne vært mye større Endret 5. mars 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 hehe, faktisk så heter det Microplex med C edit: hold oss oppdatert på ytelsen og erfaringer med maskina da, spesielt med raptor disken, vil ha btw, tror ikke det er noen forskjell på vanlig 150gb raptor of raptor X bortsett fra vinduet, så det er rimelig stor prisforskjell på det stakkars vinduet som egentlig kunne vært mye større 5707435[/snapback] Ved nærmere studie av klistremerket viser det seg at du har rett. Det skal dog sies at Mikroplex er nærmere sannheten enn Miksiplex. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Jeg syntes det tilbudet var veldig bra jeg.. Var det meg, ville jeg definitivt gått for det! asså det komplett tilbudet med to stk x1900 + hk! Ser jo at du kjøpte x1900xt liksom, og du skulle jo ha en syk pc, så da kommer du jo til å kjøpe et nytt x1900 kort som du kommer til å ha i crossfire, fordi du blir nysgjerrig og vil ha det Du sparer jo masse på det! Endret 6. mars 2006 av magenuss Lenke til kommentar
Nopileo Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 hehe, faktisk så heter det Microplex med C edit: hold oss oppdatert på ytelsen og erfaringer med maskina da, spesielt med raptor disken, vil ha btw, tror ikke det er noen forskjell på vanlig 150gb raptor of raptor X bortsett fra vinduet, så det er rimelig stor prisforskjell på det stakkars vinduet som egentlig kunne vært mye større 5707435[/snapback] Skal prøve å huske å gi litt feedback her når jeg har testet litt, hvis jeg klarer å rive meg løs! Må jo først også få satt sammen sakene... Har fått tilbakemelding fra alle tre shoppene jeg har handlet hos at varene er underveis med bedriftspakker, så jeg regner med å bruke morgendagen eller onsdag til bygging/testing/feilsøking/banning/gledeshyl... :!: Og det med Raptor kontra Raptor X var jo ganske idiotisk. Jeg trodde ærlig talt at X var bedre, men så har jeg nå altså betalt 400,- for et vindu jeg ikke trenger. Typisk meg å kaste meg inn i ting uten å sjekke grundig først... Ja ja, med en totalpris på ca. 21300,- viser det ikke så godt igjen (kjøpte også Windows XP), men slike ting irriterer jo litt. Hva er vitsen med å lage en gjennomsiktig harddisk som er dyrene? Er det meningen vi skal sitte og følge med på om filene blir overført skikkelig gjennom vinduet? magenuss, tilbudet med de to x1900 kortene pluss HK er faktisk ganske godt. Du sparer ca. 1800,- i forhold til å kjøpe samme delene separat (fra samme sted), pluss du får denne hendige håndlenken. Men nå har jeg betraktelig bedre både skjermkort og hovedkort enn dette, og jeg skal definitivt ha et skjermkort til om en stund. Det var det som var utgangspunktet i oppgraderingen min. Blir spennende å se forskjellen mellom ett og to kort. Takk igjen for all hjelp, folkens! Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Nå har jeg, for ca en time siden, fått tatt ut alt av harware fra gammelt kabinett og satt det inn i mitt nye Lian-Li PC6070BSCAND sammen med Hiper Type-R 580W. Etter alt overmål gikk det som en drøm og alt virker som det skal. Dette brukte jeg totalt i overkant av tre timer på og jeg møtte ikke på noen problemer av nevneverdig grad. Mine to DVD-drev ble ikke oppdaget den først gangen jeg startet opp noe som skyltes at kablene ikke var presset godt nok inn. Hvis du skal montere diskettstasjon lønner det seg å montere den i den øverste 3,5” plassen grunnet kabellengden til de medfølgende kablene til Hiper Type-R. Håper din montasje går like smertefritt som min. Lykke til. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Men nå har jeg betraktelig bedre både skjermkort og hovedkort enn dette, og jeg skal definitivt ha et skjermkort til om en stund. 5711055[/snapback] Var det ikke det samme skjermkortet a? Trodde du skulle ha x1900xt uansett jeg? Lenke til kommentar
Nopileo Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Du har selvfølgelig rett! Det fulgte med et slikt XTX kort i denne pakken også. Hovedårsaken til at jeg ikke valgte denne pakken var at den ikke var på lager (jeg må ha ting jeg kjøper 'med en gang'), og så ville jeg ha siste skrik av hovedkort. Det var også et poeng at hver ordre måtte være under kr. 15000,- for at jeg kunne skrive det av på foretaket mitt i en engang (og ikke over 3 år som man må ved større kjøp). Men jeg tenkte jo ikke da på at jeg kunne bestille flere ordrer og/eller fra ulike butikker som jeg nå har gjort. Totalsum hadde likevel kommet opp i ca. 24500,- om jeg hadde tatt denne pakken, og det er litt for mye akkurat nå, selv om jeg egentlig bare betaler ca. halv pris når jeg får refundert MVA og avskrevet resten av beløpet på skatten. Nå får jeg teste med ett skjermkort først, og så glede meg (forhåpentligvis) over bedre ytelse når jeg kjøper et skjermkort til om et par måneder. Da har kanskje prisen gått ned litt også. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Du har det lekkert du! Slipper moms og greier... Ta deg en bamsemoms å feir... Lenke til kommentar
Nopileo Skrevet 8. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2006 Ja det er så sant. Aner ikke hvor heldig jeg er. Begynte enkteltmannsforetaket for et par måneder siden, og gått litt amok med innkjøp... Betaler i praksis bare halv pris for alt kontor/datautstyr. Angående bamsemums.. eh.. moms; Det lå faktisk en stor Lion-sjokolade i esken jeg fikk fra Netshop i går. Det passet ypperlig, for jeg var litt sulten da jeg kom fra jobb, men hadde lyst til å begynne å bygge med en gang. Sjokoladen ble redningen... Hvordan fungerer forresten disse epost-meldingene her? Ser ut som jeg slutter å få dem etter en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå