Spirograf Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Sliter med at mitt kort påfører bootdisk tilfeldige "clicks of death", har prøvd både med Maxtor og Samsung. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg trodde det var kjempebra, men nå har jeg begynt å studere grafen på core-volt i Speedfan. Har satt volt til 1,55 i BIOS, og vanligvis ligger den mellom 1,54 og 1,57, men av og til har den pulser helt nede i 1,50 og oppe i 1,62. Jeg regner med at det er grunnen til at jeg kan få maskinen til å stort sett være nokså stabil på 2,6 GHz, selv om den av og til gir regnefeil på 2,5 GHz. Tror ikke det er strømforsyningsrelatert, for grafene for 12, 5 og 3,3v er ganske stabile. 5646961[/snapback] Det synes jeg var voldsom spenningfluktering.Hvilken psu har du? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hiper 580. Som sagt er spenningene på kontaktene ganske stabile. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Har hørt om flere som har den "hoppinga" på vcoren, lurer på hva det kommer av Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 jeg sliter med et utrolig irriterende problem Hver andre gang jeg skal skru på pc`en min så kobler musen seg ut slik at jeg må gå bak pc`en og sette den inn igjen. Det morsome er at musa funker fint i innloggins skjermen men når jeg kommer inn i windows da den fyrer opp alt mister den kontakt eller hva jeg skal kalle det. .. Har logitech MX700, mistenker en driver feil men aner ikke hva. Vil ha driveren til logitechen min pågrunn av ekstra fungsjonene. Noen som veit hva jeg kan gjøre for og løse dette? Blir gal snart.. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Jeg slet med at musa mi ikke ville fungere og masse problemer med det programet som fulgte med(jeg har MX518 logitech) jeg slutta og bruke den drivern eter at jeg fant ut at jeg kunne bruke de funksjonene uten å ha drivern som fulgte med.Etter jeg fjerna den så har den fungert. Vet ikke om jeg svarte helt etter spørsmålet ditt, men jeg håper at jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 jeg sliter med et utrolig irriterende problem Hver andre gang jeg skal skru på pc`en min så kobler musen seg ut slik at jeg må gå bak pc`en og sette den inn igjen. Det morsome er at musa funker fint i innloggins skjermen men når jeg kommer inn i windows da den fyrer opp alt mister den kontakt eller hva jeg skal kalle det. .. Har logitech MX700, mistenker en driver feil men aner ikke hva. Vil ha driveren til logitechen min pågrunn av ekstra fungsjonene. Noen som veit hva jeg kan gjøre for og løse dette? Blir gal snart.. 5678317[/snapback] Har ikke du dualcore? I så fall er det nok de som er problemet. Setpoint-programmet til Logitech støtter ikke dualcore. Hos meg skapte dette minnefeilmeldinger og et merkelig problem der systemet ikke klarte å avslutte mediaplayer riktig slik at dette brukte ca 15% CPU hele tiden. Logitech-support forsket lenge i saken og har ringt meg og sagt at setpoint 2.47 ikke støtter dualcore, og at dette er årsaken til mine problemer. Kjører nå uten setpoint så lenge uten noen form for trøbbel. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Har dual core ja, takk for tipset fra alle her inne. Sletta nå driver og mus programmet å håper den oppfører seg bedre Å det du sa fluesopp.. Ekstra fungsjonene funker faktisk uten logitech programmet hehe igjen takk, gir info hvis den forsatt krangler Lenke til kommentar
asad Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Utrolig stabilt og bra kort.Eneste som trekker ned,er maks spenning til cpu er 1.55v.Har jo ikke noe å si hvis du ikke skal klokke. 5642869[/snapback] Hmm.har tenkt å klokke en X2 4400, muligens med dette kortet hvis jeg ikke finner et bra cf kort. Er det ikke egnet til klokking mener du?Skal overklokke min x2 til 2,7 ghz med luft. Muligens med denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312473 Holdet det med 1,55v da? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 hvis du ikke har klokka den så langt før så er det umulig å vite om du får klokka den så langt. Lenke til kommentar
asad Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 hvis du ikke har klokka den så langt før så er det umulig å vite om du får klokka den så langt. 5681153[/snapback] Den er ikke kjøpt enda...så det er ikke godt å si.Trodde det var et bra kort til å overklokke jeg. tok visst feil der Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Det sa jeg ikke, jeg sa at det er umulig å vite hvor langt du får klokka cpuen din. Lenke til kommentar
Stian216 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Jeg er veldig fornøyd med kortet. Eneste problemet jeg har er at maskinen stopper når jeg bruker maxtor harddisken min, da finner den ikke systemdisken. Så Spirograf har samme problem med maxtor og samsung. WD går veldig fint her. Endret 5. mars 2006 av Fenriz Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Utrolig stabilt og bra kort.Eneste som trekker ned,er maks spenning til cpu er 1.55v.Har jo ikke noe å si hvis du ikke skal klokke. 5642869[/snapback] Hmm.har tenkt å klokke en X2 4400, muligens med dette kortet hvis jeg ikke finner et bra cf kort. Er det ikke egnet til klokking mener du?Skal overklokke min x2 til 2,7 ghz med luft. Muligens med denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312473 Holdet det med 1,55v da? 5681128[/snapback] Som regel holder det med 1.55v til cpu,hvis du ikke skal tyne det siste ut av den.Den kan også møte veggen før du gir den 1.55v.Den kan også bli for varm før 1.55v.Mange muligheter her Eneste måten å finne ut det på er å prøve.Jeg formulerte meg litt feil før i tråden.Kortet er bra til oc det.Men det kan være at en cpu vil ha f.eks 1.6v spenning for å yte det du vil den skal gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå