Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

20% mer båndbredde på internetten din.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder oss dødelige med ADSL vil vel ikke dette ha noe å si...

Den 20%overheaden er vel 20% av de 100mbit som går ut og inn av nettverkskortet. Dvs at vi har ca 80mbit igjen til internett noe som er ganske mye mer enn min lille 385/128 adsl linje...

Når jeg får 395 på speedometeret hos itavisen vil jeg neppe tro jeg kan få mer enn dette med min linje..

Lenke til kommentar

Dette stemmer IKKE.

Jeg har to maskiner. En med Win2000server og en med WinXP. Jeg har også en 2mbit SDSL linje. Når jeg downloader med Win2000server maskinen, ligger jeg opp imot 250 KB/s. Det samme gjør XP maskinen min (selvsagt laster jeg fra samme sted, og de jeg laster ned fra har ingen problemer med å spytte ut 250 KB/s).

XP maskinen min er IKKE modifisert på noen som helst måte (ie. QoS er ikke skrudd av).

Dette skjer uansett om jeg bruker IE, Opera, Mozilla, Getright eller Gozilla.

MS skriver dette:

"As in Windows 2000, programs can leverage QoS through the QoS application programming interfaces (APIs) in Windows XP. One hundred percent of the network bandwidth is available to be shared by all programs unless a program specifically requests priority bandwidth. This "reserved" bandwidth is still available to other programs unless the requesting program is sending data. By default, programs can reserve up to an aggregate bandwidth of 20 percent of the underlying link speed on each interface on an end computer. If the program that reserved the bandwidth is not sending enough data to utilize it completely, the unused portion of the reserved bandwidth is available for other data flows on the same host."

Dvs. at dersom et program benytter seg av QoS, KAN programmet reservere 20% båndbredde, men dersom ingen QoS program er i bruk, vil 100% av båndbredden være tilgjengelig.

Edit: trykkleif

[ Denne Melding var redigert av: covah på 2002-09-15 16:43 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...