Avean Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 PS3 blir dyrt ja men så sitter du med verdens råeste hardware universet har sett da. 5543845[/snapback] Hør på optimisten dere Tror dere PS Fanboys bør høre litt bedre etter hva utviklerene sier istedenfor hva de som lager konsollen sier, så får dere kanskje et mer nyansert bilde av ting... Forskjellene mellom PS3 og Xbox360 er marginale. Enkelte plasser er PS3 bedre, og enkelte plasser er Xbox360 bedre. Men til slutt så handler det bare om spillene. Og det er det det kommer til å handle om mer enn noen gang siden hardwaren nå kan gjøre så mye at utviklerene bør virkelig legge hode i bløt for å komme opp med noe vi ikke har sett før. PC'er vil uansett få bedre hardware noen måneder etter PS3 lanserer, så skjønner ikke hvorfor du snakker om PS3 som en romskip. 5543994[/snapback] Feil Xbox360 har ett bra skjermkort og prosessor men husk at Playstation 3 ikke er en PC da. PSX og PS2 knuste sine konkurrenter ikke pga heftig hardware men pga teknologi som gjorde at de hele tiden kunne forbedre sine spill. Og nei det kommer ikke PC`er som vil knuse PS3 etter noen måneder og du må slutte å sammenligne specs med en konsoll. 1) En konsoll som har 10x dårligere hardware enn en PC vil fortsatt knuse PC`en pga den bruker 100% av kraften sin på selve spillet og ikke på 104 prosesser i Windows. 2) PS3 har en Cell prosessor som regnes for å være en av kraftigste prosessorene i verden akkurat nå og nVIDIA RSX (GPU Enheten) i PS3 er raskere enn 2 7800 kort. Ikke nok med det så samarbeider RSX og Cell også noe som åpner opp for veldig store og detaljerte omgivelser. Pastor: Er ikke bare PSP som kom ett år etter, sånn er det med filmer og spill og alt annet som skal komme til Europa. Men Sony skal prøve seg på en verdenslansering men om de ombestemmer seg så er ikke det krise. Asia markedet er mye større enn Europa uansett og PS2 har fortsatt markedet vekke fra Microsoft. Xbox360 fortsatte der Xbox slapp med noen få % av markedet. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 PS3 blir dyrt ja men så sitter du med verdens råeste hardware universet har sett da. 5543845[/snapback] Hør på optimisten dere Tror dere PS Fanboys bør høre litt bedre etter hva utviklerene sier istedenfor hva de som lager konsollen sier, så får dere kanskje et mer nyansert bilde av ting... Forskjellene mellom PS3 og Xbox360 er marginale. Enkelte plasser er PS3 bedre, og enkelte plasser er Xbox360 bedre. Men til slutt så handler det bare om spillene. Og det er det det kommer til å handle om mer enn noen gang siden hardwaren nå kan gjøre så mye at utviklerene bør virkelig legge hode i bløt for å komme opp med noe vi ikke har sett før. PC'er vil uansett få bedre hardware noen måneder etter PS3 lanserer, så skjønner ikke hvorfor du snakker om PS3 som en romskip. 5543994[/snapback] Feil Xbox360 har ett bra skjermkort og prosessor men husk at Playstation 3 ikke er en PC da. PSX og PS2 knuste sine konkurrenter ikke pga heftig hardware men pga teknologi som gjorde at de hele tiden kunne forbedre sine spill. Og nei det kommer ikke PC`er som vil knuse PS3 etter noen måneder og du må slutte å sammenligne specs med en konsoll. 1) En konsoll som har 10x dårligere hardware enn en PC vil fortsatt knuse PC`en pga den bruker 100% av kraften sin på selve spillet og ikke på 104 prosesser i Windows. 2) PS3 har en Cell prosessor som regnes for å være en av kraftigste prosessorene i verden akkurat nå og nVIDIA RSX (GPU Enheten) i PS3 er raskere enn 2 7800 kort. Ikke nok med det så samarbeider RSX og Cell også noe som åpner opp for veldig store og detaljerte omgivelser. Pastor: Er ikke bare PSP som kom ett år etter, sånn er det med filmer og spill og alt annet som skal komme til Europa. Men Sony skal prøve seg på en verdenslansering men om de ombestemmer seg så er ikke det krise. Asia markedet er mye større enn Europa uansett og PS2 har fortsatt markedet vekke fra Microsoft. Xbox360 fortsatte der Xbox slapp med noen få % av markedet. 5544769[/snapback] Punkt 1. Mulig du overdrev litt her nå, men du tar feil, grunnen til at konsoll ikke trenger like bra HW som en PC har mer å si på at alle spill blir tweaket til akkurat den bestemte hardwaren, ikke som i en pc hvor du stort sett aldri finner 2 100% like konfigurasjoner, ergo er det lettere å programere til de. Punkt 2: Dette var da på et utrolig generelt grunnlag du uttalte deg på her da, du veit at cpu'en i xbox360'en faktisk klarer flere matematiske beregninger enn CELL prosessoren for eks. ? Så har du jo alltids tvilen om de i det hele klatt klarer å utnytte den prosessoren. Hadde også hvert fint om du har en kilde som backer opp den påstanden om at gpu'en til ps3 er kraftigere enn 2x7800 kort. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Detet skriver Spillmagasinet om PS3 lanseringen. Lenke til kommentar
Nico77 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Kult og med digital opptaker. Det hadde vært noe det. Venter med å kjøpe dvd-opptaker, hvis dette kommer på ps3. . Alt i en boks. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) PSX og PS2 knuste sine konkurrenter ikke pga heftig hardware men pga teknologi som gjorde at de hele tiden kunne forbedre sine spill. Og nei det kommer ikke PC`er som vil knuse PS3 etter noen måneder og du må slutte å sammenligne specs med en konsoll. 5544769[/snapback] PS1 ble populær pga. at den var den tok i bruk cd-plater som var overlegen på pris, lydkvalitet og mulighet for FMH-filmer. PS2 fortsatte bare på den bølgen Sony-navnet hadde fått via PSX. Samtidig fikk PS en stort støtte fra 3party utviklere pga. PS1. Det har absolutt ingenting med at teknologien var "god". Absolutt alle konsoller har en stor forberingsrate i forhold til f.eks. PCer. Hvordan i alle dager du klarer å få PS til å være den eneste sier en god del om deg. Det er snakk om å utnytte teknolgien, noe som er mye lettere på en konsoll pga. en fast maskinvare, som man vet hvordan fungerer. 1) En konsoll som har 10x dårligere hardware enn en PC vil fortsatt knuse PC`en pga den bruker 100% av kraften sin på selve spillet og ikke på 104 prosesser i Windows. 2) PS3 har en Cell prosessor som regnes for å være en av kraftigste prosessorene i verden akkurat nå og nVIDIA RSX (GPU Enheten) i PS3 er raskere enn 2 7800 kort. Ikke nok med det så samarbeider RSX og Cell også noe som åpner opp for veldig store og detaljerte omgivelser. 1. Feil. En konsoll har ved lansering en tilnærmet like god maskinvare som en High-End PC. Grunnen til at de er kraftigere er et resultat av hvordan maskinvaren er satt sammen. 2. Hittil er dataene om Cell basert på teoretisk ytelse. Hvordan det går med den i praksis er noe helt annet. Men ja, den har et stort potensiale, som ennå gjenstår å bevises. RSX er et kraftig modifisert GeForce 7800 kort. ATI kom med en uttalese om at brikken i 360 har et større potensiale pga. den er bygd opp fra grunnen av, i motsettning til RSX. Alle neste generasjons konsoller har et slikt potensiale, selv Revolution. PS3 er ikke "the second coming of Christ"... Endret 3. februar 2006 av TCi Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 PS3 er ikke "the second coming of Christ"... Strengt tatt vet ikke du dette heller da, siden maskinen ikke eksisterer Kan ikke si at jeg hører til i verken den ene eller andre leiren, men jeg er av den oppfatning at XBox360 er "same shit - new wrapping" eller en XBox på steroider. Ja, spillene vil ha bedre grafikk men vi har liksom sett alt før. For Sony sin del, så er jeg mest spent på potensialet til "twin view"-funksjonen og PSP integrasjon. Åpner for mange nye og spennende coop-muligheter i spill. Men Sony har et heller dårlig rulleblad når det gjelder å gjennomføre det de lover i hytt og gevær. Meget mulig Nintendo er den eneste av next-gen konsollprodusentene som har "skjønt" det. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 For Sony sin del, så er jeg mest spent på potensialet til "twin view"-funksjonen og PSP integrasjon. Åpner for mange nye og spennende coop-muligheter i spill. Men Sony har et heller dårlig rulleblad når det gjelder å gjennomføre det de lover i hytt og gevær. 5545579[/snapback] Potensialet til twin view? Vel, hva er sannsynligheten for at du kommer til å ha to HDTV-er (1080p none the less) stående ved siden av hverandre? Selv i 2007? Ok, du kan nok koble dette til to PC-skjermer som står ved siden av hverandre (et mer sannsynlig scenario), men allikevel vil de aller aller fleste ha PS3-en sin i stua, koblet til TV-en sin. Dermed vil jeg bli overrasket om det er mange spillutviklere som finner ut at de skal gjøre særlig bruk av twin view-muligheten. Men man vet jo aldri. Meget mulig Nintendo er den eneste av next-gen konsollprodusentene som har "skjønt" det. 5545579[/snapback] Personlig er jeg mye mer spent på potensialet i Nintendo Revolution. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ingen spill er pr. dags dato FERDIG til ps3....Ps3 kommer til neste år... og hva er egentlig vitsen med å kjøpe med en gang den kommer?? er jo bare dyyyrt, og dyyyre spill til den da...?? pluss masse feil osv.. Sony klarte jo ikke å få en stabil pstwo før etter å ha sendt ut maskiner med 8 forskjellige hovedkort... Regner med den blir mye bedre en dagens x360, men den blir sikkert ikke helt stabil med det første 5533069[/snapback] Ingen offisiell pressemelding som sier at den kommer neste år. Lanseringsdato er i Mars i Asia men de kan ikke garantere at de lansererer den Globalt samtidig men fortsatt ett håp. Masse feil med konsollen ? huh ? Xbox360 er den første konsollen i historien som kræsjer og har ikke hørt om noen andre tilfeller. Selv hadde jeg første utgaven av Playstation 1 og 2 uten noe feil, alle spill funket noe som er viktigst. Samme kan du ikke si om Xbox360. PS3 blir dyrt ja men så sitter du med verdens råeste hardware universet har sett da. 5543845[/snapback] Har sett råere.. Det var en artikkel her om dagen som var postet her som fortalte hvor godt 360'en brujker sine 512mb ram i motsetning til PS3's 256 mb.. Hvor er den?? Husk: Ps3 har ikke 7 prossesorer på 3,2 ghz. Den gar 7 KJERNER... Uansett er ikke 0,2 ghz så mye.. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 For Sony sin del, så er jeg mest spent på potensialet til "twin view"-funksjonen og PSP integrasjon. Åpner for mange nye og spennende coop-muligheter i spill. Men Sony har et heller dårlig rulleblad når det gjelder å gjennomføre det de lover i hytt og gevær. 5545579[/snapback] Potensialet til twin view? Vel, hva er sannsynligheten for at du kommer til å ha to HDTV-er (1080p none the less) stående ved siden av hverandre? Selv i 2007? Ok, du kan nok koble dette til to PC-skjermer som står ved siden av hverandre (et mer sannsynlig scenario), men allikevel vil de aller aller fleste ha PS3-en sin i stua, koblet til TV-en sin. Dermed vil jeg bli overrasket om det er mange spillutviklere som finner ut at de skal gjøre særlig bruk av twin view-muligheten. Men man vet jo aldri. Du er jo ikke nødt til å kaste din gamle TV dersom du skal oppgradere uansett.. Personlig irriterer jeg meg ofte over at jeg må ha kart og slikt på skjermen, evt. lukke å åpne kartet hele tiden, dersom jeg kunne flyttet kartet over på PSP'n eller gamle TV'n på rollespill f.eks, hadde det vært kanon nok til å bære gamle-tv'n ut i stua avogtil. Ser mange fordeler med twinview, både single og multiplayer, men det kommer nok ann på hvordan det blir tilrettelagt for utviklerene. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Mange som har både prosjektor og TV også. Ser ikke helt problemet med å skaffe to skjermer for en spillkveld sammen med venner. Støtter ikke PS3 opptil 7 kontrollere? Splitscreen på to skjermer er den sikkert kraftig nok til. Man har plutselig litt mer muligheter å leke seg med her, enn XBox360 sin tradisjonelle tilnærming. Lenke til kommentar
bjorna Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 For Sony sin del, så er jeg mest spent på potensialet til "twin view"-funksjonen og PSP integrasjon. Åpner for mange nye og spennende coop-muligheter i spill. Men Sony har et heller dårlig rulleblad når det gjelder å gjennomføre det de lover i hytt og gevær. 5545579[/snapback] Potensialet til twin view? Vel, hva er sannsynligheten for at du kommer til å ha to HDTV-er (1080p none the less) stående ved siden av hverandre? Selv i 2007? Ok, du kan nok koble dette til to PC-skjermer som står ved siden av hverandre (et mer sannsynlig scenario), men allikevel vil de aller aller fleste ha PS3-en sin i stua, koblet til TV-en sin. Dermed vil jeg bli overrasket om det er mange spillutviklere som finner ut at de skal gjøre særlig bruk av twin view-muligheten. Men man vet jo aldri. Du er jo ikke nødt til å kaste din gamle TV dersom du skal oppgradere uansett.. Personlig irriterer jeg meg ofte over at jeg må ha kart og slikt på skjermen, evt. lukke å åpne kartet hele tiden, dersom jeg kunne flyttet kartet over på PSP'n eller gamle TV'n på rollespill f.eks, hadde det vært kanon nok til å bære gamle-tv'n ut i stua avogtil. Ser mange fordeler med twinview, både single og multiplayer, men det kommer nok ann på hvordan det blir tilrettelagt for utviklerene. 5545840[/snapback] Da bør du spille nintendo ds istedenfor psp, siden den har to skjermer :!: Men jeg tviler sterkt på at ps3 kommer til norge før om ca 1 år. Men ikke at jeg bryr meg så mye, gleder meg mer til nintendo revolution Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Feil Xbox360 har ett bra skjermkort og prosessor men husk at Playstation 3 ikke er en PC da. PSX og PS2 knuste sine konkurrenter ikke pga heftig hardware men pga teknologi som gjorde at de hele tiden kunne forbedre sine spill. Og nei det kommer ikke PC`er som vil knuse PS3 etter noen måneder og du må slutte å sammenligne specs med en konsoll. 1) En konsoll som har 10x dårligere hardware enn en PC vil fortsatt knuse PC`en pga den bruker 100% av kraften sin på selve spillet og ikke på 104 prosesser i Windows. 2) PS3 har en Cell prosessor som regnes for å være en av kraftigste prosessorene i verden akkurat nå og nVIDIA RSX (GPU Enheten) i PS3 er raskere enn 2 7800 kort. Ikke nok med det så samarbeider RSX og Cell også noe som åpner opp for veldig store og detaljerte omgivelser. Pastor: Er ikke bare PSP som kom ett år etter, sånn er det med filmer og spill og alt annet som skal komme til Europa. Men Sony skal prøve seg på en verdenslansering men om de ombestemmer seg så er ikke det krise. Asia markedet er mye større enn Europa uansett og PS2 har fortsatt markedet vekke fra Microsoft. Xbox360 fortsatte der Xbox slapp med noen få % av markedet. Dersom alt du har å komme med er forbannet løgn, synes jeg du skulle la være å poste her. Dersom du synes jeg er urimlig nå, kom med kilder for påstandene dine. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Mange som har både prosjektor og TV også. Ser ikke helt problemet med å skaffe to skjermer for en spillkveld sammen med venner. Støtter ikke PS3 opptil 7 kontrollere? Splitscreen på to skjermer er den sikkert kraftig nok til. Man har plutselig litt mer muligheter å leke seg med her, enn XBox360 sin tradisjonelle tilnærming. 5545878[/snapback] Sant nok. Jeg er bare spent på om spillutviklerene vil anse den muligheten som viktig nok til å gidde implementere det, eller om de kjører den tradisjonelle tilnærmingen. Det vil jo koste litt ekstra innsats på utviklingssiden, og vil gjøre spillet mindre tilgjengelig for de som ikke har mulighet for to skjermer. Det vil ikke være like attraktivt for de som ønsker å selge mest mulig med minst mulig kostnad... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå