Benna Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 hva synes dere om bildet her ? Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Fint bilde, men det ble liksom litt flatt og blast. Hadde vært morsomt om du hadde lagt noe som ga kontrast til resten på isen. Syns kanskje det ble litt kjedelig slik det var nå, men det er min mening. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Pleier normalt ikke å like slike bilder (selv om jeg tar haugevis av dem selv), men dette var ok. Synd det ikke er tatt med et større format, minst mf. Problemet med slike bilder er at de er gjort tusen ganger før av fotografer som f/64-gruppen. En slik kvalitet får vi dødelige amatører ikke råd til å bruke digitalt, men man kan jo altids kjøpe et Linhof Technica, og scanne negativet. Jeg synes likevel bildet er ok fordi du har tatt småbilde-effekten helt ut. Detaljene er helt borte, og det redder det visuelle inntrykket bildet gir. Selv har jeg gitt opp slike motiver, men det er jo hyggelig når man en gang i mellom treffer med motiv i kombinasjon med systemets begrensninger. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Velkommen som ny medlem.! Skulle likt å sett sola på samme motivet, ble litt grått å matt... Motivet er dog meget pent, veldig klar speiling i isen.. (min personlige mening, bilder i 640x480 er litt for små for bildekritikk, detaljene forsvinner...) Endret 1. februar 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Benna Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Velkommen som ny medlem.! Skulle likt å sett sola på samme motivet, ble litt grått å matt... Motivet er dog meget pent, veldig klar speiling i isen.. (min personlige mening, bilder i 640x480 er litt for små for bildekritikk, detaljene forsvinner...) 5532163[/snapback] er det større nå ?? Endret 1. februar 2006 av Benna Lenke til kommentar
Tore Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Mye bedre detaljenivå på dette ja.... Så jeg liker å se slike bilder, ( men litt uretferdig for de uten Bredbånd igjen da...) Lekte litt med bildet jeg, 3minutter i Ps uten noe nøye stilling på innstillingene... Lenke til kommentar
Bullfrog_ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Mye bedre detaljenivå på dette ja.... Så jeg liker å se slike bilder, ( men litt uretferdig for de uten Bredbånd igjen da...) Lekte litt med bildet jeg, 3minutter i Ps uten noe nøye stilling på innstillingene... 5534847[/snapback] Ble mye bedre etter du redigerte litt på det må jeg si bildet ble ganske fint nå egenltig. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Skjønner ikke at så mange er allergisk mot blåtonen i bilder av snø i dagslys av typen overskyet? Er faktisk naturlig blåfarge i mange tilfeller, og ikke fargestikk. Kan dra et eksempel der den brutale blåfargen faktisk er reell: http://home.no.net/hocico/images/Private%20bilder/02.jpg Forøvrig, vannlinja/fjæra på bildet ditt hadde kanskje passet bedre midt i bildet? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Kanskje himmelen ikkje burde vært så rød. Endret 1. februar 2006 av vegis Lenke til kommentar
Tore Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Har ikke noe mot det, så lenge den er "brukt" som en del av bildet, men dette ble bare ganske matt... Var egentlig nok å ta en auto kontrast, for å bedre bildet betydelig, men syntes ikke det ble dårligere uten blåtonene heller.... Endret 1. februar 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Benna Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 her var det mangen fine forslag til hvordan bilde kan se ut likte alle forslaga.. Opus: litt vanskelig å få det midt i bildet når det var kaldt på hendene.. måtte bare knipse ett bilde i full fart hadde sittet på isen og fisket noen timer Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Synest vegis hadde absolutt noe på gang her! Men som vanlig klarer ikke jeg helt å slå meg til ro med bilder som legges ut i så stor oppløsning som du har gjort. Ikke mulig å danne seg et godt inntrykk når en må scrolle i bildet. Dessuten var det svært med støy. Jeg gjorde: - kjørte en runde i støyfjerningsprogrammet Neatimage - reduserte oppløsning (som igjen minsker støyproblemet) - ørliten dash med saturation til - og unsharpen mask Jeg syntes det ble et meget pent bilde som du kan være godt fornøyd med Lenke til kommentar
Benna Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 det bildet som ragamuffin har laget til va jo bare bra ble enda meir fornøyd med det nå Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Skal man "jukse" så må man gjøre det tydelig, synes jeg. På variant 2 er det jo ganske pussig at fargen på himmelen ikke reflekteres i isen? Enten må isen også farges, eller så må himmelen gjøres mere tydelig manipulert - synes nå jeg. Ellers ble det etterlyst mulighet for større oppløsning på digitalkamera. På slike stillestående motiver er dette ganske enkelt å fikse. Zoom inn en del. Bruk manuell fast exposure (og fokus?), og gjerne stativ(som forenklerr etterarbeidet). Ta 4 bilder (eller mer) som dekker omtrent samme område som originalen. Husk bra med overlapp. Sy sammen i PS, Stitcher eller et av de andre panorama-programmene. Bruk Flat-stitch-modus eller prøv med f.eks. spherical. Slik kan man ende opp med både 20 - 30 MPx og mer med et lite digitalkamera. Hvis det er ting i forgrunnen må man være presis, og helst bruke et stativ med kalibrert panoramahode for å unngå parallaks-problemer. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Skal man "jukse" så må man gjøre det tydelig, synes jeg.På variant 2 er det jo ganske pussig at fargen på himmelen ikke reflekteres i isen? Enten må isen også farges, eller så må himmelen gjøres mere tydelig manipulert - synes nå jeg. 5538697[/snapback] Der tok du ordene ut av munnen på meg, jeg tenkte nøyaktig det samme... Ellers synes jeg det er fin stemning i bildet. Artig at fjellet faktisk speiler seg i isen, og ikke vannet... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Skal man "jukse" så må man gjøre det tydelig, synes jeg.På variant 2 er det jo ganske pussig at fargen på himmelen ikke reflekteres i isen? Enten må isen også farges, eller så må himmelen gjøres mere tydelig manipulert - synes nå jeg. 5538697[/snapback] Der tok du ordene ut av munnen på meg, jeg tenkte nøyaktig det samme... Ellers synes jeg det er fin stemning i bildet. Artig at fjellet faktisk speiler seg i isen, og ikke vannet... 5538988[/snapback] slik som dette dere mener? klippte ut en liten bit nederst. Endret 2. februar 2006 av vegis Lenke til kommentar
Tore Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Kjempe vegis.! Dette så litt mere naturlig ut... Bare det sisteelementet, fjellet som er totalt upåviket av verken himmel eller vann, ser litt falskt ut enda også.. de to første så bare overdreventkunstig ut..... rødt - hvit & blå liksom, uten samenheng med hverandre... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 de to første så bare overdreventkunstig ut..... rødt - hvit & blå liksom, uten samenheng med hverandre... 5541111[/snapback] for de e Norge i rødt hvitt og blått Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Vanskelig å si hva som er best for et slikt bilde. Man kan enten lage det til så fin reproduksjon av naturen som mulig, eller man kan bruke det som utgangspunkt for noe mer abstrakt. Mange gode forslag fra manger brukere her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå