Niri Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Jeg har bygd meg en ny PC, dette er komponentene jeg har brukt: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler, Socket 478/775/754/939/940 MSI K8N Diamond, nForce4 SLI,Socket-939 BT,54g,Dual-GbLAN,Creative Live,PCI-Ex16 PowerColor Radeon X800GT 256MB GDDR3, PCI-Express, Dual-DVI-I, Tv-Out, Retail Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB Hiper Type-R 580W Blå, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin Western Digital Raptor 36.7GB SATA 8MB 10000RPM (kun systemdisk) Zalman viftestyring Har også 8 x 80mm vifter i kabinettet.. pluss passive ram kjølere. Kjører xp64 Vet at jeg sansynligvis burde hatt bedre ram, kom gjerne med forslag til det, helst i prisklasse under 1500kr for 1024mb. Men det jeg lurer mest på er overklokking. Jeg har ikke gjort dette før, men har da såpass innsikt at jeg har klart å bestille og sette sammen den pcn her ihvertfall.. Noen som kan hjelpe meg med tips og triks? Setter pris på all tilbakemelding, positivt og negativt. Endret 31. januar 2006 av Niri Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Clock gen er ett ganske enkelt programm som du kan bruke til å klokke cpu og minne synkronisert (f.eks fsb = 250 = cpu fsb 250 og RAM fsb = 250) bare huske å gjøre nødvendige forarbeid først.. som kjøling på minne hvis du skal klokke det.. Lenke til kommentar
Niri Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Ja.. Her var det jammen mye hjelp å få.. NOT...! Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Ja.. Her var det jammen mye hjelp å få.. NOT...! 5534782[/snapback] ikke bli frekk nå.. du bør ta deg en tur i bios, å sette hypertransport frequency ned, prøv gå så nært 1000mhz som mulig.. når du klokker opp cpu, må FSB opp, eller multiplier.. men det er i hovedsak FSB som blir kjørt opp.. da kan du se det sånn: FSB x multiplier = CPU hastighet FSB x HyperTransport frequency = HT hastighet (som nok ikke trenger være over 1000mhz) du bør også sette en ned hastigheten på minnet ditt, slik at du ikke griller ram-brikkene dine.. Endret 1. februar 2006 av Keltern Lenke til kommentar
Niri Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Takk, har prøvd litt her, og legger med ett resultat... Hvordan får jeg satt ned ram brikkene da..? Ser du om det er nødvendig ut ifra det jeg har gjort foreløpig..? CPU ligger nå 38`C og ca 42 i load, har boxed kjøleren enda, men zalman 9500 er på vei i posten. Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Takk, har prøvd litt her, og legger med ett resultat... Hvordan får jeg satt ned ram brikkene da..? Ser du om det er nødvendig ut ifra det jeg har gjort foreløpig..?CPU ligger nå 38`C og ca 42 i load, har boxed kjøleren enda, men zalman 9500 er på vei i posten. 5535578[/snapback] slik jeg ser det, tror jeg minnet ditt kjører på 460 Mhz for øyeblikket.. nå veit ikke jeg om minnet ditt takler dette med/uten kjøling, men jeg har satt minnet mitt til DDR333 i stedet for DDR400 originalt! har du skrudd opp spenninga på cpu? i så fall hvor mye? Lenke til kommentar
Niri Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Jeg har sånne "platinum kjøleribber" på ramen men det er alt. Om jeg harskrudd opp spenninga ppå CPU.. Tror ikke det, men nå var det en kammerat som gjorde dette for meg første gangen(klokka den opp 10%) Så kanskje han gjorde det da.. Det vet jeg jo ikke. Hvor setter jeg rammen til 333 da..? Ikke lett å være nybegynner, men spør meg om bil så skal jeg svare hehe Endret 1. februar 2006 av Niri Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Jeg har sånne "platinum kjøleribber" på ramen men det er alt. Om jeg harskrudd opp spenninga ppå CPU.. Tror ikke det, men nå var det en kammerat som gjorde dette for meg første gangen(klokka den opp 10%) Så kanskje han gjorde det da.. Det vet jeg jo ikke. Hvor setter jeg rammen til 333 da..? Ikke lett å være nybegynner, men spør meg om bil så skal jeg svare hehe 5535754[/snapback] du må nok en tur i bios å sette DRAM settings til DDR333 eller noe i den dur.. å jeg veit alt om å være nybegynner! hehe! har ikke klokka cpu før nå siste 2 ukene jeg så.. :!: kan du gammel audi forresten? Lenke til kommentar
Niri Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Hmmn. finner ikke noe sted å gljøre det jeg, men etter det jeg kan skjønne kjører rammen på 230MHz(står noe sånt i bios ihvertfal.. Gammel Audi.. kanskje, hva er problemet..? Lenke til kommentar
Keltern Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hmmn. finner ikke noe sted å gljøre det jeg, men etter det jeg kan skjønne kjører rammen på 230MHz(står noe sånt i bios ihvertfal.. Gammel Audi.. kanskje, hva er problemet..? 5536862[/snapback] se etter DRAM Config i bios.. skal finnes noe sånt hos deg å tror jeg.. du kan se etter DRAM frequency set gammel audi 100.. hva som er feil? alt? :!: Lenke til kommentar
Niri Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Takk, fant det til slutt. Feilen er vel at det er en Audi 100 ja :)hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå