bandreas Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hei! jeg skal prøve å sette opp et aldri så lite nettverk hjemme. enkelt og greit dele bredbånn mellom to pc'er. det jeg lurer på er om noen har et bra forslag til hvilken router jeg burde kjøpe? jeg har ingen anelse og vil ha en som jeg kan bruke i en god stund fremover. Hvis dere kan poste link til der man får kjøpt og hadde det vært knall Lenke til kommentar
PB Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306148&cks=PLC Den Cisco Linksys'en vil jeg anbefale deg. Da får du med 4 port switch. Trådløst. Brannveggbeskyttelse. DHCP. Jeg har bare gode erfaringer med Cisco. Men ikke kjøp billige D-link bokser. De har jeg dårlige erfaringer med. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 mange bra kommentarer der =) men da må jeg fikse meg trådløst nettverkskort.. bugger noen ikke-trådløse? Lenke til kommentar
MSc Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Den nevnte routeren har både porter for tilkobling med kabel, og trådløs sender/mottaker. Altså kan du bruke denne for vanlig kablet nettverk også. Hvis du ikke vil bruke den trådløse biten kan du skru av den, kjekt å ha trådløs ved senere oppgradering av maskinparken vetdu. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 men da er det jo greit! *kjøpekjøpe* Lenke til kommentar
PB Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Du blir nok fornøyd med routeren ja. Er kanskje litt kjekt med WLAN på den, kan jo hende om en stund at du bestemmer deg for å bruke trådløst, eller at du har en venn eller 2 som kommer på besøk med bærbar ;-) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Kjøp IKKE Linksys WRT54G nå! Sjansen er stor for at du får versjon 5 som er en helt annen router enn de eldre versjonene - og da mener jeg ikke på den bra måten! Gå heller for WRT54GS, den er fremdeles Linuxbasert som de eldre WRT54G var. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 hva i all verden betyr det? at den ikke fungerer som den skal, har mangler som vil være et stort problem? Og linuxbasert, jeg bruker ikke linux Lenke til kommentar
PB Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hehe, trenger ikke akkurat å kunne Linux for å sette opp den routeren da. Det er forsatt web-basert grensesnitt på den. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Kjøp IKKE Linksys WRT54G nå! Sjansen er stor for at du får versjon 5 som er en helt annen router enn de eldre versjonene - og da mener jeg ikke på den bra måten! Gå heller for WRT54GS, den er fremdeles Linuxbasert som de eldre WRT54G var. 5537436[/snapback] Da må han passe på så han ikke får WRT54GS v4, for den er IKKE linuxbasert. Endret 2. februar 2006 av MrGlenn Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 WRT54GL er linuxbasert i følge en kollega av meg på jobben. Har en GL versjon hjemme som er meget stabil og fin. Er fullt mulig å legge inn 3departs firmware på GL versjonen i allefall, f.eks Sveasoft. Har ikke lagt inn 3departs firmware enda da jeg enda tester orginal firmware. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 WRT54GL er linuxbasert i følge en kollega av meg på jobben. Har en GL versjon hjemme som er meget stabil og fin. Er fullt mulig å legge inn 3departs firmware på GL versjonen i allefall, f.eks Sveasoft. Har ikke lagt inn 3departs firmware enda da jeg enda tester orginal firmware. 5538298[/snapback] Jepp, det er den! Men om man dog kan finne f.eks en WRT54G 3.1 eller en WRT54GS 2.x, er den litt billigere en GL-varianten. Lenke til kommentar
alfivers Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Ville kjøpt en Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g SpeedBooster,WPA,QoS,4P sw. med 3. parts firmware slik som DD-WRT som du da kan få VANVITTIG med muligheter med. Bruker selv denne routeren. Kjøpte til en antenne på 10 DBI rundstråle antenne og satt på taket og med 3. parts programvaren kunne jeg booste signalet 900 % ! Så nå har naboen ca 1,5 km unna signal fra meg!! Med QOS, VOIP mm. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 hva i all verden betyr det? at den ikke fungerer som den skal, har mangler som vil være et stort problem? Og linuxbasert, jeg bruker ikke linux 5537554[/snapback] Har vært borti flere V5 og de er en katastrofe, dropper internettforbindelse i tide og utide, mye dårligere trådløs del og henger seg ofte. Mye skyldes nok veldig buggete firmware som nok vil bli rettet etterhvert. Lenke til kommentar
Choica Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Trådløst er noe dritt hvis du ikke får den *riktige* routeren..Hvis ikke lever den sitt eget liv, koblet til , koblet fra.. hele tiden.,.hehe.. og masse annet. Men kabel er det nesten aldri noe tull med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå