Private Tuca Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Har et oppsett som etter min mening bråker veldig, spesielt om jeg f.eks spiller en stund. Etter oppstart kan maskinen være rimelig stille, helt til jeg gjør noe grafikk-krevende. Temperaturen på skjermkortet ligger på 40-50 grader, etter et par timer med BF2 kan den ligge på 60-70 grader. Noen som vet noen lure grep/kjekke komponenter for å senke støyen? Oppsettet: Hovedkort: MSI K8N Diamond Skjermkort: Gainward GeForce 7800 GTX Kabinett: Cooler Master Wave Master Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Strømforsyning: Hiper ATX 580W Type-R Dual Fan Silent CPU: AMD Athlon 64 X2 4400+ Harddisk: Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 Stian Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg kjøpte støydempematter fra Microplex. Dette var et sett som var tilpasset kabinettet jeg kjøpte, men du får det "utilpasset" også.....dvs at mattene ikke er skjært opp til å passe rundt omkring inne i boksen. I kabinettet mitt hjalp det veldig mye....eneste støyen der, kommer fra CPU-vifta (Thermaltake Volcano), men når jeg kjører ned viftehastigheten så høres det nesten ikke. Vannkjøling er jo også et alternativ. Koster mye, men så får du en så og si støyfri pc. Pantera Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Vil tro at et bytta av cpu-vifte, skjermkortkjøler og muligens gjøre chipsettet vifteløst hvis det ikke er det allerede vil være en bra og ikke så altfor dyr måte å få ned støyen på. kun dempematter vil nok ikke være nok til å redusere støyen tilstrekkelig, og vannkjøling er vel kanskje et stort steg til å begynne med. Nei, finn deg heller en stor ribbe til cpu'en, og sleng på en stille vifte. samme med skjermkortet, så skal du nok se det blir bedre. Har du kabinettvifter bør du vurdere å kjøpe inn en viftestyring for å få orden på de også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå