kekepower Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Heisan folkens, jeg har sett mange rare løsninger for å få ned tempen i en PC og lurte på om noen vet hvordan en PC vil oppføre seg i vakum... Hvis man klarer å få en boks helt tom for luft vil det vel ikke være problemer med varme, men er det noen av komponentene som trenger luft for å fungere normalt/optimalt? Mvh kekePower Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hmmm.... det blir nok varmt uansett... komponentene kommer jo til å avlede varme, og hvor skal dette da ta veien? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Heisan folkens, jeg har sett mange rare løsninger for å få ned tempen i en PC og lurte på om noen vet hvordan en PC vil oppføre seg i vakum... Hvis man klarer å få en boks helt tom for luft vil det vel ikke være problemer med varme, men er det noen av komponentene som trenger luft for å fungere normalt/optimalt? Mvh kekePower 5530402[/snapback] Alle som bruker luftkjøling vil trene luft for ikke å bli overopphetet. Kan ikke si jeg skjønner den teorien din om at det blir kaldt når det er vakum? Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Heisan folkens, jeg har sett mange rare løsninger for å få ned tempen i en PC og lurte på om noen vet hvordan en PC vil oppføre seg i vakum... Hvis man klarer å få en boks helt tom for luft vil det vel ikke være problemer med varme, men er det noen av komponentene som trenger luft for å fungere normalt/optimalt? Mvh kekePower 5530402[/snapback] Alle som bruker luftkjøling vil trene luft for ikke å bli overopphetet. Kan ikke si jeg skjønner den teorien din om at det blir kaldt når det er vakum? 5530451[/snapback] Jeg sa ikke at det ble kaldt, bare at varmen ikke har noe sted å gå... Men som dere sa, så vil nok komponentene overopphete og dø av den grunn... Jaja, jeg syntes det var en morsom tanke :-) Mvh kekePower Endret 31. januar 2006 av kekepower Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Jeg sa ikke at det ble kaldt, bare at varmen ikke har noe sted å gå... Men som dere sa, så vil nok komponentene overopphete og dø av den grunn... Jaja, jeg syntes det var en morsom tanke :-) Mvh kekePower 5530477[/snapback] Hvis man klarer å få en boks helt tom for luft vil det vel ikke være problemer med varme Tolket dette som at det ikke ble varmt = kaldt.... edit: for en quote det ble dette her... Endret 31. januar 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg sa ikke at det ble kaldt, bare at varmen ikke har noe sted å gå... Men som dere sa, så vil nok komponentene overopphete og dø av den grunn... Jaja, jeg syntes det var en morsom tanke :-) Mvh kekePower 5530477[/snapback] Hvis man klarer å få en boks helt tom for luft vil det vel ikke være problemer med varme Tolket dette som at det ikke ble varmt = kaldt.... edit: for en quote det ble dette her... 5530493[/snapback] Joda, jeg var kanskje litt vag der, men som jeg nevnte i forrige innlegg at varmen da ikke har noe sted å ta veien. Det var det jeg mente og tenkte på Mvh kekePower Lenke til kommentar
Azton Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hvis varmen ikke har noe sted å gå, vil den ikke bare bli i f.eks. CPU da? Trikset er vel å lede varmen bort fra den opphetede delen? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hvis varmen ikke har noe sted å gå, vil den ikke bare bli i f.eks. CPU da? Trikset er vel å lede varmen bort fra den opphetede delen? 5530535[/snapback] Stemmer det.. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Vakuum høres ut som en svært dårlig ide. Hvis man ikke har noe (kobber, luft, vann eller gass) som leder bort varmen, vil jo all varmen akkumuleres i komponentene, og temperaturen vil øke og øke frem til komponentene blir så varme at de avgir energien som stråling (begynner å gløde...). Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Hvis varmen ikke har noe sted å gå, vil den ikke bare bli i f.eks. CPU da? Trikset er vel å lede varmen bort fra den opphetede delen? 5530535[/snapback] Jeg er ingen ekspert på vakum, men kan sikkert spørre de på Norsk Romsenter om hva slags "egenskaper" vakum har i forhold til temperatur og påkjenninger i forhold til elementer som tilføres energi(ref CPU). Oppdatering. Jeg har nå sendt en henveldelse til Norsk Romsenter med dette spørsmålet om vakum, så får jeg se hva de svarer Mvh kekePower Lenke til kommentar
Pels Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Vakuum høres ut som en svært dårlig ide. Hvis man ikke har noe (kobber, luft, vann eller gass) som leder bort varmen, vil jo all varmen akkumuleres i komponentene, og temperaturen vil øke og øke frem til komponentene blir så varme at de avgir energien som stråling (begynner å gløde...). 5530617[/snapback] Det vil nok det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå