Gå til innhold

Forsvarlig overklokking av Athlon XP2600+?

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hva som er forsvarlig når man overklokker en eldre Athlon. Med tanke på temeratur og Volt på CPU. Under ser dere oppsett og hva som er gjort foreløpig.

System:

HK: Asus A7N8X-deluxe

CPU: AMD Athlon XP2600+ Thoroughbred

(standard hastighet: 166Mhz X 12,5=2075Mhz med Vcore:1,650v)

RAM: 2x512MB Geil "ultra PC3500 Golden Dragon"

Cpu kjøler: Zalman CNPS7000A-Cu

Har ett LianLi PC6085 Midi tower. Har byttet viftene med papst for å få ned støyen.

Cpu temperatur uten overklokking er idle: ca30-33c og load(prime95): ca44-48c (Cpu diode)

Overklokket system:

CPU: AMD Athlon XP2600+ Thoroughbred

(oc hastighet: 200Mhz X 11,5=2300Mhz med Vcore:1,750v)

RAM: 2x200Mhz

AGP/PCI: 66Mhz/33Mhz

Cpu temperatur med overklokking er idle: ca40-44c og load(prime95): ca50-56c (Cpu diode)

Maskinen har nå kjørt Toture test i Prime95 i ca2 timer uten feil. (har tenkt å la den stå i natt). For meg virker dette som en helt trygg overklokking. Men jeg har meget lite erfaring med temperaturene på AMD Athlon, og vil gjerne ha det bekrefet før jeg setter den på i natt. Kanskje det er mulig å dra CPUen ennå lenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjørte min overklokkede XP2600+ Barton @ 2,4ghz, og den gikk aldri over 50grader i load, kanskje pga jeg hadde noen skikkelige skrikevifter og en Thermalright XP97 som tok seg av cpu:D

det skal ikke være noe problem med de temperaturene der mener JEG, men jeg har aldri hvert oppe i slike høyder før:S, en ide kan jo være å ha vinduet oppe litt i natt just in case.. :roll:

pen klokk forresten;)

Endret av BoOt3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...