Gå til innhold

Sony declares "full-on assault" on Xbox Live


Toreal

Anbefalte innlegg

ja vi har alltid hatt PS1 \ 2 ( bortsett fra back in the days da, da hadde vi nintendo som stortsett alle andre.....) men nå gikk jeg for 360, og angrer ikke :D virker veldig lovende.

5544003[/snapback]

 

Du som meg, har hatt en PS1 og etter det var det Nintendo ftw.Denne gangen hoppet eg på 360-vogna da denne kom først og eg mener den har et stort potensiale. Revolution er det 100% sikkert at eg også kommer til å kjøpe.

 

Eg håper inderlig Sony smeller en heftig online tjeneste i trynet på oss,konkurranse mellon MS og Sony er det vi som tjener på til slutt. men da dete ikkje kommer fra offisielt hold lener eg meg stilleog rolig tilbake og venter på nytt fra Sony.Det går rett og slett ikkje ann å stole på noe som blir sagt om PS3 i disse dager :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har vel aldri Sony bekymret seg over de andre konsollene. PSX og PS2 har jo hatt nok av konkurrenter og slått følgende konkurrenter:

 

- Sega Saturn i 1995

- Nintendo 64 i 1996

- Sega Dreamcast i 1998

- Microsoft Xbox i 2001

- Nintendo Gamecube i 2001

 

Om Sony slår alle konkurrenter og er best, virker det som de har en merkelig måte å feire at det går så bra på: Digit.no

 

Nintendo har forøvrig tjent mer penger enn SCE de siste ti årene, så det å måle vinnere og tapere er ikke bare å summere opp antall solgte konsoller.

 

Tror nok Sony vet markedet venter på PS3 og Sony har ett ekstra marked Xbox360 kan se lenge etter nemlig Asia :) Vil nok tro de med denne nyheten bare mobber Microsoft litt ;)

5543731[/snapback]

 

Asia er mer enn Japan. Sony har ikke noe stort nærvær i de andre asiatiske landene. Har du vært i Thailand og andre sørøst-asiatiske land, vil du også se at piratkopierte PS2-spill er det eneste som omsettes, ikke spesielt gunstig for Sony mao.

Lenke til kommentar
Om Sony slår alle konkurrenter og er best, virker det som de har en merkelig måte å feire at det går så bra på: Digit.no

 

Tror du har misforstått littegrann hvordan ting virker i næringslivet.

 

Det der er offentligjøring fra en 'nyhet' fra ett styremøte fra september i fjor.

 

Og tror ikke det var PS2-avdelingen de kuttet ut. :-/

Uansett midtveis på dagen etter det møtet hvor den nyheten kom, steg forresten Sony-aksjene med 11%.

 

Howard Stringer ble etter sigende ansatt som CEO fordi han skulle være den riktige mannen til å fjærne taps-prosjekt.

 

Det har forøvrig strøket med nærmere 30.000 Sony-arbeidsplasser 'i feiringen', ikke 10.000 som det sto i den artikkelen.

Noen avdelinger hadde Sony tap på, eller for liten fortjeneste.

Men dem har også bygget endel nye fabrikker, kan ikke bare sette root-kit-folka til å lage Cell-prosessor vet du.

 

Jeg leste foresten artikkel om da bl.a. robot-hunden Aibo ble 'avlivet', dette på tross av at regnskapene til Sony gikk ca. 800 millioner dollar i pluss i første kvartal i år.

Vet, ikke kildene dems, men uansett får vi vell vite det i mars. :)

 

Jeg har alltid hatt sansen for Sony sin måte å utvikle nye produkter, og fortsette å støtte dem, selv om de ikke er identisk med resten på markedet, eller nødvendigvis markedsleder.

Jeg har ikke anelse om den operasjonen de har nettopp vert igjennom kommer pga. av grådige aksje-eiere, eller litt mere sannsynlig er vell at dem restrukturerer pga. at dem trenger penger pga. at dem regner med store investeringer på bl.a blueray-spiller i veldig billig konsoll. :-/

 

Sony har jo alltid vært litt annerledes, så sannsynligvis kommer det en ingeniør til å bli CEO igjen, istedenfor en pengemann, etter Howard Stringer. :p

 

Forøvrig kan vi prøve å komme oss inn på tema igjen så ikke moderator kjefter på oss. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Å utvikle en stabil og robust online tjeneste globalt tar tid og ressurser. Hvis tilfellet er at Sony knapt har startet utvikling av en mulig Xbox Live konkurrent har de rett og slett alt for lite tid til å bygge opp et fullgodt alternativ til Xbox Live innen PS3 lanseres - såfremt ikke maskinen kommer en gang i 2008 da :p

Endret av Heales
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...