MrLuni Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Eg sto på dass for noen minutter siden og kom på dette Fordeler med å vare mann framfor damer...... Stå å pisse (kom på mens eg faktisk sto å pisset for noen min. siden) sterkere ikke mensen ikke gravid tåler mer drikke (kankje ikke bra for noen, men eg digger øl Feel free to fylle inn mot og forargument ! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Vertfall glad jeg slipper å føde. Kvinner skal ha stor respekt som går gjennom det... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Slippe å gå på dass med en hel gjeng etter seg. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Fattern hadde en T-skjorte der det sto en slik liste før.. Husker dog ikke hva det sto der... Uansett så har vi menn den fordelen at vi stort sett ikke trenger å tenke så mye (i forhold til kvinnene) over hva vi spiser gjør, sier og ser ut. Virker faktisk en del lettere Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Er det egentlig noen fordeler kvinner har? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Er det egentlig noen fordeler kvinner har? 5530244[/snapback] Lettere å få seg et ligg? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Er det egentlig noen fordeler kvinner har? 5530244[/snapback] Tja... Lesber er kult Dei her lett for å smiske til seg ting er jææævla flink til å klage/bitche/tyte edit: sitter med ein grandis, som damer ikke kan like mye Endret 31. januar 2006 av luni Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hva med generelt høyere lønn? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Hva med generelt høyere lønn? 5530350[/snapback] Jaha? Finnes det noen kveiter med makt da? Motsetning til bush eller blair eller noe sånt. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Mindre tid på badet om morra'n. Endret 31. januar 2006 av Alderon Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hva med generelt høyere lønn? 5530350[/snapback] Ja, dét og overlegne fordeler når det gjelder å få seg godt betalte stillinger Det er jo en veldig negativ fordel, men Lage en liknende tråd andre veien? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hva med generelt høyere lønn? 5530350[/snapback] Ja, dét og overlegne fordeler når det gjelder å få seg godt betalte stillinger Det er jo en veldig negativ fordel, men Lage en liknende tråd andre veien? 5530379[/snapback] Synes det er positivt å få god lønn, jeg. Lenke til kommentar
JUL Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 stilling ledig: fem smarte menn med lang og god utdannelse søker. en dum kvinne uten utdannelse søker dama for jobben pga bedriften må ha 40% jenter greit nok med likestilling og sånt, men urettferdig når sånt skjer Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Julenissen, drøy påstand. Kvoteringen går ikke i favør til noen uten utdanning. Er det ikke 40% kvinner i STYRET det er kvotering på? Å innføre kvotering i yrker betyr døden for enkelte yrker, som for eksempel elektrikere. Endret 31. januar 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Tror det det står noe om at man skal tilstrebe like mange ansatte av hvert kjønn også... Ihvertfall inneholder årsrapporten til selskapet vårt et avsnitt om ansatte og deres kjønn... Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 stilling ledig: fem smarte menn med lang og god utdannelse søker. en dum kvinne uten utdannelse søker dama for jobben pga bedriften må ha 40% jenter greit nok med likestilling og sånt, men urettferdig når sånt skjer 5530436[/snapback] Lol, du tar feil Når kvinner kvoteres inn i styrer, er det ikke nødvendigvis kvinnene som søker som får jobben. Man kvoterer kvinner ved å gå etter utdanningslister og finner kvalifiserte mennesker som faktisk er interessert i jobben, men de søkte bare ikke. Resten av diskusjonen kan tas i prs. Jeg synes også at god lønn er positivt. Det jeg sa var at det er negativt at menn får mer lønn. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Er det egentlig noen fordeler kvinner har? 5530244[/snapback] De lever statistisk sett lengre enn menn. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Tror det det står noe om at man skal tilstrebe like mange ansatte av hvert kjønn også... Ihvertfall inneholder årsrapporten til selskapet vårt et avsnitt om ansatte og deres kjønn... 5530498[/snapback] At de skal strebe ja, men det betyr ikke at de må ha 40% kvinner om det ikke er mulig. I enkelte yrkesgrupper eller på enkelte steder er det rett og slett ikke mulig med slik kvotering, da det mangler kvalifiserte personer. Man kan ikke kvotere inn en ufaglært elektriker eller mekaniker. Likestillingen er ikke kommet like langt i utdanningen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Selvsagt fredrik, det er ikke snakk om tvangsavvikling av selskaper uten førti prosent kvinnelige(eller mannlige) ansatte. Men det står vel noe i loven om at det skal tilstrebes, så får man velge hvordan man tolker det. Det betyr jo mer det at om man IKKE tilstreber det, at man da bryter litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå