Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Om det er billigminne så vil det sikkert ikke holde i lengden på 230MHz nei.

I bios skal det stå DRAM frequency eller lignende, står som 400 eller 200, du kan sette det på 333 eller 166 etter hvilket av de to tallene som står, finner det om du leter..

Når du har gjort det så kan du øke chipset til 250MHz og se om det kjører, Da vil det kjøre slik:

CPU = 2750 MHz

RAM = 196 MHz

HT = 1000 MHz

Vil ikke anbefale det uten god kjøling..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var det jeg trodde også, men blir det noen fordeler med det.. Eller tar det bare knekken på minnet, er jo billig binne så..

 

Hvordan får jeg isåfall stil minnet ned igjen..? Fant det ikke i BIOS..

5537007[/snapback]

 

det får du gjort under DRAM Config.. :)

 

her er mitt slik det står å går..

Lenke til kommentar
Takk takk, nå tror jeg at jeg fikk til det, men har det noe å si på minnet..?

Bortsett fra at det tar kvelden etterhvert.

Systemet kan bli ustabilt om minnet ikke fikser det, med restarter osv..

Anbefaler skikkelig overklokkingsminne, de liker høyere frekvenser, og høy frekvens på minne skal gi mer ytelse, frekvens skal også ha mer å si enn timings.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å øke chipset til 250MHz, men da ville ikke maskin starte en gang... Trykker reset knappen på hovedkortet for å få den i gang igjen. Tåler ikke cpu så høy klokking, eller hva er problemet, og det var vel bare BIOS som stilte seg tilbake når jeg trykket på reset knappen..?

Lenke til kommentar
Det var det jeg trodde også, men blir det noen fordeler med det.. Eller tar det bare knekken på minnet, er jo billig binne så..

 

Hvordan får jeg isåfall stil minnet ned igjen..? Fant det ikke i BIOS..

5537007[/snapback]

 

Jeg har samme cpu og hadde minnet på 200mhz når jeg kjørte 230mhz. Nå klarer den 250mhz med minnet på 366 (184) og da er den stabil (primet i 17,5 timer uten feil..) Jeg har noen råtne Valueselect minner + 1*512 annen drittminne, så du kan jo bare sjekke selv hva minnet ditt greier, og i bios så er det sikkert en insilling som du kan gjøre slik at minnet står på 166 i steden for 200. Jeg var så heldig å ha et valg til på 184 men det vet jeg ikke om så mange hk som har? Uannsett det skal være et valg om å sette ned minnet ditt :)

Lenke til kommentar
Kan det være på grund av vifta at den ikke ville starte opp..?

Kjører 240 nå, uten problemer har 38`C i idle og opp i 45 på load..

Prøvde 249, og ikke 250 når maskin ikke ville starte, men regner med det ikke har noe å si..?

5537754[/snapback]

 

regner med du har kjørt opp spenninga litt?

Lenke til kommentar
Det gjør du vel.. Skal jeg være helt erlig så tror jeg den står på auto..? Hva skal det stå der jeg justerer spenninga da..? Og hva skal jeg sette den på..?

Her er det jeg har klokket hittil..

 

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=68559

5537787[/snapback]

 

fint resultat hittil da.. :)

 

veit ikke helt hva jeg skal si jeg! bruker Ai Booster i Windows til å styre FSB, multiplier og spenning på cpu og minne.. jeg har min på 1.45V nå.. tror du har en noe bedre stepping enn det jeg har.. siden jeg måtte opp bittelitt med spenninga for å komme over 2497 Mhz, før jeg gjorde det, så hang pc'en da jeg prøvde å kjøre opp til FSB på 228 :nei: uten at jeg veit hva slags stepping jeg har...

Endret av Keltern
Lenke til kommentar

jeg har Vcore på 1.5, øker tempen en del men det er verdt det for å få ut litt mer:) skal teste med 1.55 i mårra og se om jeg klarer 3Ghz uten å toppe 61 grader unner load. kan godt sette på et 06 run nå og teste:) poster resultat når ejg er ferdig :D

 

edit 4191 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=97764

 

edit2: sre på bildet av biosen din at du har 2T, og på et annet bilde fra Cpu-Z at du kjører signle chanel på ramen, om du kun har 2 rambrikker kandet værte grweit å sette dem i slot 1 og 3 på HK og byttet il T1 for bedre ytelse :)

Endret av AkselJ
Lenke til kommentar
jeg har Vcore på 1.5, øker tempen en del men  det er verdt det for å få ut litt mer:) skal teste med 1.55 i mårra og se om jeg klarer 3Ghz uten å toppe 61 grader unner load. kan godt sette på et 06 run nå og teste:) poster resultat når ejg er ferdig :D

 

edit 4191 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=97764

 

edit2: sre på bildet av biosen din at du har 2T, og på et annet bilde fra Cpu-Z at du kjører signle chanel på ramen, om du kun har 2 rambrikker kandet værte grweit å sette dem i slot 1 og 3 på HK og byttet il T1 for bedre ytelse :)

5537985[/snapback]

 

var det meg du tenkte på? :)

 

jeg har 2 x 512, 1 på ramslot 1, og en på ramslot 3.. yter det bedre om jeg bytter til T1?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke satt min 3700+ over 240MHhz x11 jeg.. Den vil ikke starte opp på 241 Mhz en gang.. Hvorfor dette..? Klarer den ikke mer..? Kan det ha med kjøleren å gjøre..? standard boxed..? Har kjørt opp CPU voltage til 1.5v.. hjalp ingenting..

Noe jeg ikke skjønner her, eller går det bare ikke..?

 

Fikk forresten en minnelatens på 48.4ns, det er vel ikke med billig ram..?

post-93347-1138890757_thumb.jpg

post-93347-1138890766_thumb.jpg

Endret av Niri
Lenke til kommentar

Har en 3700+ nå... skal prøve litt OC etter hvert:P forige pcn var det AMDXP2600+@3200+, så er keen på litt klokking nå og:P

 

hva slags kjøler burde jeg gå for? XP120? :hmm:

 

Forresten.. husker ikke hvem av dere, men en viste at de hadde X800SE kort på Screenshot?, klokka det? skikkelig potensiale :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...