Gå til innhold

Hvor mange nordmenn er døve?

Anbefalte innlegg

hello :) lurte bare på sånn ca hvor mange nordmenn som er døve eller svakhørte.

Grunnen er at jeg i det siste har brukt en del kroner på støydemping. Har byttet alle viftene mine til mist 14 db, psu= hiper 580w 18db, silverstone støydemping av psu, zalmannkjøler på 3dkort og o-ring oppheng til harddisk.

eneste som virkelig hjalp var harddiskopphengene, de var geniale og tok bort endel av støyen. men den som klarer å påstå at de knapt kan høre mistviftene, psu, og zalmankjøleren når de legger høret intill. Ja de må rett og slett være tunghørte :D

synest alt bråker for mye jeg, ser ikke på meg selv som så veeeeeldig kresen når det kommer til støy, men kanskje jeg er det alikevel?

https://prisguiden.no/product.php?p...7848#userReview

:no:

bare noen subjektive meninger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4000 døve med tegnspråk som første språk, og 400 000 hørselhemmende :) ditt spørsmål er besvaret.. Forresten ingen døve er stumme, de kan kun ikke høre. Ikke noe mer

forresten det er 8millioner døve i Kina.. altså flere enn Nordmenn tilsammen i Norge hehe

Endret av fox88
Lenke til kommentar

endelig en som skjønte hva jeg spurte etter ( orket ikke gå inn på ssb.no :p)

såklart blir du ikke plaget av støy så lenge du spiller eller har på tv o.l Det er når du skal legge deg eller se film, det er irriterende

Endret av juleribba
Lenke til kommentar

Jeg er nå ikke døv for å si det sånn.. Er ikke like pirkete som trådstarter, men merka en heeel del deeeeilig forskjell fra Q-Tec PSUen til Tagan PSUen som jeg har nå!

Men uansett, ingen ligger med øret sitt inntill viftene uansett? Ellers har jeg et råd, skaff Zalmans vifteløse vannkjøling!

Lenke til kommentar
hello :) lurte bare på sånn ca hvor mange nordmenn som er døve eller svakhørte.

Grunnen er at jeg i det siste har brukt en del kroner på støydemping. Har byttet alle viftene mine til mist 14 db, psu= hiper 580w 18db, silverstone støydemping av psu, zalmannkjøler på 3dkort og o-ring oppheng til harddisk.

eneste som virkelig hjalp var harddiskopphengene, de var geniale og tok bort endel av støyen. men den som klarer å påstå at de knapt kan høre mistviftene, psu, og zalmankjøleren når de legger høret intill. Ja de må rett og slett være tunghørte :D

synest alt bråker for mye jeg, ser ikke på meg selv som så veeeeeldig kresen når det kommer til støy, men kanskje jeg er det alikevel?

https://prisguiden.no/product.php?p...7848#userReview

:no:

bare noen subjektive meninger

5529768[/snapback]

Jeg kunne ikke vært mer enig!! Kjøpte selv zalman skjermkortkjøler som skulle være uhørbar, noe den ikke er! kjøpte også mist 120mm 16,5 db vifter, disse var nesten stille, men jeg måtte sette de ned til 9v før jeg ble fornøyd. kjøpte også hiper-R 480W som heller ikke var stille.. alle disse produktene har jeg fått annbefalninger på som "lydløse".. jeg bryr meg jo ikke om den lager litt lyd når jeg spiller eller ser på film, men når pc'n står på om natta da bryr jeg meg.. og folk som sier at ting er lydløse burde prøve å høre på dem uten noe bakgrunnsstøy før de sier at de er lydløse!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...