cp-nilsen Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Har lagt inn en "server"-installasjon av ubuntu her og prøver å få til cups. Problemet er bare at jeg ikke får logga meg på¨web-frontenden til CUPS... "lynx http://localhost:631/admin" og får spørsmål om "Username for "CUPS" at server "ubuntuserver". Jeg gjør dette som root, men prøver allikevel å skrive inn brukernavn "root" og passordet, men får meldingen "Authorization failed. Retry?" Noen som har peiling? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Nei, jeg fant ut av det. Av og til kan det være lurt å lese feilmeldinger Ser ut som ubuntu har sperret for å endre på dette via web, men jeg fant et annet fint verktøy. Uansett, hvordan kan jeg lett dele denne skriveren med windows-maskiner via samba? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Joda, da fikk jeg nesten det til også Jeg finner skriveren i explorer, men hvis jeg pøver å trykke på den, eller velge den i "legg til skriver" får jeg melding om at "det finnes en policy på datamaskinen, som forhindrer deg i å koble til denne utskriftskøen. Kontakt systemansvarlig" Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 sjekk samba i linuxguiden. Men windows-policy er det lite å gjøre med... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå