Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjærringa lager HUSHÆLVET! :)

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Jeg har desverre havnet i trøbbel...hehe. Vi har et lite hjemmenettverk med 3 maskiner, to fastkoblede og en trådløs.

Som dere alle vet så har det der HÆLVETES BigBrother startet opp, og nu skal kjærringa se BigBrother streaming live hver hælvetes dag...*sukk*

Hun klager på at streaminga går tregt, og anklager meg for å okkupere båndbredden.

Er der et program vi kan bruke for å MÅLE båndbreddeforbruk innad i vårt lokale nettverk, og deretter gi en GRAFISK lettforståelig analyse av hvilken maskin som faktisk forbruker HVA av båndredde, slik at jeg kan stoppe kjeften på kjærringa? :p

Det som er VIKTIG her er at programmet på en LETTFATTELIG og GREI måte kan vise en GRAFISK fordeling av båndbreddeforbruk i prosent i forhold til hva vi har tilgjengelig hos chello. Jeg sier LETTFATTELIG og GRAFISK fordi jeg vil gjerne slippe å skulle forklare tekninske detaljer for kjærringa.

Hvis hun kan SE med egne øyne en GRAF som viser hva den enkelte maskin forbruker, så er det det beste.

*sukk* :cry:

Noen som kan hjelpe, peke meg til et slikt program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo bruke oppgavebehandling/task manager på hver maskin og se en graf prosentvis fra 0 til 100 mbps. Noe program som overvåker hele nettverket har jeg aldri hørt om. Du kan jo google litt, om du allerede ikke har gjort det.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...