RogerM Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hei folkens Jeg har desverre havnet i trøbbel...hehe. Vi har et lite hjemmenettverk med 3 maskiner, to fastkoblede og en trådløs. Som dere alle vet så har det der HÆLVETES BigBrother startet opp, og nu skal kjærringa se BigBrother streaming live hver hælvetes dag...*sukk* Hun klager på at streaminga går tregt, og anklager meg for å okkupere båndbredden. Er der et program vi kan bruke for å MÅLE båndbreddeforbruk innad i vårt lokale nettverk, og deretter gi en GRAFISK lettforståelig analyse av hvilken maskin som faktisk forbruker HVA av båndredde, slik at jeg kan stoppe kjeften på kjærringa? Det som er VIKTIG her er at programmet på en LETTFATTELIG og GREI måte kan vise en GRAFISK fordeling av båndbreddeforbruk i prosent i forhold til hva vi har tilgjengelig hos chello. Jeg sier LETTFATTELIG og GRAFISK fordi jeg vil gjerne slippe å skulle forklare tekninske detaljer for kjærringa. Hvis hun kan SE med egne øyne en GRAF som viser hva den enkelte maskin forbruker, så er det det beste. *sukk* Noen som kan hjelpe, peke meg til et slikt program? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Analyse av nettverkstrafikk http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=496 + andre ting rundt det http://itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=41 Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Du kan jo bruke oppgavebehandling/task manager på hver maskin og se en graf prosentvis fra 0 til 100 mbps. Noe program som overvåker hele nettverket har jeg aldri hørt om. Du kan jo google litt, om du allerede ikke har gjort det. Endret 31. januar 2006 av kjaks Lenke til kommentar
kdog Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Du får gi kjærringa litt action under deres egen dyne, så hun slipper å glane på BB ... Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Du får gi kjærringa litt action under deres egen dyne, så hun slipper å glane på BB ... 5529711[/snapback] Priceless Lenke til kommentar
bluecom-bruker Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Du får gi kjærringa litt action under deres egen dyne, så hun slipper å glane på BB ... 5529711[/snapback] eller han kan la meg ta meg av sånne saker Lenke til kommentar
Quik Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 netlimiter måler og spytter ut rimelige lettforståelige grafer Lenke til kommentar
RogerM Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Takker for hjelpen folkens. Sjekker ut forslag fra kvase og Quick Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Ve å bruke f.eks. Samurize eller Google desktop kan du heletiden så hvor mye maskinen bruker... som en del av "wallpaperet" Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Takker for hjelpen folkens. Sjekker ut forslag fra kvase og Quick 5530333[/snapback] hva med kjerts? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Neste innlegg bør ha en tittel som sier noe... Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hehe, enig. Den tittelen var mildt sagt intetsigende. Men kommentaren fra kjerts kvalifiserer til gullkorn Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Ctrl alt delete; den desidert letteste måten Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Si at abonnementet du har ikke e raskt nok til å streame live video fra BB, og at hun dermed må betale mellomlegget for oppgradering av linjen . Da får du iallefall noe godt ut at den drittserien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå