Tryllik Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Har kjøpt ny harddisk men får den ikke til å virke. Jeg har satt SATA kabel i hovedkortet og i harddisken og jeg har koblet til strøm. Hovetkortet mitt er ett MSI VIA KM400 V class Er rimelig grønn på installering av maskinvare så all hjelp tas med takk Lenke til kommentar
Damination Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 har du gjort et forsøk på å instalere windows på den ? eller bare koblet den til som en ekstra harddisk ? Lenke til kommentar
Tryllik Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Har den som extra harddisk. kommer ikke inn på den så det å installere windows er umulig. Den blir ikke registrert Lenke til kommentar
Damination Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 viss du har koblet alt riktig ( som ikke skulle være veldig vanskelig ) er det ikke så mange muligheter ville nokk ringt forhandler å spurt for sikkerhets skyld. men vet om flere som har problemer med å finne sine sata disker selvom de er tilkoblet en grunn til at jeg valgte ide disk i steden for sata. men uansett ville jeg anbefalt deg å ringe forhandler å forhøre deg mere om saken. mest trolig må du nokk returnere den ! er ikke så veldig mye mere for oss å gjøre ! Lykke til Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Dersom dette er den første S-ATA disken du har i systemet, sjekk at S-ATA porten ikke er disablet i BIOS. Sjekk deretter om du finner disken i Windows Datamaskinbehandling/iskbehandling/Computer managment. Dersom du finner den der, skal det bare være å formatere... Lenke til kommentar
Damination Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) han sa jo at han ikke fant den i windows men du sjekk bios ja gikk litt fort i svingen Endret 31. januar 2006 av Damination Lenke til kommentar
Tryllik Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 har vært hos en kamerat.der var det bare å plugge i så virket den. harddisken er formatert. det gjorde jeg hos kameraten min. finner ingen plass i biosen hvor SATA kan være avskrudd Lenke til kommentar
Damination Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 vet ikke ossen bios du har men jeg er veldig sikker på at du har full mulighet til å skru av / på sata ! Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 er vel ikke sikker på biosen din..men gå inn på biosen gå inn på Integrated peripherals -onchip IDE Device On-chip seial ATA (AUTO) Lenke til kommentar
Tryllik Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 SATAen i biosen er skrudd på men den virker fortsatt ikke. Harddisken sviver men den blir ikke funnet. Finner ikke driver på cden som følger med hovedkortet . Regner med at den blir automatisk installert med driverene til hovedkortet Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Her finner du S-ATA drivere til kortet ditt... Lenke til kommentar
Tryllik Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 har installert denne driveren før. ser nesten ud til at jeg må handle nytt hovedkort Er det noen som har andre forslag? I tilfelle jeg må ha nytt hovedkort, noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå