Gå til innhold

Fikk min bærbare idag:)*spørsmål*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du burde installere Ad-Aware i tilleg til Antivirus.Så burde du installere Mozilla Firefox eller Opera isteden for Explorer.  :thumbup:

5534706[/snapback]

 

Du trenger egentlig ikke Adaware hvis du bruker Firefox synes jeg, Firefox anbefales, plukker opp mye mindre dritt.

Lenke til kommentar
Du burde installere Ad-Aware i tilleg til Antivirus.Så burde du installere Mozilla Firefox eller Opera isteden for Explorer.  :thumbup:

5534706[/snapback]

 

Du trenger egentlig ikke Adaware hvis du bruker Firefox synes jeg, Firefox anbefales, plukker opp mye mindre dritt.

5534732[/snapback]

Nja, Spørrs hvilke internett sider man pleier å henge rundt på. ;):p

Lenke til kommentar
tusentakkk for gode svar :)

 

Olav: Ang. operativsys....er det bare å putte inn en cd og laste ned på den?eller laster jeg prgrammet ned på pcn? Og kan jeg laste ned programmet på en hvilken som helst pc?det er jo en kopi??æh...har veldig lite peil på pcr....  :blush:

5531459[/snapback]

 

Ja en cd er litt kjekt å ha :)

 

Som allerede nevnt så starter du bare dette programmet som har en enkel veiviser fram til du får brent en Windows XP-cd. Det ligger altså en image-fil av Windows XP på maskina di som venter på å bli brent over på en CD. Denne image-fila brennes over på en cd med det nevnte programmet, slettes automatisk etterpå og du sitter igjen med en "normal" Windows XP Home Edition installasjons-cd.

 

Denne kopien kan i prinsippet brukes til å installere XP på hvilken som helst annen maskin selv om det er en "kopi". Imidlertid er det slik at du har kjøpt en lisens for XP, en såkalt OEM-versjon, som bare gjelder for den maskinen du fikk den med. Lisenstypen du har reflekteres gjennom serienummeret ditt for XP (finnes på et klistremerke under pc'en), og ikke gjennom hvilken XP-cd du bruker under installasjonen. Altså om du skulle finne på å bruke denne kopien av XP på en annen maskin, så går det bra og er helt lovlig dersom eieren har et eget XP-serienummer.

 

Hmmm....ble det forståelig da? Er fæl med mange, lange og innfløkte setniger...

 

Olav

5531912[/snapback]

 

Hei. Jeg fikk min inspiron 630m idag. Men jeg finner ikke dette programmet? Er det mulig at det ikke følger med? Går det han å sende dette programmet fra maskiner som har det installert?

Lenke til kommentar
På min i9300 så var det under Dell Accessories. Trykk på start nederst til venstre og finn deg fram til Dell Accessories, hvis det finnes på din da.

5547170[/snapback]

Den lå ikke under Accsessories. Men jeg innstallert en Dell recource cd som jeg har fra en stasjoner og da la dette programmet seg i snarveien. Men så gjennomrettet jeg system pga. jeg ikke får til å dele mapper med andre klienter. Bare andre veien. Og gjennomrettet pga. å fjerne nettverksinnstillingen og gå igjennom veieviseren på ny. Når jeg gjennomretter til det tidspunktet hvor jeg ikke har innstallert cd'en så forsvinner også backup-prgrammet med snarveien til cd'en i accessoriesmenyen.

 

Men jeg fant uansett mappen hvor programmet ligger. Så programmet var ihvertfall på denne maskinen. Tar backup nå.

 

Men thanks anyway.

Lenke til kommentar
Jeg spør også et lite spm. angående min nye og første laptop, for å ikke starte enda en tråd. :p Er det greit å la strømledningen stå i hele tida selv om maskinen er av og ferdig ladet?

5534553[/snapback]

Jeg gjorde en del undersøkelser om dette for min Dell Inspiron 9300, og snakket blant annet med en tekniker hos Dell. Jeg har kommet frem til at det er omtrent likegyldig om du lader opp og så lader ut, eller om du lar ledningen stå i hele tiden. Batteriene skal tåle begge deler bra. Men det beste er, ved lengre tids stasjonær bruk, å ta ut batteriet og kjøre bare på ekstern strøm. Dette hovedsakelig fordi batteriet slites MYE fortere ut dersom det er varmt, altså når det står i maskinen, sammenliknet med når det ligger i et kaldt skap e.l.

 

Hvis du tenker å gjøre som meg og ta ut batteriet, må du huske på å IKKE lade batteriet helt ut før du tar det ut!! Den optimale oppladningsgraden ved lagring er ca. 40%.

 

Håper det hjalp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...