kcobain Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hvordan kan jeg finne ut hvilke textbox som befinner seg i "SelectedTab"? Altså jeg driver å lager en Notepad med no ekstra funksjoner, Og Tabs er en av dem. Derfor må jeg finne ut fra hvilke tekstboks jeg skal lagre, kopiere og lime inn i. Håper dere skjønner hva jeg mener. Noen som har forslag Kode eller funksjon i VB.Net eller C#? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Uten at jeg kan si noe sikkert da jeg ikke har gjort dette selv, vil jeg anta at når noen velger en fane, så skaper det en event som du må logge og bruke til å finne ut hvilket fane-ark brukeren er på. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Du kan bruke [tab].SelectedTab (teksten som står på tabben som er valgt) eller [tab].SelectedIndex (indexen til tabben som er valgt), og så bør du ha en metode å koble denne sammen med tekstboksen, feks at hver tekstboks har en index som tilsvarer tabben den befinner seg under. Endret 3. februar 2006 av Degeim Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Takk for svar, men hvor da kan jeg ordene når jeg tar variabelnavn.Copy(); får jeg denne feilmeldingen: 'string' does not contain a definition for 'Cut' Hva kan jeg gjøre med dette? Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Nå har jeg laget så jeg har riktig textboks navn i en string. Hvordan for jeg konvertert det så det passer med funksjonene til tekstboksen. Tenker på Cut, Copy, Past, åpne og lagre. Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 12. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2006 Har funnet ut hvordan jeg gjør det. Fordi som lurer er tabControl1.SelectedTab.Controls[0] det jeg leitet etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå