minotir Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Heisann. når jeg starter opp maskina mi så kommer det en skjerm som det står at den søker etter boot diskett osv. (se bilder lenger ned.) Jeg tror feilen er at den ikke finner hardiskene. noen som har noen tips? Haster!! mvh. Sindre Endret 1. februar 2006 av minotir Lenke til kommentar
Damination Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 hei du ! har akkurat samme problem ! testet skjermkort hos en kompis det funket så fikk vite at hovedkortet hadde gått føyken ! måtte bare sendes i retur.. om du har mulighet test skjermkort med et annet hovedkort ! Lenke til kommentar
minotir Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 ok, får prøve det da.... Lenke til kommentar
minotir Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) fanken, kortet passa ikke i maskina til brodern. tviler på at jeg får sendt det i retur. har hatt det i 2 år nå Endret 31. januar 2006 av minotir Lenke til kommentar
minotir Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 skrudde løs hovedkortet fra dataen så det liigger løst, da fikk jeg skjermen til og funke, men det kommer noe slikt på skjermen ettervert : hva er det? (se vedlegg) Lenke til kommentar
Damination Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 ahhh burde tenkt på det ! noen hovedkort har litt problemer med skrue festene til hovedkort platen ! jaja nå har det i allefall løst seg ! bra det da men det ser ut som det loader noe har ikke en fjær anelse lykke til videre Lenke til kommentar
minotir Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 ahhh burde tenkt på det ! noen hovedkort har litt problemer med skrue festene til hovedkort platen ! jaja nå har det i allefall løst seg ! bra det da men det ser ut som det loader noe har ikke en fjær anelse lykke til videre 5530688[/snapback] ok, jeg får bare vente på flere svar da.... Lenke til kommentar
Nudel Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 det kommer noe slikt på skjermen ettervert : hva er det? (se vedlegg) Ser ut som om nettverkskortet ditt har problemer med å finne ip-adresse fra DHCP serveren. Sitter nettkabelen i? Men uansett skulle da ikke dette hindre maskina i å starte opp? Skjer det ingenting hvis du lar den stå og kjøre en liten stund? Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 det kommer noe slikt på skjermen ettervert : hva er det? (se vedlegg) Ser ut som om nettverkskortet ditt har problemer med å finne ip-adresse fra DHCP serveren. Sitter nettkabelen i? Men uansett skulle da ikke dette hindre maskina i å starte opp? Skjer det ingenting hvis du lar den stå og kjøre en liten stund? 5530991[/snapback] lot den stå på en halvtime igår, ingenting skjedde Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 sorry for all masinga, men jeg irriterer meg grønn¨på dette! Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 dette kommer etter ei stund med det bildet ovenfor! Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 dette kommer etter ei stund med det bildet ovenfor! 5533683[/snapback] Når det jeg trykker på "esc" når dette kommer opp står det at network boot failure, og går over til og sjekke om en boot diskett står i. kansje det hjalp litt Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 tror jeg har funnet ut feilen, og det er at maskina ikke finner hardiskene. noen som vet hva jeg skal gjøre med det? Lenke til kommentar
spyro Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Se om du får gjort noe i bios. Det skader ikke å prøve. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Se om du får gjort noe i bios. Det skader ikke å prøve. 5534490[/snapback] som hva da? er ikke akkurat no expert i bios... Lenke til kommentar
tukols Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Den første mellinga, tyder på at I og med den ikke finner HD, prøver nettværkskortet å gå ut og finne et netværksdrev å boote fra. Sjekk kablene til HD. Sjekk at du har satt den HD du skal boote fra i Primary IDE (IDE0) og at du ikke bruker det mitterste stikket. Den skal være jumpet som CS eller master. Hilsen tukols Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Den første mellinga, tyder på at I og med den ikke finner HD, prøver nettværkskortet å gå ut og finne et netværksdrev å boote fra. Sjekk kablene til HD. Sjekk at du har satt den HD du skal boote fra i Primary IDE (IDE0) og at du ikke bruker det mitterste stikket. Den skal være jumpet som CS eller master. Hilsen tukols 5534520[/snapback] ja, kan jo alltids prøve igjen Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 fikk fyran nå. nettverks boota den Lenke til kommentar
tukols Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 fikk fyran nå. nettverks boota den 5534620[/snapback] ? Er nok ikke helt med her Lenke til kommentar
minotir Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 bruker ikke nett kabel, bruker tråløst, men når jeg drog opp en 30 meters lang kabel da funka den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå