Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

finner ikke harddiskene

Anbefalte innlegg

Heisann.

når jeg starter opp maskina mi så kommer det en skjerm som det står at den søker etter boot diskett osv. (se bilder lenger ned.)

Jeg tror feilen er at den ikke finner hardiskene.

noen som har noen tips?

Haster!!

mvh.

Sindre

Endret av minotir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ahhh burde tenkt på det ! noen hovedkort har litt problemer med skrue festene til hovedkort platen ! jaja nå har det i allefall løst seg ! bra det da :) men det  ser ut som det loader noe :p har ikke en fjær anelse :p lykke til videre :)

5530688[/snapback]

ok, jeg får bare vente på flere svar da....

Lenke til kommentar
det kommer noe slikt på skjermen ettervert : hva er det? (se vedlegg)

Ser ut som om nettverkskortet ditt har problemer med å finne ip-adresse fra DHCP serveren. Sitter nettkabelen i?

Men uansett skulle da ikke dette hindre maskina i å starte opp? Skjer det ingenting hvis du lar den stå og kjøre en liten stund?

Lenke til kommentar
det kommer noe slikt på skjermen ettervert : hva er det? (se vedlegg)

Ser ut som om nettverkskortet ditt har problemer med å finne ip-adresse fra DHCP serveren. Sitter nettkabelen i?

Men uansett skulle da ikke dette hindre maskina i å starte opp? Skjer det ingenting hvis du lar den stå og kjøre en liten stund?

5530991[/snapback]

lot den stå på en halvtime igår, ingenting skjedde :(

Lenke til kommentar
dette kommer etter ei stund med det bildet ovenfor!

5533683[/snapback]

Når det jeg trykker på "esc" når dette kommer opp står det at network boot failure, og går over til og sjekke om en boot diskett står i.

kansje det hjalp litt

Lenke til kommentar

Den første mellinga, tyder på at I og med den ikke finner HD, prøver nettværkskortet å gå ut og finne et netværksdrev å boote fra.

Sjekk kablene til HD.

Sjekk at du har satt den HD du skal boote fra i Primary IDE (IDE0) og at du ikke bruker det mitterste stikket. Den skal være jumpet som CS eller master.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Den første mellinga, tyder på at I og med den ikke finner HD, prøver nettværkskortet å gå ut og finne et netværksdrev å boote fra.

Sjekk kablene til HD.

Sjekk at du har satt den HD du skal boote fra i Primary IDE (IDE0) og at du ikke bruker det mitterste stikket.  Den skal være jumpet som CS eller master.

Hilsen tukols

5534520[/snapback]

ja, kan jo alltids prøve igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...