Gå til innhold

Er denne et godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter selv på en pc med xpress 200 og er veldig fornøyd. Spiller CS uten problemer, Battlefield vietnam og Need for Speed most wanted gå også totalt smertefritt. Har kjør Call of Duty 2 på den og, på lav oppløsning og det gikk ok, men på alt over lav oppløsning lagget det ganske fantastisk..

Edit: jeg ville gått for Tundraen,  eneste minus er at det er UR-kjedelig design og ikke widescreen skjerm. Ellers er den bedre en asusen på de fleste punkter, både prosessor og skjermoppløsning.

5530945[/snapback]

Er ikke Sempron prosessoren til asusen noe bra eller? For asusen har jo mer Ghz.. :ermm:

5530982[/snapback]

Det er ikke mulig å sammenligne prosessoren i de to maskinene pr Ghz. Jeg ville anta de er ca like gode rent ytelsesmessig, men at Sempron prosessoren er noe varmere. Begge deler er gode ytelsesmessig og ytelse/kr!

Lenke til kommentar

En sempron prosessor er egentlig helt grei, men greier ikke nå opp til Pentium M. Og det med GHz har ikke så veldig mye å si hvis ikke du sammenligner like prosessorer. Så Pentiumen er nok bedre.

Og eldavid

Av asus og tudra ville jeg valg asus sin pga:

Positivt

+ Bedre design (JA)

+ Minnekortleser (INGENTING OG SI, KAN KJØPES BILLIG)

+ Mulighet til 256 mb videominne (GREIT, MEN HAR VEL IKKE SÅ MYE OG SI HELLER)

+ Windows home edition inkludert (KOSTER IKKE MYE)

+ Nyere hovedkort (SERIØST?, lite og si)

+ Bedre skjermkort? (3000 mot 3500 3dmark03) (JAJA...)

Negativt

- Tyngre (2hg)

- Mindre harddisk (60 mot 80)

- lengre bateritid (2,5 mot 4,5)

- Kaldere prosessor (mindre støy?) (KALDERE? PENTIUMEN BRÅKER MYE MINDRE)

Lenke til kommentar
Sitter selv på en pc med xpress 200 og er veldig fornøyd. Spiller CS uten problemer, Battlefield vietnam og Need for Speed most wanted gå også totalt smertefritt. Har kjør Call of Duty 2 på den og, på lav oppløsning og det gikk ok, men på alt over lav oppløsning lagget det ganske fantastisk..

Edit: jeg ville gått for Tundraen,  eneste minus er at det er UR-kjedelig design og ikke widescreen skjerm. Ellers er den bedre en asusen på de fleste punkter, både prosessor og skjermoppløsning.

5530945[/snapback]

Er ikke Sempron prosessoren til asusen noe bra eller? For asusen har jo mer Ghz.. :ermm:

5530982[/snapback]

Det er ikke mulig å sammenligne prosessoren i de to maskinene pr Ghz. Jeg ville anta de er ca like gode rent ytelsesmessig, men at Sempron prosessoren er noe varmere. Begge deler er gode ytelsesmessig og ytelse/kr!

5531016[/snapback]

Begynner å nerme meg den asusen nå. Hadde verd fantastisk å fått en Pc jeg kunne ha spillt litt på også!

:w00t:

Men kan jeg regne med mye støy på Asusen, med tanke på at du sier den kan li litt varmere.. :hmm:

Har også hørt om en del støyproblemer med enkelte Asus modeller.Kan det bli tilfelle her?

Tusen takk for at du gidder å hjelpe en nybegynner som meg eldavid! :D

Lenke til kommentar

Du vil nok bli fornøyd med begge skal jeg si deg.......de er så og si like gode untatt på prosessor og skjermoppløsning. Men du må huske på at Sempron er billig-prosessor og at Pentium M er regnet som en av de bedre.

Endret av duffy89
Lenke til kommentar
En sempron prosessor er egentlig helt grei, men greier ikke nå opp til Pentium M. Og det med GHz har ikke så veldig mye å si hvis ikke du sammenligner like prosessorer. Så Pentiumen er nok bedre.

Og eldavid

Av asus og tudra ville jeg valg asus sin pga:

Positivt

+ Bedre design (JA)

+ Minnekortleser (INGENTING OG SI, KAN KJØPES BILLIG)

+ Mulighet til 256 mb videominne (GREIT, MEN HAR VEL IKKE SÅ MYE OG SI HELLER)

+ Windows home edition inkludert (KOSTER IKKE MYE)

+ Nyere hovedkort (SERIØST?, lite og si)

+ Bedre skjermkort? (3000 mot 3500 3dmark03) (JAJA...)

Negativt

- Tyngre (2hg)

- Mindre harddisk (60 mot 80)

- lengre bateritid (2,5 mot 4,5)

- Kaldere prosessor (mindre støy?) (KALDERE? PENTIUMEN BRÅKER MYE MINDRE)

5531065[/snapback]

hehe, liten misforståelse der. Det negative er selvfølgelig det som er positivt med tundraen, altså at tundraen har kjøligere prosessor, ikke omvendt.

Lenke til kommentar

Har som sagt den Tundraen selv, og må si meg litt missfornøyd med skjermen (god oppløsning er ikke alt). Den har litt dårlig innsysvinkel, og litt "tamme" farger. Er vel så og si det eneste som ikke er så bra med den! Angående CPU er jeg enig med duffy89, Pentiumen er en god og kjølig prosessor, mens AMDen er mer billig-prosessor (selv om det ikke skulle ha all verden å si for ytelsen)

Lenke til kommentar

Visst du har god tid så kan du velge Asusen, men hvis du fort blir utålmodig så går du for Tundraen. Kan vi si det sånn? De andre specsene er vel ganske like.

Syns det var en god pris på den Asusen.

Edit: Min bærbare er ikke stille, men så er det en Athlon prosessor og da :w00t:

Høres av og til ut som den skal til og lette, hehe.... :!:

Endret av duffy89
Lenke til kommentar
Visst du har god tid så kan du velge Asusen, men hvis du fort blir utålmodig så går du for Tundraen. Kan vi si det sånn? De andre specsene er vel ganske like.

5531188[/snapback]

Enig, ASUS pleier som regel å være mye dyrere...

Lenke til kommentar

5531188[/snapback]

Enig, ASUS pleier som regel å være mye dyrere...

5531202[/snapback]

Hva menes det med god tid?

Lenke til kommentar

Var bare en liten spøk, mener at Asusen kan gå litt tregere til tider en Tundraen pga prosessor. En jeg kjenner har en pc med Sempron og han klager over at alt går litt tregt. Men velg den DU tror du vil like, du blir nok meget fornøyd med begge to skal du se.....lykke til med valget og god natt!

Endret av duffy89
Lenke til kommentar
Var bare en liten spøk, mener at Asusen kan gå litt tregere til tider en Tundraen pga prosessor. En jeg kjenner har en pc med Sempron og han klager over at alt går litt tregt. Men velg den DU tror du vil like, du blir nok meget fornøyd med begge to skal du se.....lykke til med valget og god natt!

5531283[/snapback]

Hehe.. Takker :D Og takk for all hjelpen!

Men da var det enda en ting.. Kan jeg møte på problemet at den lir treigere og treiger, etter hvert som tiden går? Uten at det er så mye programmer på den tenker jeg på..

Mye frem og tilbake dette her. Men det er den første bærbare PC'en min, og jeg håper jeg kan ha den en stund og bli fornøyd.

Vi studenter er ikke så rike nei! :p

Lenke til kommentar

Det første du bør vurdere er om du skal oppgradere til 1028 RAM, det vil gi en fin ytelsesøkning. Angående prosessoren tror jeg sampronen vil holde en god stund til dine behov (lett spilling, surfing osv) selv om pentiumen er mer fremtidsrettet.

Lenke til kommentar
Det første du bør vurdere er om du skal oppgradere til 1028 RAM, det vil gi en fin ytelsesøkning. Angående prosessoren tror jeg sampronen vil holde en god stund til dine behov (lett spilling, surfing osv) selv om pentiumen er mer fremtidsrettet.

5531398[/snapback]

Vil denne Pc'en da være utgått om 2 år for eksempel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...